Ετούτη "Η Φωτογραφία της Αρχής" προέρχεται από τα χρόνια μαθητείας μου στον κινηματογράφο.Ύστερα από δουλειές ως ασίστ κάμεραμαν και βοηθός σκηνοθέτη, μου προσφέρθηκε η θέση του φωτογράφου πλατώ τη οποία και συνέχισα να κάνω κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90.
Μέχρι να κατάλαβω ότι η φωτογραφία μπορούσε να εκφράσει πιο πολλά από το κάδρο και την μαρτυρία.
Αυτό συνέβη ενώ δούλευα στην "Πόλαροιντ" μία ελληνική ταινία και έγινε με τρόπο ασυνήθιστο!
Ένα Αυγουστιάτικο βράδυ του 1997, την ημερομηνία θανάτου του παππού μου, τράβηξα αυτή τη φωτογραφία από το διαμέρισμά μου.
Μέρες αργότερα η τσάντα μου με τα σλάιντς εκλάπη. Έτσι, ξανατράβηξα τη φωτογραφία μερικές εβδομάδες αργότερα και έμεινα μόνο με ένα αντίγραφο της απολεσθείσας εικόνας και ένα χαμένο αποχαιρετισμό. Αυτό έγινε μία κρίσιμη καμπή στον τρόπο που κατανοούσα τη φωτογραφία ως εκφραστικό μέσο αλλά και ως καλλιτεχνική χειρονομία.
This ‘Inceptive Photograph’ came through my apprentice years in the film industry. After several experiences as assistant camera & as assistant director, I got offered a job as a “set photographer”, which I ended up doing several times in through 90’s. Until I realized that photography could express something more than good framing and documentation. This happened while I was working on “Polaroid”, a Greek feature film, and it happened in a very unusual way!
On an August night in 1997, the day my grandfather passed away, I snapped this photograph from my apartment!
Days later my bag with the slides inside was stolen. So I re-shot the photo few weeks later, and was left with only a reproduction of that lost image & a missed farewell. That became a turning point in how I understood photography as a tool of expression and as an artistic gesture.
Georges Salameh