Η Diane Arbus έγινε γνωστή για τις τετράγωνες ασπρόμαυρες φωτογραφίες «περιθωριακών» ατόμων (νάνοι, γίγαντες, γυμνιστές, τρανσέξουαλ, άνθρωποι του τσίρκο, τρόφιμοι ψυχιατρικών ασύλων). Η δουλειά της δέχθηκε αρκετά έντονη κριτική και με βασική κατηγορία πως δεν υπήρχε ομορφιά στις φωτογραφίες της.

Η συγκεκριμένη φωτογραφία τραβήχτηκε στο New Jersey το 1967 κι έχει περιγραφεί με ποικίλους χαρακτηρισμούς: καλλιτεχνική, φρικιαστική,  ανατριχιαστική, στοιχειωμένη. Η φωτογράφος, ωστόσο, τη χαρακτήρισε ως «διαφορετικότητα στην ομοιότητα»

Πολλοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε αυτή τη φωτογραφία και στο νόημα που κρύβεται πίσω της. Το μάτι του θεατή καθορίζει την τέχνη και τη μορφή που αυτή παίρνει, και ποτέ το αντίστροφο. Και σε όλη την τελειότητα και την διαφορετικότητά της, ισχύει και για τη φωτογραφία αυτή.

Η ίδια η Arbus είχε πει:

Δεν ήθελα να δείξω τις ομοιότητες αυτών των δύο πανομοιότυπων διδύμων αλλά, αντιθέτως, να τονίσω τις διαφορές τους. Τα ρούχα τους είναι ίδια, τα χτενίσματά τους είναι ίδια, οι εμφανίσεις τους είναι ίδιες, κι όμως είναι μοναδικές. Φαίνεται από το βλέμμα στο πρόσωπό τους. Αντιδρούν διαφορετικά στη φωτογραφία που τραβήχτηκε επειδή είναι διαφορετικές μέσα τους.

Για την ιστορία, αυτά τα δύο δίδυμα ενέπνευσαν τον Stanley Kubrick να γυρίσει την ταινία τρόμου “Shining”. Παρά την αναγνώριση της δουλειάς της – οι “Freaks” από απλό χαρακτηρισμό εξελίχθηκαν σε πολιτιστικό κίνημα ενάντια στην κουλτούρα των hippies – η Diane Arbus εξακολουθούσε να βιώνει την κατάθλιψη και αυτοκτόνησε το 1971.

Πρόσφατα Άρθρα

News (30 Ιαν 2023)

Το Ινστιτούτο της Δανίας στην Αθήνα έχει τη μεγάλη χαρά να σας προσκαλέσει όλους σε ένα ARTIST TALK του Δανού καλλιτέχνη Tore Hallas.  " Fatness as a Queerness – ένας καλλιτέχνης μιλάει...

News (24 Ιαν 2023)

DIALOGUES: Alexandra Rose Howland σε συνομιλία με τον Αχιλλέα Ζαβάλλη, σε συντονισμό Αναστασίας Βαϊτσοπούλου.Σε ένα τοπίο κορεσμένο από εικόνες, πόσο αποτελεσματική είναι η φωτογραφία στη διερεύνηση...

News (23 Ιαν 2023)

Για φωτογράφους και ταξιδευτές που ενδιαφέρονται για τη φωτογραφία τεκμηρίωσης (documentary) και την ταξιδιωτική φωτογραφία και θέλουν να εμπλουτίσουν το πορτφόλιο τους συμμετέχοντας σε ένα νομαδικό...

News (23 Ιαν 2023)

Το φωτογραφικό εργαστήρι του Μορφωτικού συλλόγου Αίγινας "ο Καποδίστριας" φιλοξενεί την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου στις 18.30 τον φωτορεπόρτερ και φωτογράφο ντοκουμέντου Άγγελο Μπαράϊ, ο οποίος θα...

Exodus (23 Ιαν 2023)

Τι είναι πραγματικά η «Πίστη» και πως μπορεί να αποδοθεί μέσα από μια έκθεση φωτογραφίας; Βεβαιότητα και πεποίθηση; Συμπάθεια και σεβαστότητα; ή απλώς αποδοχή ενός ισχυρισμού ανθρώπων που ακολουθούν...

Book Reviews (21 Ιαν 2023)

Από τις εκδόσεις Ευρασία κυκλοφορεί το φωτογραφικό λεύκωμα του Βασίλη Κολτούκη, Ημερολόγιο Βουδαπέστης, που συγκροτείται από 43 αναλογικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, τραβηγμένες στη Βουδαπέστη πριν...

Exodus (19 Ιαν 2023)

Μετά από 15 χρόνια λειτουργίας σαν Θέατρο Ειλισσός, ο ίδιος χώρος, ανακαινισμένος πρόσφατα, θα φιλοξενήσει την έκθεση φωτογραφίας «άνθρωποι» του Βασίλη Κρητικού aka vaskokri photographer, για δύο...

Exodus (18 Ιαν 2023)

Ο Άλκης Κανελλόπουλος (@alkis.kanellopoulos) μετατρέπει τον ισόγειο τμήμα του χώρου τέχνης Ο σε σκοτεινό θάλαμο. Παρουσιάζει μια σειρά από φωτογραφίες, οι οποίες οι περισσότερες τραβήχτηκαν με...

News (17 Ιαν 2023)

Την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023, 19:00-21:00, θα γίνει διαδικτυακή παρουσίαση (Zoom) της φωτογραφικής δουλειάς των φωτογράφων : Άγγελου Μπαλάτσα, Ασπασίας Μπίντου και του Νίκου Δροσόπουλου,...

Exodus (16 Ιαν 2023)

Η Sofa Bed Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια του Waterasure / Aftermath of A Lost Love, ενός φωτογραφικού οδηγού αυτοθεραπείας του Marco Castelli! Παρακαλούμε, σημειώστε ότι οι...

Exodus (12 Ιαν 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου καλωσορίζει το νέο έτος με δύο φωτογραφικές εκθέσεις, που φιλοξενούνται στις αίθουσες τέχνης, στην Δουκός Μποφώρ 20.  Αναλυτικά για...

Exodus (11 Ιαν 2023)

Ένα σύνολο δουλειάς του Σταύρου Παπαγιάννη που αποτελείται από σειρές φωτογραφιών και γλυπτικές εγκαταστάσεις Η έκθεση του Σταύρου Παπαγιάννη με τίτλο “Tomorrow and tomorrow and...