«Ένας ιός είναι ουσιαστικά ένας γενετικός κώδικας, είτε με τη μορφή DNA ή RNA σε ένα πρωτεϊνικό περίβλημα, που το ονομάζουμε καψίδιο. Αλλά, σε αντίθεση με τα βακτηρίδια, ένας ιός δεν μπορεί να αναπαραγάγει τον εαυτό του χωρίς να εισβάλλει σε ένα κύτταρο ξενιστή επειδή δεν διαθέτει κανέναν από τους βασικούς μηχανισμούς μεταβολισμού και αναδιπλασιασμού».

(Pfizer)


Μια φωτογραφική εικόνα είναι ένας κώδικας πληροφοριών σε δυσδιάστατη εικονική μορφή, αποτυπωμένος σε μια επιφάνεια που ονομάζουμε φωτογραφία. Η φωτογραφία είναι ανενεργή δεν είναι ζώσα δεν διαθέτει μηχανισμούς μεταβολισμού και αναδιπλασιασμού. Ζει και αναπαράγεται μόνον όταν βρει έναν ξενιστή-θεατή μέσα στον οποίο όταν μπει αρχίζει να ζει.

Δουλειά των ιών καθώς και της φωτογραφίας είναι να προσβάλουν ένα ανθρώπινο οργανισμό και να επιφέρουν αναταραχές μικρές η μεγάλες σ αυτόν. 

Η μεταδοτικότητα του ιού καθώς και της επίδρασης της φωτογραφικής εικόνας οφείλεται στην ικανότητα του ιού και της φωτογραφίας να εξελίσσεται να μεταβάλλεται και να μεταλλάσσεται μέσα σε ένα έμβιο ον. Ο κώδικας απελευθερώνει την ενέργειά του μέσα σε κάθε ξεχωριστή εσωτερικότητα.

Οι έρευνες του κύκλου ζωής των ιών  έδειξαν ότι το κύτταρο (ξενιστής) που προσβάλλεται από έναν ιό περνά υπό τον έλεγχο των γενετικών πληροφοριών του ιού. Γίνεται κατά κάποιον τρόπο κατάληψη του κυττάρου. 

Οι ιοί χαρακτηρίζονται, κατά συνέπεια, ως υποχρεωτικά ενδοκυτταρικά παράσιτα. Η παρασιτική ζωή των εικόνων μέσα μας είναι υπαρκτή  στην ζωή μας, είναι ότι σημαντικότερο έχουμε. Με αυτές κινούμαστε, συγκινούμαστε, σκεφτόμαστε, επηρεαζόμαστε.

 Οι εικόνες κυριαρχούν στις ζωές μας, μας καταβάλουν, μας ορίζουν, μας καθοδηγούν στο τι να κάνουμε, πως να συμπεριφερθούμε, πως να σκεφτόμαστε ακόμη και στο πως να αισθανόμαστε.

«Ο ιός είναι παθογεννετικός παράγοντας που δρα μολύνοντας τα κύτταρα ενός οργανισμού, ενσωματώνοντας το γενετικό του υλικό στο γονιδίωμα αυτών και χρησιμοποιώντας για τον πολλαπλασιασμό του, τους μηχανισμούς αντιγραφής, μεταγραφής και μετάφρασης του κυττάρου, όπως και τα περισσότερα ένζυμα που χρειάζεται για την επιβίωση του»

(Wikipedia) 


Η φωτογραφία είναι ένας παθογενετικός παράγοντας (γεννάει πάθος) έχει βαθειά επίδραση στην νόηση-αίσθηση, του ανθρώπου και επιδρά στο βάθος της ύπαρξής του. Ο κώδικας αυτός ξεδιπλώνει συναισθήματα σκέψεις ανάμεικτα και συν-κινεί τον άνθρωπο με το σύμπαν με την αρχή της δημιουργίας όπου όλα εκπορεύονται ακόμα και τα πιο απλά πράγματα γύρω μας πόσο μάλλον οι σκέψεις μας, η δράση μας. Οι μηχανισμοί είναι ακατανόητοι πλήρως, γεννιόνται αυτοστιγμεί, κινούνται αυτόματα και ενεργοποιούν τα αρχέτυπα  και μνήμες από αρχαίες εμπειρίες, από συμβολισμούς, όνειρα και μύθους. Έτσι με τα αρχαία ψυχικά εργαλεία, συνδεόμαστε με νέες προκλήσεις νοητικές αισθητικές νέα βιώματα μας δίνει ελευθερία μας μεγαλώνει τα όρια του κόσμου μας.

Η ζωή στον πλανήτη μας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους ιούς και στις μεταλλάξεις τους. Αυτοί είναι που μεγιστοποιούν την ανθεκτικότητά του ανοσοποιητικού μας ως γένος. Το ίδιο συμβαίνει και με τις εικόνες. Μέσα μας γεννήθηκαν πριν υπάρξουν σαν απεικονίσεις και όταν απεικονίζονται ξαναγεννιόνται πάλι μέσα μας και μας γεννούν πάθη μικρά ή μεγάλα προς νέα βιώματα. 

Είμαστε φορείς του παθογόνου φωτογραφικού ιού και τον μεταδίδουμε αστραπιαία με τις εικόνες μας κάνοντας φορείς και τους άλλους ανθρώπους. Αυτός είναι και ο λόγος της πανδημικής μετάδοσης της φωτογραφικής εικόνας σε όλο τον πλανήτη. 

Ας γεννούμε λοιπόν πάθη με τις εικόνες μας - τους νέους σύγχρονους μύθους - ασκώντας το πνεύμα το δικό μας και των άλλων γύρω μας σε μια πράξη ένωσης (Yoga) που τελικό αποτέλεσμα πάντα έχει την συν-κίνηση. 

 Γιατί συγκίνηση είναι να κινείσαι μαζί με το Σύμπαν.

Πρόσφατα Άρθρα

Agora (29 Μαρ 2023)

SAVE TODAY CASHBACK με άμεση επιστροφή από τη ΝΙΚΟΝ σε επιλεγμένες φωτογραφικές μηχανές και kits.  Επωφεληθείτε από το “SAVE TODAY CASHBACK ” της ΝΙΚΟΝ  με άμεση επιστροφή χρημάτων έως...

Exodus (28 Μαρ 2023)

Η Myró Gallery φιλοξενεί την ατομική έκθεση της Μαρκέλας Ιακώβου, «Πριν τις 02.04.1999», στο Project Room. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 στις 19:00. Η έκθεση...

Exodus (28 Μαρ 2023)

Στην εικαστική εγκατάσταση Το Ικρίωμα, ο Georges Salameh χαρτογραφεί τον τρόπο με τον οποίο σμιλεύεται η μνήμη με τα θραύσματα της λήθης που την περιβάλλουν, και μαζί τους, η ατομική και συλλογική...

Exodus (27 Μαρ 2023)

Η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης, έχει τη χαρά να φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας της Υπατίας Κορνάρου, "Save The Forest", στην αίθουσά μας στο Κάτω Κάστρο Μυτιλήνης. Τα εγκαίνια έκθεσης θα...

Exodus (27 Μαρ 2023)

Το Μουσείο Ηρακλειδών με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο Below Sea Level / Υποκάτω θαλάσσης της Θαλασσινής Δούμα, από 4 Απριλίου έως 18 Ιουνίου 2023, σε επιμέλεια της Νίνας...

Cinema (23 Μαρ 2023)

Ο Βασίλης Λουλές διοργανώνει 2 Διαδικτυακά Κινηματογραφικά Εργαστήρια για αρχάριους και προχωρήμένους Εργαστήριο Α’ (Βασικό): “Η προφορική ιστορία μπροστά στον κινηματογραφικό...

News (23 Μαρ 2023)

TO Photonet σας προσκαλεί σε μία μοναδική φωτογραφική εμπειρία : ART NUDE WORKSHOP (MALE – FEMALE) Θα διεξαχθεί στην Αθήνα την Κυριακή 7 Μαΐου 2023! Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες συμμετοχής και...

Exodus (20 Μαρ 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου φιλοξενεί την ατομική φωτογραφική έκθεση της Άννας Μαραθάκη, με θέμα «3 κιλά ευτυχίας», στην αίθουσα τέχνης στον Ημιώροφο της Δουκός Μποφώρ 20. Η Άννα...

Exodus (20 Μαρ 2023)

 Μια έκθεση φωτογραφίας και ένα φωτογραφικό λεύκωμα με τη συμμετοχή  μελών του Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας και της ομάδας «Φωτοδός» της Κύπρου είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο...

Exodus (15 Μαρ 2023)

Το No Me Mires, Lee Μe (Μη με Κοιτάς, Διάβασέ με) είναι ένα παγκόσμιο φωτογραφικό κίνημα για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας. Η κίνηση υπήρξε έμπνευση της Camila Puerto (ηθοποιός, σκηνοθέτης) και...

News (14 Μαρ 2023)

Το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης και ο Νάσος Ναλμπάντης διοργανώνουν το Σεμινάριο Φωτογραφίας Φύσης. Το Σεμινάριο - Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη την Κυριακή στις 26 Μαρτίου...

Exodus (14 Μαρ 2023)

To PS: έχει τη χαρά να παρουσιάσει την έκθεση "Grids", με τη νέα δουλειά του Αλέξη Βασιλικού Προς μια χορογραφία του πλέγματος Στην τέταρτη ατομική του έκθεση με τίτλο “Πλέγματα”, που...