Ο Bill Brandt θεωρείτε από τους πιο σημαντικούς ʼγγλους φωτογράφους ασχολήθηκε, κυρίως,φωτογραφίζοντας τα διάφορα κοινωνικά στρώματα στην Αγγλία, τοπία,ποτραίτα και γυμνά, τα οποία ήταν αυτά που τον καθιέρωσαν και τον ανέδειξαν.
Λίγοι φωτογράφοι αμφιταλαντεύτηκαν ανάμεσα στη φωτοδημοσιογραφία και στην καλλιτεχνική φωτογραφία, όσο ο Bill Brandt, παρουσιάζοντας εξίσου ποιοτικά αποτελέσματα και στα δύο είδη. Αν και η αλήθεια είναι ό,τι η δουλειά του σαν φωτοδημοσιογράφος ξέφευγε από τα στενά πλαίσια του φωτορεπορτάζ, ακολουθώντας πιο καλλιτεχνικές φόρμες.
Ο Bill Brandt (1904 1983) θεωρείτε από τους πιο σημαντικούς ʼΑγγλους φωτογράφους -μολονότι γεννημένος στη Γερμανία- ασχολήθηκε, κυρίως,φωτογραφίζοντας τα διάφορα κοινωνικά στρώματα στην Αγγλία, τοπία,ποτραίτα και γυμνά.
Η πρώτη δουλειά, η οποία κυκλοφόρησε σε βιβλίο ήταν το The English At Home (1936), περιείχε 63 φωτογραφίες, τονίζοντας τις αντιθέσεις των κοινωνικών τάξεων στην Αγγλία, ανάμεσα στον πλούτο και τη φτώχεια. Στην αριστερή σελίδα «τοποθέτησε» φωτογραφίες από την άρχουσα τάξη, σε αντιδιαστολή με τη δεξιά σελίδα που «τοποθέτησε» φωτογραφίες από τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, όπως ζητιάνους, μεθυσμένους και τσιγγάνους.
Ωστόσο, ο Bill Brandt πάντα θεωρούσε σαν σημαντικότερη δουλειά του τα γυμνά, τα οποία ήταν αυτά που τον καθιέρωσαν και τον ανέδειξαν, ως έναν από τους μεγαλύτερους φωτογράφους παγκοσμίως. Η ενασχόλησή του και η ιδιαίτερη ματιά του πάνω στο γυμνό σώμα, διήρκησε 35 χρόνια.
Παρουσίασε μια θεματική-σειρά από φωτογραφίες με κυρίαρχο οπτικό στοιχείο το γυμνό ανθρώπινο σώμα, φωτογραφισμένο είτε σε στούντιο και εσωτερικούς χώρους, είτε σε εξωτερικούς. Όλες οι φωτογραφίες του έβγαζαν μια αλλόκοτη αίσθηση, δίνοντας ως αποτέλεσμα, τη μεταμόρφωση του ανθρώπινου σώματος, πλήρως ενταγμένο και εναρμονισμένο στο περιβάλλον που είχε αρχικά τοποθετηθεί.
Σε αντιπαράθεση με άλλους γνωστούς φωτογράφους της εποχής του, όπως ο Bresson, o Bill Brandt πειραματίστηκε κυρίως με το τεχνητό φως,κρόπαρε και έκανε φωτομοντάζ.
Χαρακτηριστική είναι η φράση του, που έχει χαραχθεί στην ιστορική μνήμη της φωτογραφίας: H φωτογραφία δεν είναι σπορ. Δεν έχει κανόνες. Όλα πρέπει δοκιμάζονται, όλα πρέπει να τα τολμάς
Το συνολικό έργο του, πάνω στο γυμνό, παρουσιάσθηκε μέσα από δύο φωτογραφικά λευκώματα το Perspective of Nudes (1961) από τις εκδόσεις Amphoto, και το Bill Brandt Nudes (1980) από τις εκδόσεις New York Graphic Society.
_______________________________________________________________________________
Κείμενο: Τόλης Χατζηγνατίου
The Soundtrack for writing this: Sound Of Silence - Piano Cover
https://www.ifocus.gr/magazine/foto-grafies/238-o-bill-brandt-kai-i-allokoti-aisthisi-tou-sto-gumno#sigProId16a3e82774