Με τον Δεκάλογο του, ο Θανάσης, ξαφνιάζει με την πρωτοτυπία και την ευρηματικότητα του, τόσο ως προς τη θεματολογία, όσο και ως προς την εκτέλεση, η οποία έχει χαρακτήρα άκρως «θεατρικό». Ο Θανάσης εξετάζει, με βλέμμα καθαρό, ένα θέμα δύσκολο και κοινωνικά ευαίσθητο, αλλά  συγχρόνως ιδιαίτερα επίκαιρο στις μέρες μας, που οι πρωτόγνωρες δυσκολίες της καθημερινότητας έχουν στρέψει πολλούς συνανθρώπους μας προς τη θρησκεία. Το προσεγγίζει δε, με μια κριτική ματιά η οποία σε καμία περίπτωση δεν προσβάλει, αλλά θέτει πολλά ερωτήματα και σοβαρούς προβληματισμούς. Πέρα όμως από αυτό, η κάθε φωτογραφία της σειράς, ξεχωριστά, είναι από μόνη της μια μικρή ιστορία, που μιλά τόσο στη λογική όσο και στο συναίσθημα του εκάστοτε θεατή!

Ο ίδιος, στο παρακάτω κείμενο εξηγεί: 

«Πριν από 3500 χρόνια οι περιπλανώμενοι Ισραηλίτες στην έρημο αποφάσιζουν να υιοθετήσουν μια δεκάδα κανόνων που έμελλε να καθορίσει την ζωη εκατομυρίων ανθρώπων έκτοτε..

Θεϊκή παρέμβαση;

Η μεγαλοφυΐα ενός ανθρώπου;

Μια σειρά κοινωνικών κανόνων ευρείας αποδοχής;

Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως ο δεκάλογος αυτός θα επηρεάσει και θα οριοθετήσει τη ζωή πολλών ανθρώπων για αιώνες μέχρι και σήμερα.

Σήμερα;

Ποιά η ανάγκη να υπάρχει ακόμη σήμερα αυτη η ομάδα κανόνων;

Έχουν εφαρμογή και νόημα οι κανόνες αυτοί σήμερα;

Υπάρχει κάποιο ψυχολογικό όριο μετα το οποίο ένας άνθρωπος, 

που εφαρμόζει αυτούς τους κανόνες, θα τους παραβίαζε;

Η ανάγκη να απαντηθούν αυτα τα ερωτήματα οδήγησε στην δημιουργία αυτού του πρότζεκτ.

Μια σειρά απο δέκα εικόνες που μέσα απο συμβολισμους και με εκφραστικό μεσο τα χέρια οριοθετεί την αποδοχή και την  ανοχή της σημερινής κοινωνίας.»

Οι δέκα Εντολές 

  1. Εγώ ειμί ο Κύριος ο Θεός σου, ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού.
  2. Ου ποιήσεις σε αυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υπό κάτω της γης.
  3. Ου λήψει το όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω.
  4. Μνήσθητι την ημέραν του Σαββάτου αγιάζειν αυτήν, εξ ημέρας εργά και ποιήσεις πάντα τα έργα σου, τη δε εβδόμη Σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου.
  5. Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου, ίνα ευ σοι γένηται και ίνα μακροχρόνιος γένη επί της γης.
  6. Ου φονεύσεις.
  7. Ου μοιχεύσεις.
  8. Ου κλέψεις.
  9. Ου ψευδομαρτυρήσεις κατά του πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδή.
  10. Ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα τω πλησίον σου εστί.

 Thanasis Kritctakis iFocus

Ο Θανάσης Κριτσωτάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη.

Ασχολείται  με την φωτογραφία ερασιτεχνικά από το 1986.

Από το 1997 ξεκινά να ασχολείται και καλλιτεχνικά ως μέλος της ομάδας φωτογραφίας του Δήμου Τριανδρίας, αρχικά και στην συνέχεια συμμετέχει στην δημιουργία τις ομάδας "Δεκατρία" το 1999 και της ομάδας "Άτροπος" το 2001.

Απο το 2016 εως το 2018 υπήρξε ενεργό μέλος στο εργαστήριο φωτογραφίας της ομάδας "Π31"

Από το 2018 είναι βασικός συνεργάτης του πολυχώρου τέχνης “Alte Fablon” ως καθοδηγητής και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της φωτογραφικής λέσχης του χώρου

Συμμετοχές σε εκθέσεις 

"Παιδικό και νεανικό πορτραίτο" (1998) (Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Τριανδρίας)

"Ξεκίνημα" 1999 ομαδική έκθεση της ομάδας "Δεκατρία" στο ΦΚΘ με την εγκατάσταση «»

"Σιωπή" 2001 ομαδική έκθεση της ομάδας "Άτροπος" στο πολιτιστικό κέντρο δήμου Πανοράματος 

"Μια μέρα μια γιορτή" 2016 συμμετοχή με την ατομική έκθεση "Installations"  σε σειρά δρώμενων στην οδό Παπαμάρκου.

"Photografistas" 2016 περιοδεύουσα ομαδική έκθεση φωτογράφων από όλη την Ελλάδα

  • Θεσσαλονίκη Οκτ 2016
  • Λάρισα Νοε 2016
  • Κόρινθος Ιαν 2017
  • Αθήνα Ιουν 2017

"Καρνάγιο - Στάση 1η" 2016 στο bar "old Fisherman" στα Λαδάδικα

"Καρνάγιο - Στάση 2η"2016 στη γκαλερί της Π31

"Μια μέρα μια γιορτή " 2017 συμμετοχή στην ομαδική έκθεση της Π31 με την εγκατάσταση "Κεραίες"  στην οδό Παπαμάρκου. Τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου η έκθεση μεταφέρθηκε στο καφέ μπαρ «Ηλιοτρόπιο».

«Παπαμάρκου Street Party” Σεπτέμβριος 2017 συμμετοχή με την Π31 στα δρώμενα της οδού Παπαμάρκου.

«Photografistas II ” 2017 ομαδική έκθεση στην TABYA με θέμα «τα υπόλοιπα είναι σιωπή»

«Μνημείο» 2018 (καλλιτεχνική επιμέλεια) ομαδική έκθεση στο Alte Fablon

«Γκλόρυ Νταίηζ» Μάρτιος 2019, έκθεση με αφορμή την ομώνυμη θεατρική παράσταση στο φουαγιέ του θεάτρου «Άνετον»

«Δεκάλογος» Ιούνιος 2019, έκθεση φωτογραφιών και κειμένων βασισμένη στον Δεκάλογο. Μια σύγχρονη ματιά στην  χρησιμότητα των δέκα εντολών στη σύγχρονη εποχή. Επιμέλεια της έκδοσης του βιβλίου «Δεκάλογος» με αφορμή την έκθεση.

Συμμετοχή στην έκθεση «IO RESTO A CASA» 

14-16 Αυγούστου 2020 στο Σαν Τζοβάνι Βαλντάρνο, στην Τοσκάνη της Ιταλίας

21-31 Αυγούστου 2020 στο «Festival delle arti contemporanee», Villa Strozzi, στην Φλωρεντία.

Πρόσφατα Άρθρα

News (18 Σεπ 2020)

Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Κορινθίας 2020 / Corinth Exposed 2020 ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ με τίτλο: “Inner Beauty” & ΕΚΘΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣ “Moving Still – Still Moving” Η...

Flash (18 Σεπ 2020)

Οι χιουμοριστικές φωτογραφίες δεν ήταν κατά κανόνα η επιδίωξη των περισσότερων μεγάλων φωτογράφων - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων -, απλώς αυτές τους προέκυπταν και τελικά αποφάσιζαν να τις εντάξουν...

Somewhere I 've never travelled (17 Σεπ 2020)

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά πάνω από 159.000 μηνύματα φέρεται να έστειλε μία γυναίκα στην Αριζόνα σε έναν άνδρα που γνώρισε μέσω ενός σάιτ γνωριμιών μέσα σε διάστημα 10 μηνών, μετά από ένα μόνο...

News (17 Σεπ 2020)

Η Γκαλερί Cube, καλωσορίζει το φθινόπωρο, με  το art project Αόρατες Πόλεις. Η ιδέα του φωτογραφικού project ξεκίνησε, πριν περίπου ένα χρόνο, σε μία από τις ωραιες...

News (15 Σεπ 2020)

Την Παρασκευή 18/9, το φεστιβάλ Photometria 2020 διοργανώνει ένα δωρεάν διαδικτυακό Μasterclass με εισηγητή τον Ηλία Γεωργιάδη με θέμα: «Το βιβλίο ως μέσο ολοκλήρωσης της...

News (15 Σεπ 2020)

To Αthens Photo World (APW), η διοργάνωση που επιδιώκει να αναδείξει στη χώρα μας το σύγχρονο φωτορεπορτάζ και τους πρωταγωνιστές του αλλά και τη συνεισφορά τους στη διαμόρφωση της εικόνας του...

Somewhere I 've never travelled (10 Σεπ 2020)

Τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας τα περνούσα στο Λουτράκι σε μία παραλία με βότσαλα που τώρα είναι γεμάτη ξαπλώστρες με κορμιά που βρίθουν από τατουάζ και λάδι μαυρίσματος. Ήταν η εποχή της...

News (09 Σεπ 2020)

Έχει υποστηριχθεί ότι η καλύτερη ώρα για να διαβάσει κανείς ποίηση ή φιλοσοφία είναι μεταξύ 1-5 το πρωί. Πολύ συχνά αυτή είναι και η πιο δημιουργική ώρα της ημέρας για πολλούς συγγραφείς, ποιητές,...

News (09 Σεπ 2020)

Ομαδική έκθεση 21 εφήβων, προσφύγων φωτογράφων σε συνεργασία με την μη-κυβερνητική οργάνωση Faros… Στην έκθεση «Εικόνες Ελπίδας» περιλαμβάνονται φωτογραφίες 21 προσφύγων, 13-17 ετών. Τα έργα είναι...

Interviews (04 Σεπ 2020)

«Η φωτογραφία πρέπει να είναι σιωπηλή: δεν είναι ζήτημα «διακριτικότητας» αλλά μουσικής. Την απόλυτη υποκειμενικότητα δεν την πετυχαίνουμε παρά μόνο σε μια κατάσταση, σε μία προσπάθεια σιωπής»...

Interviews (04 Σεπ 2020)

Κύριε Βούκλιζα, πέραν της επαγγελματικής σας ενασχόλησης ως τοπογράφος μηχανικός, είστε γνωστός και για τη σχέση που έχετε αναπτύξει εδώ και πολλά χρόνια με τη φωτογραφία. Παίρνοντας τα γεγονότα με...

Somewhere I 've never travelled (03 Σεπ 2020)

Oύτε με ένα, ούτε με δύο, αλλά με 232(!) δόντια στο στόμα ενός 17χρονου αγοριού ήρθαν... αντιμέτωποι γιατροί στην Ινδία, κατά τη διάρκεια εγχείρησης που διήρκεσε επτά ολόκληρες ώρες. Έπειτα από...