Η ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ώθησε την Susan Meiselas να γίνει φωτογράφος


Από το 1972 έως το 1975, η Susan Meiselas περνούσε τα καλοκαίρια της φωτογραφίζοντας και παίρνοντας συνεντεύξεις από γυναίκες που έκαναν στριπτίζ στις τοπικές γιορτές μικρών πόλεων στη Νέα Αγγλία, την Πενσυλβάνια και τη Νότια Καρολίνα. Καθώς παρακολουθούσε τις παραστάσεις από πόλη σε πόλη, απεικόνιζε τις χορεύτριες στη σκηνή αλλά και εκτός αυτής, φωτογραφίζοντας τις δημόσιες παραστάσεις τους καθώς και την ιδιωτική τους ζωή. Επίσης, μαγνητοφώνησε συνεντεύξεις με τις χορεύτριες, τους φίλους τους, τους διαχειριστές της παράστασης και τους πελάτες που πλήρωναν για να τις δουν. Η ειλικρινής περιγραφή της Meiselas για τη ζωή αυτών των γυναικών έφερε έναν κρυφό κόσμο στην προσοχή του κοινού. Το «Carnival Strippers», ένα φωτογραφικό project που δημιουργήθηκε στα πρώτα χρόνια του γυναικείου κινήματος, αντικατοπτρίζει τον αγώνα για ταυτότητα που χαρακτήρισε μια περίπλοκη εποχή αλλαγών.

Η φωτογράφος του Magnum Susan Meiselas αφηγείται την ακολουθία των γεγονότων που την οδήγησαν στη λήψη μιας φωτογραφίας της Lena στο Βερμόντ, μια εικόνα που έγινε εμβληματική της σειράς «Carnival Strippers» και εξηγεί γιατί λειτούργησε ως καταλύτης στη μελλοντική της καριέρα.

Πού και πώς έγινε η λήψη της συγκεκριμένης φωτογραφίας;

Μπορώ να θυμηθώ αυτή τη στιγμή λες και δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε. Δεν έψαχνα για κάτι συγκεκριμένο, καθώς τριγυρνούσα σε εκείνους τους εκθεσιακούς χώρους, αλλά όταν είδα αυτό το κορίτσι να στέκεται σε αυτό που έμοιαζε με εξέδρα δημοπρασιών, σταμάτησα. Ήταν εκεί για να παρασύρει άντρες στο «The Girl Show», όπου οι γυναίκες έκαναν στριπτίζ μέσα σε μια σκηνή. Γυναίκες σαν εμένα δεν μπορούσαν να μπουν. Η Λένα ήταν μια νεαρή γυναίκα στα 20 της από μια μικρή πόλη στο Μέιν, ήταν κοντά στην ηλικία μου. Έμαθα μόνο το όνομά της και άκουσα την ιστορία της λίγες μέρες μετά τη δημιουργία αυτής της εικόνας.

Η εικόνα έγινε το καλοκαίρι του 1973, στο Essex Junction, Vermont, στο πίσω μέρος των κρατικών εκθεσιακών χώρων, όχι πολύ μακριά από τις βόλτες και τους πάγκους με τα ζαχαρωτά. Στεκόμουν να την παρακολουθώ, μαζί με κυρίως άντρες θεατές. Είχα μια κάμερα Leica εκείνη την εποχή.

Τι συμβαίνει έξω από το κάδρο;

Έξω από το κάδρο είναι αυτοί που βρίσκονται πίσω μου και γύρω μου και ούρλιαζαν βλέποντάς την. Μερικές φορές οι γυναίκες παρακολουθούσαν δίπλα στους άντρες τους. Το καμαρίνι ήταν πίσω από τη δημόσια σκηνή, κρυμμένο μέσα στο φορτηγό. Η ιδιωτική παράσταση στα παρασκήνια ήταν μόνο για άνδρες. Δεν μπορείτε να ακούσετε τον κράχτη να φωνάζει στο μαζεμένο πλήθος ή τους γρατσουνισμένους 45 δίσκους με τους οποίους χόρευε κάθε κορίτσι.

Εάν δεν είχες κάνει τη συγκεκριμένη λήψη, τι άλλο θα έκανες εκείνη τη στιγμή;

Αυτή είναι μόνο μια φευγαλέα ματιά σε μια πολύπλοκη σχέση. Η Λένα περιβάλλεται από άντρες που θέλουν να την χειραγωγήσουν. Αποτύπωσα πολλές άλλες στιγμές στην εργασιακή ζωή τόσο των διευθυντών όσο και των γυναικών του «The Girl Show», συμπεριλαμβανομένων των αλληλεπιδράσεών τους με το κοινό και της δυναμικής μεταξύ των γυναικών που έπαιζαν και ταξίδευαν μαζί. Πέρασα τρία καλοκαίρια ακολουθώντας τα από πόλη σε πόλη σε όλη τη Νέα Αγγλία.

Πες μας ένα μυστικό για αυτή τη φωτογραφία.

Αυτή είναι η εικόνα που με ενέπνευσε να γίνω φωτογράφος και να αρχίσω να φαντάζομαι πως θα περάσω μια ζωή όπου θα αφηγούμαι ιστορίες με εικόνες.

Πηγή: Magnum Photos

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (28 Ιουν 2022)

Στα πλαίσια της επετείου των 100 ετών από την Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπουμπουλίνας παρουσιάζει έκθεση φωτογραφίας από το προσωπικό αρχείο των Νικολάου και Περικλή Μπούμπουλη, δισεγγόνων...

Exodus (27 Ιουν 2022)

Πόσο σημαντικός είναι ο καφές στη ζωή μας; Τι μνήμες και αρώματα αναδύονται από ένα μπρίκι; Πόση παράδοση κρύβεται μέσα σε ένα φλιτζάνι; Μόνο αν είσαι μερακλής μπορείς να ξέρεις τις σωστές...

News (24 Ιουν 2022)

Οι νικητές του διαγωνισμού Photometria Awards 2022 με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr, είναι γεγονός. Οι νικητές που κέρδισαν τα βραβεία που...

Exodus (22 Ιουν 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας «Μαρτυρίες – Βλέμματα» 1971 – 2021: Γιατροί Χωρίς Σύνορα και Magnum Photos, 50 χρόνια στο πεδίο ταξιδεύει στην Καλαμάτα υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας Η έκθεση...

Exodus (21 Ιουν 2022)

 «Για μένα, η ομορφιά βρίσκεται στο θάρρος να είσαι αυτός που είσαι». Γίνομαι. Ο Peter Lindbergh αποτίει φόρο τιμής στο επαναστατικό όραμα ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της...

News (21 Ιουν 2022)

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της κυανοτυπίας! Εποχή διακοπών αλλά και δημιουργικότητας. Ελατέ λοιπόν για ένα διαφορετικό «suntan» στην πόλη...  Η κυανοτυπία (cyanotype/blue...

Exodus (20 Ιουν 2022)

Η έκθεση Le Monde de Steve McCurry παρουσιάζει περισσότερες από 150 φωτογραφίες τυπωμένες σε μεγάλο μέγεθος για πρώτη φορά στο Παρίσι. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναδρομική αφιερωμένη στον Αμερικανό...

News (20 Ιουν 2022)

Με 24 συμμετέχοντες ανοίγει την 5η διοργάνωση ανοιχτής έκθεσης φωτογραφίας το φεστιβάλ Photosphere στην Πάτμο & Πάρο. Τα ονόματα ποου ανακοινώθηκαν είναι: Αθανάσιος Μπαξόπουλος / Athanasios...

Exodus (17 Ιουν 2022)

 Το έργο Επί νοός ειρήνη (“Wish peace in mind”) του Θοδωρή Νικολάου αποτελεί μια πολυπρισματική θέαση του κόσμου της ψυχικής υγείας. Μέσα από εννιά ενότητες - αναπαραστάσεις, μέρος των οποίων...

Exodus (16 Ιουν 2022)

Οι πολλές εκθέσεις φωτογραφίας, οι ταινίες μικρού μήκους και οι διαφορετικοί χώροι εκθέσεων χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα του Photopolis Agrinio Photo Festival, το οποίο ανακοινώνει το πρόγραμμα των...

News (16 Ιουν 2022)

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και ο φετινός διαγωνισμός του Photometria Awards με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr. Ο διαγωνισμός...

Exodus (15 Ιουν 2022)

"Στην αρχαία ιαπωνική φιλοσοφία wabi-sabi σημαίνει η ομορφιά της ατέλειας. Τα χαρακτηριστικά της αισθητικής και των αρχών της wabi-sabi περιλαμβάνουν την ασυμμετρία, την τραχύτητα,...