Το άλμα θανάτου δύο εραστών απαθανάτισε τυχαία η φωτογραφική μηχανή ενός φωτογράφου, ο οποίος προσπαθούσε να τραβήξει φωτογραφίες την ομίχλη που κάλυπτε την περιοχή. Το τραγικό συμβάν συνέβη στην περιοχή Χουμπέι της Κίνας, στη γέφυρα του ποταμού Γουάν Γιαντζί. Ένας φωτογράφος από την τοπική εφημερίδα «Χουμπέι Ντέιλι» είχε ανέβει στην γέφυρα για να μπορέσει να τραβήξει στιγμιότυπα από το νέφος που είχε προκαλέσει η ατμοσφαιρική ρύπανση και κάλυπτε σχεδόν τη γέφυρα του ποταμού. Εκεί εντελώς τυχαία τράβηξε καρέ από έναν άνδρα που σκαρφάλωσε στα κάγκελα της γέφυρας και πήδηξε στο κενό βάζοντας τέλος στην ζωή του. Ο φωτογράφος δεν παρατήρησε στο βάθος του κάδρου τον αυτόχειρα καθώς είχε επικεντρωθεί, στις ρυθμίσεις της φωτογραφικής του μηχανής. Αντιλήφθηκε όμως αμέσως τον πανικό που ακολούθησε. «Λίγα δευτερόλεπτα αφού είχα τραβήξει τη φωτογραφία με τον άνδρα να αχνοφαίνεται μέσα στο παχύ νέφος, άκουσα κάποιον να φωνάζει ότι ένας άνδρας αυτοκτόνησε. Άκουσα τον παφλασμό του νερού και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μια γυναίκα ανέβηκε στην γέφυρα και έπεσε στο ποτάμι από το ίδιο σημείο», ανέφερε ο ίδιος σε συνέντευξη που παραχώρησε μετά το συμβάν.Περιγράφοντας εκείνα τα τραγικά δευτερόλεπτα είπε χαρακτηριστικά «ένιωθα ότι είχα παραλύσει. Δεν υπήρχε τρόπος να την πλησιάσω ή να πάω οπουδήποτε. Είχα μείνει με τα χέρια παγωμένα να κρατάω την κάμερα και συνέχισα να πατώ το κουμπί και τα τραβάω καρέ καρέ την βουτιά της άτυχης κοπέλας στο κενό». Η αστυνομία στην συνέχεια διεξήγαγε έρευνες για τον εντοπισμό των πτωμάτων στο ποταμό, αλλά δυστυχώς μάταια. Μετά από λίγο καιρό σταμάτησαν οι προσπάθειες ανεύρεσης τους καθώς οι πιθανότητες επιβίωσης από την πτώση ήταν ελάχιστες, ενώ η θερμοκρασία του νερού ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Οι δύο νέοι καταγράφηκαν στα αρχεία ως αγνοούμενοι. Ο νεαρός άνδρας ονομαζόταν Λιου Χαν και ήταν 20χρονών. Διέμενε στην συνοικία μεταναστών Καίντιαν της πόλης του Χουάνγκρο. Τα στοιχεία προέκυψαν από την ταυτότητα που ο ίδιος είχε αφήσει στην άκρη της γέφυρας πριν αυτοκτονήσει. Εκεί βρέθηκαν παρατημένα και δύο μαύρα μπουφάν, μια γυναικεία τσάντα, ένα μπουκάλι νερό και ένας αναπτήρας. Ωστόσο, η ταυτότητα της κοπέλας δεν βρέθηκε ποτέ.

-θα πηδούσες για μένα σε σκοτεινά νερά;
-Υποθέτω πως ναι,
όμως μόνο μια φορά

Φωτογράφος
Ήταν η πρώτη φορά που έβγαινα με αυτή τη μηχανή να τραβήξω την ομίχλη
Τα παλιά χρόνια η ομίχλη ήταν αλλιώς.
Άλλαξαν οι συνθήκες τώρα, λόγω μόλυνσης, μα έμεινε το φως.
Εκείνος μπήκε αυθαίρετα στο κάδρο μου για να τελειώνει
με όλα
εκείνη ακολούθησε τον Λιου να μην μείνει πίσω μόνη
Τι μένει λοιπόν από τους έρωτές μας;

δύο μαύρα μπουφάν
μία τσάντα
ένας αναπτήρας
ένα μπουκάλι νερό

"αν φύγεις,
τότε εγώ
θα βουτήξω
σε
ποτάμι κρύο
και σκοτεινό"

Εκείνη
Αυτά που νομίζουν δεν είναι αληθεια.
Δεν έπεσα να πνιγώ
Δεν είμαι ηρωίδα σε βιβλίο ρομαντικό
Ήθελα να σε βγάλω
στο κάδρο να σε ξαναβάλω.
Ο έρωτας δεν είναι θάνατος, μα ζωή
ήταν για μένα μία αυθόρμητη στιγμή.
Απέτυχα τελικά και βρεθήκαμε έτσι μαζί.

"στον πάτο του ποταμού Γουάν συναντήθηκαν η κοπέλα με τον Λιού.
-Αν ξαναρχίζαμε; αν ανεβαίναμε στον αφρό με τη δύναμη της ανάσας και του νου;
Μα τα νερά ήταν κρύα και βαθιά και αντί να κολυμπήσουν προς τα πάνω έμειναν
στον πάτο κρατώντας τα χέρια σφιχτά
όπως κάναμε όταν φοβόμασταν
μικροί στο σινεμά"

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (29 Νοε 2022)

Στον τόπο όπου έφθασε ο μεγαλύτερος αριθμός Μικρασιατών προσφύγων στη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, στον Βόλο, ανοίγει σε λίγες μέρες τις πύλες της η μεγάλη περιοδική έκθεση με τίτλο Από την...

Exodus (28 Νοε 2022)

Η εκθεση «Αντι λήψεις», της Γιώτας Εφραιμίδου  παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Κερατσίνι, , με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, στο Πολιτιστικό Κέντρο...

Exodus (28 Νοε 2022)

Με τον τίτλο ΚΗΠΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της Φωτεινής Στεφανίδη από την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στον πολιτιστικό χώρο MACART. Η ενότητα των έργων αφορά ένα μεγάλο μέρος...

Exodus (23 Νοε 2022)

Η σχέση της Έλλης Παπαδημητρίου με τη φωτογραφία ξεπηδάει από τον έρωτα για την ζωγραφική. Ως στέλεχος της Επιτροπής Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) και συνεργάτης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών,...

Exodus (22 Νοε 2022)

Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, εγκαινιάζεται η έκθεση του Κωνσταντίνου Πίττα “Εικόνες μιας άλλης Ευρώπης” στη γκαλερί Jakubska, στην Πράγα.   Πρόκειται για στιγμιότυπα που...

Book Reviews (22 Νοε 2022)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Αμερικανού συγγραφέα Bayard Taylor:  Ταξίδια 1857-1858, Ελλάδα Ρωσία και...

Exodus (22 Νοε 2022)

Ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων. Η...

Exodus (21 Νοε 2022)

Η φωτογραφική έκθεση, των μελών του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης υπό τον τίτλο "ΡΟΔΟΠΗ" «ταξιδεύει» στην Καβάλα. Το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης, λειτουργώντας ως πυρήνας...

Book Reviews (16 Νοε 2022)

Αθήνα – L'Aquila. Μια συζήτηση για το βίωμα δύο πόλεων, μέσα από την περιπατητική εμπειρία, το βλέμμα στραμμένο στο αίσθημα της οικειότητας και της ξεθωριασμένης παιδικής μας...

Book Reviews (15 Νοε 2022)

Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του φωτογραφικού βιβλίου "Kuebiko" του Ευάγγελου Δασκαλάκη, που αναπτύχθηκε και εκδόθηκε σε συνεργασία με το Zoetrope Athens. Το Kuebiko του...

Exodus (15 Νοε 2022)

O Γιάννης Γιαννάτος παρουσιάζει τη φωτογραφική συλλογή του “Via Artis” στο Upper House Athens στον 6ο όροφο του εμπορικού κέντρου Attica (είσοδος από τη στοά Σπύρου Μήλιου ή από το Attica) από...

Exodus (11 Νοε 2022)

Η Art Core έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας Face to Phase - Me, Myself & Nobody του Marco Castelli.  Το έργο θέτει υπό αμφισβήτηση την ταυτότητα και την...