Ο Angel Albarrán (γενν. 1969, Βαρκελώνη) και η Anna Cabrera (γεν. 1969, Σεβίλλη) εργάζονται συνεργατικά ως φωτογράφοι τέχνης από το 1996. Μια πλούσια εσωτερική φιλοσοφία για τη μνήμη και την εμπειρία — και μια ιδιαίτερη περιέργεια για τη φωτογραφική χημεία — καθοδηγούν την αισθητική τους πρακτική. Επηρεασμένες τόσο από δυτικούς όσο και από ανατολίτες στοχαστές και καλλιτέχνες, οι φωτογραφίες τους αμφισβητούν τις υποθέσεις μας για το χρόνο, τον τόπο και την ταυτότητά μας, προκειμένου να τονώσουν μια νέα κατανόηση της δικής μας εμπειρίας και αντίληψης. Για τους καλλιτέχνες, «το να έχουμε συνείδηση του περιβάλλοντός μας δεν είναι απλώς ένα σημαντικό μέρος της ζωής - το περιβάλλον μας και ο τρόπος που το ερμηνεύουμε είναι η ζωή όπως την ξέρουμε».
Το ερώτημα που τρέχει σαν νήμα σε όλη τη δουλειά τους είναι πώς οι εικόνες πυροδοτούν μεμονωμένες αναμνήσεις στον θεατή. "Μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι αναμνήσεις. Στόχος μας είναι να παίξουμε με τις αναμνήσεις των θεατών και να δημιουργήσουμε μια αναπαράσταση μέσα στο μυαλό τους. Οι εικόνες μας είναι τα γυμνά οστά αυτής της νοητικής κατασκευής."
Η αγάπη του Angel Albarrán για τη φωτογραφία μεταδόθηκε από τον παππού του. Ξυλουργός στο επάγγελμα, ο παππούς του Albarrán δημιούργησε κάμερες για τους φωτογράφους στην επαρχία του πριν ασχοληθεί ο ίδιος με την τέχνη. Η Anna Cabrera ανακάλυψε το πάθος της στα 16 της, όταν ο πατέρας της της δάνεισε την κάμερα Voigtländer για να κάνει ένα ακαδημαϊκό ταξίδι στο Παρίσι. Από την αρχή της συνεργασίας τους, οι καλλιτέχνες έχουν παρακολουθήσει εργαστήρια, μαθαίνοντας από δασκάλους όπως ο Humberto Rivas και ο Toni Catany. Έχουν εμβαθύνει τις προσωπικές τους πεποιθήσεις μέσα από τον κόσμο της λογοτεχνίας και της επιστήμης και μέσα από εκτεταμένα ταξίδια στην Ανατολική Ασία και τη Δυτική Ευρώπη.
Ενώ εμπνέεται από τη λογοτεχνία, τη ζωγραφική, τον κινηματογράφο, την επιστήμη και τη φιλοσοφία, ο Albarrán Cabrera χρησιμοποιεί ειδικά το μέσο της φωτογραφίας για να μεταφέρει την κοσμοθεωρία του:
"Οι θεατές ερμηνεύουν τις φωτογραφίες υποκειμενικά συνδέοντάς τες με την κουλτούρα, την εμπειρία και τη μνήμη τους. Αυτό σημαίνει ότι ως φωτογράφοι, μπορούμε να εξηγήσουμε περίπλοκο θέμα ή τη σχέση μεταξύ διαφόρων θεμάτων, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε λεκτική γλώσσα και τον γλωσσικό της κώδικα. Αντ' αυτού, χρησιμοποιούμε εικόνες και εκτυπώσεις. Πιστεύουμε ότι η φωτογραφία μπορεί να βοηθήσει τους θεατές να κατανοήσουν τις προκλητικές έννοιες με διαφορετικό τρόπο. Ένα σύνολο εικόνων δημιουργεί μια αρμονία μεταξύ του μήκους κύματος των θεατών και του δικού μας. Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ της πραγματικότητας και αυτού που καταλαβαίνουμε ως πραγματικό. Και η φωτογραφία (όπως είπε κάποτε ο Ιάπωνας δραματουργός Chikamatsu για την τέχνη) βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ του πραγματικού και του εξωπραγματικού, του αληθινού και του ψευδούς. Έτσι, μας βοηθά να «δούμε» τι είναι κρυμμένο από εμάς»
Η Albarrán Cabrera πειραματίζεται ακούραστα με μια ποικιλία διαδικασιών εκτύπωσης, όπως η πλατίνα, το παλλάδιο, η κυανοτυπία και η ασημί εκτύπωση από ζελατίνη. Ενώ συχνά τονώνουν τις εκτυπώσεις τους στο σκοτεινό δωμάτιο με σελήνιο, σέπια ή τσάι, οι καλλιτέχνες εφευρίσκουν επίσης τις δικές τους μεθόδους για να προσθέσουν τονικό βάθος στα έργα τέχνης τους. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν χειροποίητο χαρτί γκάμπι με φύλλα χρυσού ή μαρμαρυγία για τις χρωστικές τους εκτυπώσεις που εκπέμπουν μια λάμψη παρόμοια με την ιαπωνική ζωγραφική μεταξιού. Όπως έχει επισημάνει ο Albarrán Cabrera "αυτό το ευρύ φάσμα διαδικασιών και υλικών εξυπηρετεί έναν και μόνο σκοπό: να μας δώσει πολύ περισσότερες παραμέτρους για να παίξουμε με τη φαντασία του θεατή παρά μια απλή εικόνα. Η υφή, το χρώμα, το φινίρισμα, οι τόνοι –ακόμα και το περίγραμμα– του μια εκτύπωση μπορεί να παρέχει στον θεατή πολύτιμες πληροφορίες."
Οι φωτογραφίες του Albarran Cabrera έχουν εκτεθεί σε γκαλερί και εκθέσεις φωτογραφίας στην Ισπανία, την Ιαπωνία, την Ελβετία, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τον Λίβανο και την Ιταλία. Ιδιωτικές συλλογές και ιδρύματα που φιλοξενούν τις φωτογραφίες τους περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων Hermès, Goetz Collection, The German Bundestag's Art Collection, Banco de Santander και De Nederlandsche Bank. Έχουν επίσης δημιουργήσει φωτογραφικές εκτυπώσεις για ιδρύματα όπως το Fundació La Pedrera, Βαρκελώνη. Fundació Toni Catany, Μαγιόρκα; Μουσείο Reina Sofía, Μαδρίτη; FotoColectania, Βαρκελώνη; το Φωτογραφικό Αρχείο, Βαρκελώνη. Έχουν συνεργαστεί με εκδότες όπως οι Adelphi Edizioni, Mondadori Libri, Penguin Random House, Diogenes Verlag, RM Verlag και Ediciones Atalanta και εταιρείες/θεσμοί όπως η La Monnaie De Munt, -η ομοσπονδιακή όπερα του Βελγίου-.
https://www.ifocus.gr/magazine/fotografika-portfolios-synenteykseis/3454-angel-albarran-anna-cabrera#sigProIdb6f35106ee