To “Life Magazine” δημοσίευσε ένα σχετικό 12σέλιδο άρθρο, χωρίς όμως να συμπεριλάβει την συγκεκριμένη φωτογραφία.


Για τον Michael και τον Robert, ένα πεταχτό φίλί πριν από μια βόλτα στη λίμνη με τον γιο του Μάικλ ήταν μια συνηθισμένη στιγμή. Για τον J. Ross Baughman, ήταν η στιγμή που βρέθηκε σε εγρήγορση και περίμενε να απαθανατίσει. Το "Gay Dads Kissing" ήταν μια ιστορική φωτογραφία που συνεχίζει να εμπνέει και να έχει απήχηση. Η ιστορία του "Gay Dads Kissing" είναι μια ιστορία με μια δέσμευση στο ότι η  αγάπη δεν εχει φύλο, και παράλληλα να αφυπνιστεί το αναγνωστικό κοινό και ο εκδοτικός κόσμος τής εποχής.

Ο Baughman, ένας φωτορεπόρτερ με ενδιαφέρον για την κοινωνική δικαιοσύνη, κέρδισε το βραβείο Pulitzer το 1978 για τις φωτογραφίες του με τη βάναυση μεταχείριση των κρατουμένων από τις δυνάμεις ασφαλείας της Ροδεσίας. Μετά από λίγα χρόνια άφησε το Associated Press και άνοιξε το φωτογραφικό πρακτορείο Visions. Ενώ ήταν υπεύθυνος για το Visions μεταξύ 1980 και 1986, εργάστηκε επίσης σε αποστολές για το περιοδικό Life, στρέφοντας την κάμερά του με σκοπό να καλύψει τους Κουβανούς πρόσφυγες, το AIDS και τους πολέμους στην κεντρική Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Στα απομνημονεύματά του, ο Baughman αφηγείται πώς δημιουργήθηκε η ισχυρή φωτογραφία του Robert & του Michael – μαζί με τον Eryn στην πλάτη του.


Το φθινόπωρο του 1982, μια μικρή δημοσίευση, που παραλίγο να περάσει απαρατήρητη, στη Village Voice, μια εναλλακτική εφημερίδα στη Νέα Υόρκη, τράβηξε την προσοχή του Baughman. Επρόκειτο για μια δημοσίευση σχετικά με τη μηνιαία συνάντηση της ομάδας υποστήριξης της κοινότητας “Gay Fathers”. Αναρωτώμενος και προσπαθώντας να κατανοήσει το λόγο ύπαρξης αυτών των συναντήσεων, του επετράπη να παρευρεθεί και να συναντήσει τα μέλη της ομάδας. Στη δεκαετία του 1980 οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι άντρες ακόμα δεν μιλούσαν ούτε παραδέχονταν ανοιχτά ότι είναι gay. Οι περισσότεροι gay μπαμπάδες ζούσαν ως straight άντρες εντός έγγαμου βίου. Ο Baughman έμαθε για τον συναισθηματικό και ψυχολογικό πόνο και τις στρατηγικές αντιμετώπισης που μερικές φορές οδηγούσαν σε κατάχρηση ουσιών. Ο Baughman ενημερώθηκε επίσης για μια υπόθεση ομοσπονδιακού δικαστηρίου που εκκρεμούσε και θα αποφάσιζε εάν οι gay πατέρες θα μπορούσαν να έχουν δικαιώματα επιμέλειας. Άντρες όπως ο Michael και ο Robert ανησυχούσαν μήπως η ομοσπονδιακή εξουσία θα τους έπαιρνε τα παιδιά τους επειδή είχαν συντρόφους του ίδιου φύλου. Ο Baughman παρουσίασε στο Life Magazine μια ιστορία που θα διερευνούσε αυτό το ερώτημα. Το Life Magazine συμφώνησε ότι θα μπορούσε να είναι ένα συναρπαστικό άρθρο και του έδωσε το πράσινο φως.


Ο Baughman συνεργάστηκε με την Anne Fadiman, η οποία ανέλαβε να γράψει το άρθρο. Στόχος τους ήταν να απεικονίσουν μια ευτυχισμένη, υγιή gay οικογένεια με μπαμπάδες πρόθυμους να είναι ορατοί στον κόσμο. Για το θέμα τους, το διακύβευμα ήταν υψηλό στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το Life Magazine δεν είχε ακόμη χρησιμοποιήσει τη λέξη “gay” στα άρθρα του ούτε και είχε χαρακτηρίσει οποιοδήποτε άτομο ως μέλος LGBTQ κοινότητας, πόσο δε μάλλον να το βάλει στο εξώφυλλο. Το να χρησιμοποιηθεί μια τέτοια φωτογραφία στο έγκριτο περιοδικό εικόνων σε ένα άρθρο με τίτλο «The Double Closet» θα μπορούσε να είναι προσωπικά επικίνδυνο για το ζευγάρι. Ο φωτογράφος και  η συγγραφέας, με τη βοήθεια του δικτύου του “Gay Fathers’ Forum”, πήρε συνεντεύξεις από 49 ζευγάρια προτού όλα τα απαιτούμενα κομμάτια ταιριάξουν για να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ζώντας στα περίχωρα του Τορόντο του Καναδά, ο Michael εργαζόταν ως ταχυδρόμος και ο Robert ήταν υπεύθυνος συντονιστής αιτήσεων στο Worker’s Compensation Board ενώ πήγαινε στο νυχτερινό σχολείο για να αποκτήσει πτυχίο κολεγίου. Και οι δύο μαζί είχαν τέσσερα παιδιά, ένα από τα οποία, μια κόρη με σύνδρομο Down (την βλέπετε στο βάθος της φωτογραφίας) ζούσε μαζί τους. Ο Baughman έμεινε με την οικογένεια για αρκετές ημέρες απαθανατίζοντας άλλες συνηθισμένες οικογενειακές στιγμές, όπως το να παίζουν Pac-Man στο σαλόνι και να κολυμπούν στην πισίνα. Μετά από αίτημα του συντάκτη, ο Baughman έφτιαξε επίσης μια σειρά από εικόνες που σχεδιάστηκαν για το εξώφυλλο του περιοδικού.


Οι εικόνες και το κείμενο συγκεντρώθηκαν σε ένα άρθρο έκτασης 12 σελίδων, αλλά κάποια εμπόδια άρχισαν να εμφανίζονται. Μια από τις πρώην σύζυγους των ανδρών ένιωθε ανήσυχη για την αποκάλυψη οικογενειακών ιστοριών και ανησυχούσε για τα παιδιά της. Το Life Magazine έδειξε το προτεινόμενο άρθρο σε μια ομάδα στελεχών διαφήμισης που έκαναν τον διευθυντή του περιοδικού πιο προσεκτικό. Οι συντάκτες απέσυραν τη φωτογραφία του εξωφύλλου του Baughman και αντ' αυτού δημοσίευσαν μια φωτογραφία της Debra Winger, της ηθοποιού από την ταινία “An Officer and a Gentleman”, με ένα μαύρο φόρεμα χορού να κάθεται σε μια μπανιέρα γεμάτη φυσαλίδες. Ο τίτλος του άρθρου των Baughman και Fadiman δεν αναγράφτηκε στο εξώφυλλο. Το Life Magazine δημοσίευσε τις 12 σελίδες, αλλά χωρίς το «Gay Dads Kissing». Έτσι, η πιο ισχυρή και ουσιαστική από τις εικόνες κατέληξε στο καλάθι σκουπιδιών της αίθουσας σύνταξης και επεξεργασίας φωτογραφιών.


Ο Baughman ήξερε πόσο σημαντική ήταν αυτή η φωτογραφία για όλους εκείνους τους άντρες και τις οικογένειες που συνάντησε στην κοινότητα, εκείνους που πήρε συνέντευξη και ο ίδιος και η Fadiman, εκείνους των οποίων οι σχέσεις με τα παιδιά τους βρίσκονταν σε νομικό κενό, και όλους εκείνους που απλώς χρειαζόταν να δουν αυτή τη στοργική φωτογραφία. Έτσι, αναζήτησε τη δημοσίευση αλλού. Το "Gay Dads Kissing" κυκλοφόρησε στην «Christopher Street», ένα περιοδικό gay ενδιαφέροντος, στο τεύχος 75, "Father Knows Best", με το συνοδευτικό κείμενο που γράφτηκε από έναν από τους μπαμπάδες, τον Michael. Το «Father Knows Best» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1983, ένα μήνα πριν από το άρθρο του Life. Ωστόσο, το άρθρο της Christopher Street δεν ήταν ακόμα μια δισέλιδη δημοσίευση όπως ήλπιζε ο Baughman, έτσι συνέχισε να έχει τη φωτογραφία διαθέσιμη μέσω του φωτογραφικού του πρακτορείου. Τέλος, η ειδική έκδοση του περιοδικού Esquire ασχολήθηκε με το θέμα «Ο Αμερικανός Άνδρας, 1946–1986». Η φωτογραφία του Baughman «Gay Dads Kissing» βρήκε τη δισέλιδη δημοσίευσή της στην ενότητα με τίτλο «Ερωτευμένοι».


Ο Michael ενημέρωσε τον φωτογράφο ότι ο Robert έπρεπε να προετοιμάσει τον εργοδότη του πριν δημοσιευτεί το άρθρο του Life. Μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άρθρο, ο Robert ετοιμαζόταν να απολυθεί επειδή ήταν ομοφυλόφιλος, αλλά είχε προετοιμαστεί κατάλληλα για να προστατεύσει τη δουλειά του συγκεντρώνοντας υποστήριξη από τον πρόεδρο – έναν έγχρωμο άνδρα, ο οποίος επίσης καταλάβαινε τι σήμαινε διάκριση στο χώρο εργασίας. Ο Michael μοιράστηκε επίσης ότι αυτός και ο Robert παραμένουν ευχαριστημένοι που ήταν μέρος της ιστορίας που έθεσε το ζήτημα των γονικών δικαιωμάτων για τους ομοφυλόφιλους γονείς σε ένα ευρύτερο κοινό. Για ένα διάστημα αναγνωρίστηκαν δημόσια και προσεγγίστηκαν από άτομα που βρήκαν παρηγοριά και ανακούφιση κάνοντας γνωστή την ιστορία τους. Έδωσαν συνεντεύξεις στο «Phil Donahue Show» καθώς και σε άλλα έντυπα και τηλεοπτικά μέσα. Αλλά άρχισαν να αποσύρονται από τα αιτήματα των μέσων ενημέρωσης όταν θεώρησαν ότι θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στα παιδιά.


Ο Michael και ο Robert είναι μαζί σχεδόν 40 χρόνια και παντρεύτηκαν το 2011. Είναι συνιδιοκτήτες μιας επιτυχημένης επιχείρησης στο χώρο της εστίασης. Δυστυχώς, η κόρη του Michael, η Brittan, που φαίνεται στο παρασκήνιο του «Gay Dads Kissing», πέθανε σε ηλικία 33 ετών από πνευμονία. Τα άλλα τρία παιδιά ζουν μία φυσιολογική ζωή με τις  καριέρες, τους συζύγους και τα παιδιά τους.

Πηγή: Smithsonian Magazine

Πρόσφατα Άρθρα

News (24 Μάι 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας “Women in Jazz” αναδεικνύει το σχετικό με τις γυναίκες μέρος της δουλειάς τριών παθιασμένων με την μουσική και τις παραστατικές τέχνες φωτογράφων. Την προσπάθεια τριών...

News (24 Μάι 2022)

Το Rawt είναι μια λέξη τόσο ανορθοδοξη, ανορθόγραφη, σκληρόηχη και αλεξικογραφητη, όσο φιλοδοξεί να είναι και το φωτογραφικο πρότζεκτ το οποίο τιτλοφορει. Φωτογραφίες αδιάκριτες, απρογραμματιστες,...

News (24 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 26 Μαϊου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τη...

News (20 Μάι 2022)

Το Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Εξωτερικού Χώρου “Photosphere” που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι στην Πάρο και την Πάτμο, δέχεται ήδη συμμετοχές για την 5η του Διοργάνωση. Οι συμμετοχές θα...

News (20 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας Μάϊος 2022" φιλοξενεί την από κοινού έκθεση φωτογραφίας της Αρετής Αλεξανδράκη και του Γιάννη...

News (17 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 19 Μαΐου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τον...

News (16 Μάι 2022)

Ο IANOS, για πέμπτη συνεχή χρονιά, διοργανώνει Διαγωνισμό Διηγήματος και Φωτογραφίας με θέμα, αυτή τη φορά, «Το ρούχο». Ένα ρούχο ως μνήμη και νοσταλγία, ως καταδήλωση ταυτότητας-φύλου,...

Book Reviews (13 Μάι 2022)

Η ενότητα με τίτλο “Perpetual Motif” περιλαμβάνει φωτογραφίες των τελευταίων οχτώ ετών μέσα στην πόλη -μια δική μου φανταστική πόλη που γίνεται αντιληπτή μέσα από ένα παζλ αποσπασματικών εικόνων από...

News (12 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας 2022" με μεγάλη χαρά φιλοξενεί στην αίθουσα της, δυο ταλαντούχες νέες φωτογράφους, με δύο ξεχωριστές,...

Book Reviews (10 Μάι 2022)

Η Χριστίνα Καλλιγιάννη δεν αυτοπροσδιορίζεται ως «συγγραφέας» αλλά σαν «φωτογράφος που έγραψε ένα μυθιστόρημα». Οι «Στιγμές Παράλληλες» είναι ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα, τη φιλία και τις δύσκολες...

News (10 Μάι 2022)

“Ίσως ο πιο έντονος προβληματισμός των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πως» θα αναπτύξουν το προσωπικό τους στίγμα στη φωτογραφία. Πώς όμως ο δημιουργός από την αρχή των...

News (10 Μάι 2022)

Ο Γιώργος Καμηλάκης είναι καλεσμένος της φωτογραφικής ομάδας "Μαθήματα Φωτογραφίας Ρεθύμνου", την Παρασκευή και 13 του Μάη στις 7.00 το απόγευμα, με σκοπό να παρουσιάσει το φωτογραφικό του...