Ο Edward Weston θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς φωτογράφους του 20ού αιώνα. Ένα από τα πιο διάσημα έργα του, με τίτλο “Pepper No. 30”, είναι μια ασπρόμαυρη φωτογραφία μιας πράσινης πιπεριάς με όμορφο, απαλό φωτισμό. Εδώ είναι ένα συναρπαστικό, ελάχιστα γνωστό γεγονός για τη φωτογραφία αυτή: η λήψη έγινε με διάφραγμα f/240 και χρόνο έκθεσης πάνω από 4 ώρες.

Ο φωτογράφος Marc Silber του «Advancing Your Photography» ξεναγήθηκε στο σπίτι του Weston στο Carmel της Καλιφόρνια από τον εγγονό του Edward, φωτογράφο Kim Weston. Ο Kim ενώ συζητούσε για τη ζωή και το έργο του παππού του, μοιράστηκε τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες έκθεσης του “Pepper No. 30”. «Ο Edward αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη λήψη φωτογραφιών νεκρής φύσης με την κάμερά του», λέει ο Kim. «Όσο πιο κοντά πλησιάζεις σε ένα θέμα με την φωτογραφική μηχανή, τόσο πιο περιορισμένο είναι το βάθος πεδίου. Για να αποτυπώσει τη σχετικά μικρή πιπεριά εντελώς εστιασμένη από κοντά, ο Edward χρειαζόταν ένα εξαιρετικά μικρό διάφραγμα».

Έτσι, ο Edward έκανε τις δικές του δοκιμές με τον φακό του, καταλήγοντας τελικά σε ένα διάφραγμα f/240 – ουσιαστικά μετατρέποντας την κάμερά του σε pinhole κάμερα. Με τόσο μικρό διάφραγμα, η επαρκής έκθεση του “Pepper No. 30” με φυσικό φως απαιτούσε έναν εξαιρετικά μεγάλο χρόνο έκθεσης περίπου 4-6 ωρών.

Στις 3 Αυγούστου 1927, ο Edward τοποθέτησε τη συγκεκριμένη πιπεριά του “Pepper No. 30” μέσα σε ένα τσίγκινο χωνί, το οποίο επέτρεπε στο φυσικό φως να φωτίσει το λαχανικό με τρισδιάστατο τρόπο. «Πολλά από αυτά τα λαχανικά και αυτή η σειρά ήταν αυτές οι μακροχρόνιες εκθέσεις», λέει η Kim. «Έστηνε τα θέματά του και ζούσε σε ένα ετοιμόρροπο σπίτι. Ένα αυτοκίνητο ή φορτηγό περνούσε και κουνούσε το σπίτι, κατέστρεφε την έκθεση και έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή». Συνολικά έκανε 37 λήψεις για το συγκεκριμένο θέμα.

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο Edward είπε ότι η φωτογραφία της πιπεριάς ήταν έκθεση 6 λεπτών. Η Wikipedia αναφέρει αυτό το απόσπασμα από τα γραπτά του Weston:

“Ήταν μια φωτεινή ιδέα, ένα ιδανικό σκηνικό για την πιπεριά, προσθέτοντας ανακλαστικό φως σε σημαντικά περιγράμματα. Είχα ακόμα την πιπεριά που μου κόστισε δουλειά μιας εβδομάδας, είχα αποφασίσει ότι δεν μπορούσα να το πάω άλλο, ωστόσο κάτι με εμπόδισε να το πάω στην κουζίνα, το τέλος όλων των καλών πιπεριών. Την τοποθέτησα στο χωνί, εστίασα με τον φακό Zeiss, και γνωρίζοντας μόνο την οπτική γωνία, αναγνωρίζοντας ένα τέλειο φως, έκανα μια έκθεση έξι λεπτών, με λίγες μόνο στιγμές προκαταρκτικής εργασίας. Έχω ένα μεγάλο αρνητικό, ‒ μακράν το καλύτερο!

Είναι ένα κλασικό, απόλυτα ικανοποιητικό απποτέλεσμα, ‒ μια πιπεριά ‒ αλλά πολλά περισσότερο από μια πιπεριά, αφηρημένο, δεδομένου ότι είναι εντελώς εκτός θέματος. Δεν έχει ψυχολογικό υπόβαθρο, δεν διεγείρονται ανθρώπινα συναισθήματα: αυτή η νέα πιπεριά οδηγεί κάποιον πέρα από τον κόσμο που γνωρίζουμε συνειδητά.”

Ο Silber πιστεύει ότι οι πληροφορίες του Kim σχετικά με τη φωτογραφία είναι πιο έγκυρες.

«Σίγουρα θα συμφωνήσω με τον Kim Weston, αφού αναμφίβολα το άκουσε από τον πατέρα του ή τον θείο του, και αυτό είναι πολύ κοντά στην πηγή», λέει ο Silber. «Όσον αφορά το απόσπασμα του ίδιου του Weston, πρέπει να ψάξω στα ημερολόγιά του για να δω αν πρόκειται όντως για την “πιπεριά #30” ή για μία από τις άλλες 37 εκθέσεις, κάτι που πιθανότατα ήταν».

Πηγές:

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (28 Ιουν 2022)

Στα πλαίσια της επετείου των 100 ετών από την Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπουμπουλίνας παρουσιάζει έκθεση φωτογραφίας από το προσωπικό αρχείο των Νικολάου και Περικλή Μπούμπουλη, δισεγγόνων...

Exodus (27 Ιουν 2022)

Πόσο σημαντικός είναι ο καφές στη ζωή μας; Τι μνήμες και αρώματα αναδύονται από ένα μπρίκι; Πόση παράδοση κρύβεται μέσα σε ένα φλιτζάνι; Μόνο αν είσαι μερακλής μπορείς να ξέρεις τις σωστές...

News (24 Ιουν 2022)

Οι νικητές του διαγωνισμού Photometria Awards 2022 με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr, είναι γεγονός. Οι νικητές που κέρδισαν τα βραβεία που...

Exodus (22 Ιουν 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας «Μαρτυρίες – Βλέμματα» 1971 – 2021: Γιατροί Χωρίς Σύνορα και Magnum Photos, 50 χρόνια στο πεδίο ταξιδεύει στην Καλαμάτα υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας Η έκθεση...

Exodus (21 Ιουν 2022)

 «Για μένα, η ομορφιά βρίσκεται στο θάρρος να είσαι αυτός που είσαι». Γίνομαι. Ο Peter Lindbergh αποτίει φόρο τιμής στο επαναστατικό όραμα ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της...

News (21 Ιουν 2022)

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της κυανοτυπίας! Εποχή διακοπών αλλά και δημιουργικότητας. Ελατέ λοιπόν για ένα διαφορετικό «suntan» στην πόλη...  Η κυανοτυπία (cyanotype/blue...

Exodus (20 Ιουν 2022)

Η έκθεση Le Monde de Steve McCurry παρουσιάζει περισσότερες από 150 φωτογραφίες τυπωμένες σε μεγάλο μέγεθος για πρώτη φορά στο Παρίσι. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναδρομική αφιερωμένη στον Αμερικανό...

News (20 Ιουν 2022)

Με 24 συμμετέχοντες ανοίγει την 5η διοργάνωση ανοιχτής έκθεσης φωτογραφίας το φεστιβάλ Photosphere στην Πάτμο & Πάρο. Τα ονόματα ποου ανακοινώθηκαν είναι: Αθανάσιος Μπαξόπουλος / Athanasios...

Exodus (17 Ιουν 2022)

 Το έργο Επί νοός ειρήνη (“Wish peace in mind”) του Θοδωρή Νικολάου αποτελεί μια πολυπρισματική θέαση του κόσμου της ψυχικής υγείας. Μέσα από εννιά ενότητες - αναπαραστάσεις, μέρος των οποίων...

Exodus (16 Ιουν 2022)

Οι πολλές εκθέσεις φωτογραφίας, οι ταινίες μικρού μήκους και οι διαφορετικοί χώροι εκθέσεων χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα του Photopolis Agrinio Photo Festival, το οποίο ανακοινώνει το πρόγραμμα των...

News (16 Ιουν 2022)

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και ο φετινός διαγωνισμός του Photometria Awards με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr. Ο διαγωνισμός...

Exodus (15 Ιουν 2022)

"Στην αρχαία ιαπωνική φιλοσοφία wabi-sabi σημαίνει η ομορφιά της ατέλειας. Τα χαρακτηριστικά της αισθητικής και των αρχών της wabi-sabi περιλαμβάνουν την ασυμμετρία, την τραχύτητα,...