Είμαστε όμηροι των λάικς;

Το Λάικ από εκεί που προέρχεται είναι μια μορφή σιωπηρής κριτικής. Το λάικ ενέχει θέση οδηγού για τον άπειρο φωτογράφο, αν αυτό το παίρνει από κάποιον έμπειρο. Όλα τα λάικς δεν έχουν την ίδια αξία. Μπορεί να σημαίνουν αυτό που σημαίνουν κατά πλειοψηφία ότι μου αρέσει, είναι του γούστου μου. Αυτό ισχύει για όλους μας. Όλοι έχουμε κάποιο γούστο και ισχύει και για τους καλούς φωτογράφους αλλά και για τους νέους. Όμως μπορεί και να σημαίνει και συνέχισε αλλά και καλή η προσπάθεια, ή ότι καλούτσικη είναι και είσαι και φίλος μου, αλλά και επειδή μ' αρέσεις πάρε και μια καρδούλα…

Ο καθένας μας φωτογραφίζει με τις γνώσεις του και την ψυχούλα του οδηγό, και επιλέγει να μας δείξει αυτό που μοναδικά αποτύπωσε αυτός. Κανείς δεν επιλέγει αδιάφορες άσχημες άτεχνες και κακές φωτογραφίες ή αποτυχημένες φωτογραφίες, εκτός αν το κάνει συνειδητά. Γιατί αν το κάνει συνειδητά αυτό που κάποιος θεωρεί αποτυχία κάποιος άλλος το θεωρεί πετυχημένο ανάλογα με το γνωστικό και αισθητικό του επίπεδο.

Όλοι λοιπόν θέλουμε να δείχνουμε την καλύτερη κατ εμάς επιλογή. Αυτό δεν μπορεί να καταδικαστεί ως ανούσιο άσχημο κλπ. Γιατί μια άκομψη κριτική προσβάλει τον φωτογράφο καθότι δεν την εκθέτει στο MoMA αλλά σε ένα απλό μέσο κοινωνικής δυκτίωσης.

Το Λάικ από εκεί που προέρχεται είναι μια μορφή σιωπηρής κριτικής. Το λάικ ενέχει θέση οδηγού για τον άπειρο φωτογράφο, αν αυτό το παίρνει από κάποιον έμπειρο. Όλα τα λάικς δεν έχουν την ίδια αξία. Μπορεί να σημαίνουν αυτό που σημαίνουν κατά πλειοψηφία ότι μου αρέσει, είναι του γούστου μου. Αυτό ισχύει για όλους μας. Όλοι έχουμε κάποιο γούστο και ισχύει και για τους καλούς φωτογράφους αλλά και για τους νέους. Όμως μπορεί και να σημαίνει και συνέχισε αλλά και καλή η προσπάθεια, ή ότι καλούτσικη είναι και είσαι και φίλος μου, αλλά και επειδή μ' αρέσεις πάρε και μια καρδούλα.

Σε μια ομάδα όπου συμμετέχουν καλοί και νέοι φωτογράφοι η δουλειά των καλών φωτογράφων αλλά και των καλών φωτογραφιών, γίνεται οδηγός μας. Σιωπηρά διδασκόμαστε εξασκείτε το μάτι μας στο κάλλος. Βλέπουμε νέες τεχνικές νέες ματιές.

Το σημαντικότερο μάθημα που πήρα στην σχολή φωτογραφίας που πήγα, μου το έδωσαν οι συνδιδασκόμενοί μου, οι ματιές τους, οι ιδέες τους, η διαφορετικότητά μας.

Γι' αυτό αν δεν έχεις να πάρεις τίποτα από μια ομάδα φωτογραφική που κάνει μέτριες και ανούσιες φωτογραφίες δίδαξέ την, αυτό έχω μάθει από τη ζωή μου.

Γιατί μπαίνεις σε μια φωτογραφική ομάδα; Για να κάνεις παρέα με τους καλύτερους. Αυτούς που έχουν κάτι παραπάνω από σένα. Αυτό που θέλεις. Μην τους φοβάσαι. Μην τους ζηλεύεις. Αυτοί θα σε πάνε παραπάνω. Γίνεσαι αυτός που κάνεις παρέα. Βάλε τον πήχυ ψηλά.

Να χαίρεσαι με τη χαρά του άλλου.

Δεν είναι κακό να ανεβάζουμε και να δείχνουμε τις μέτριες ή και κακές φωτογραφίες μας. Προσωπικά θα ήθελα να δω τα κοντάκτ των φιλμ των μεγάλων φωτογράφων κι όχι τις σπουδαίες τους φωτογραφίες. Εκεί θα μάθαινα κάτι από αυτούς.

Όταν είσαι έτοιμος να κάνεις μια κακή κριτική σκέψου ότι την κάνεις στον εαυτό σου. Σκέψου αν έμαθες ποτέ σου κάτι από μια κακή κριτική. Σκέψου πως δεν είσαι θεός, πως τις χθεσινές σου καλές φωτογραφίες δεν θες σήμερα να τις βλέπεις ή σκέψου ότι όταν έριξες μια ματιά στις παλιές αποτυχημένες σου, ανακάλυψες ένα διαμάντι.

Οι κριτική γίνεται δείχνοντας στον μαθητή τον δρόμο. Η καλή φωτογραφία γίνεται οδηγός.

Γι΄ αυτό έχουν υποχρέωση οι καλοί φωτογράφοι να συμμετέχουν σε τέτοιες ομάδες, για να δείχνουν τον δρόμο, είναι υποχρεωμένοι να είναι μάχιμοι και να μην μας παρουσιάζουν τις πενήντα φωτογραφιάρες που τράβηξαν πριν από δέκα χρόνια. Να πονάνε, να έχουν άγχος, να ψάχνονται, να οδηγούν.

Θεωρούμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να αναδεικνύουμε το κάλλος μπας και θάψουμε την ασχήμια, διαφορετικά δεν έχει νόημα... υπάρχουν χίλιοι τρόποι για να ζήσει κανείς... αλλά συχνά δίνεται έμφαση στην ασχήμια...

Εμείς εδώ έχουμε βρει το μονοπάτι...

Το μονοπάτι, μας το δείχνουν οι φίλοι, ΕΣΕΙΣ!

Πρόσφατα Άρθρα

News (16 Αυγ 2019)

Στο Hornsey του Λονδίνου, στο Intrepid Art Café, εκθέτει ο Πολυδεύκης Ασωνίτης τη δουλειά του με θέμα: "Χορεύοντας με την καρδιά της", που πραγματοποίησε σε συνεργασία με τη χορογράφο...

News (16 Αυγ 2019)

H έκθεση που φιλοξενείται στην Κορνάρου, σήμερα 16 Αυγούστου, είναι του Γιώργου Μαραζάκη με τον τίτλο “a cure for anthropocene” . Ο καλλιτέχνης  προλογίζει την έκθεση του με το  παρακάτω...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Ένα μέρος που μου κίνησε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον με τις παραδόσεις και τα έθιμα του στην Ελλάδα, είναι η Όλυμπος Καρπάθου. Έχει αφιέρωσα αρκετό καιρό σε τρεις διαφορετικές περιόδους, το Πάσχα,...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Η σειρά αυτή των φωτογραφιών έγινε μέσα σ’ένα διάστημα μερικών ετών. Καθώς δεν υπήρχε κάποιο προαποφασισμένο θεματικό πλαίσιο,  η σειρά είναι περισσότερο το προϊόν μιας αφαίρεσης, μικρά...

Flash (16 Αυγ 2019)

Ένα αυτοκίνητο πλησιάζει σε ένα άδειο parking. Μπροστά στον οδηγό του ανοίγονται πολλές επιλογές ως προς την τελική θέση στάθμευσης. Το γεγονός αυτό - της ευκολίας πολλών επιλογών,- θα τον...

News (16 Αυγ 2019)

Την Παρασκευή 16 Αυγούστου στις 20:00 το 2ο Chania International Photo Festival θα ανοίξει τις πόρτες του. Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 24 Αυγούστου,...

News (10 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας διοργανώνει και φιλοξενεί από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Οκτωβρίου την έκθεση φωτογραφίας της εικαστικής φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου με θέμα...

News (08 Αυγ 2019)

Έκθεση Φωτογραφίας στο Εθνογραφικό και Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας- Θράκης (ΛΕΜΜ-Θ) Το ΛΕΜΜ- Θ παρουσιάζει την πρόσφατη φωτογραφική δουλειά του Πολυδεύκη Ασωνίτη με θέμα τους καρβουνιάρηδες...

Presentation (07 Αυγ 2019)

Η Δώρα Κατάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Hαγάπη της για την τέχνη και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Θερινή Έκθεση Φωτογραφίας «Αθήνα, Η πόλη μου…» στην Τήνο από τις 10 ως τις 24 Αυγούστου - 2019   Η Φιλανθρωπική Οργάνωση ΚΑΡΙΤΑΣ σας ενημερώνει ότι από τις 10 έως τις 24 Αυγούστου 2019 και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας διοργάνωσε και φιλοξενεί δύο εκθέσεις φωτογραφιών του διεθνούς φήμης Γάλλου Artist Photographer Pascal Blondeau, με τον γενικό τίτλο “Oui, Je crois”. Πρόκειται...

My Portfolio (05 Αυγ 2019)

 Τραχιά είναι τα Γιάννινα στα ορεινά, με τους ανθρώπους της να εργάζονται σκληρά και επίμονα. Ντυμένοι στα μαύρα σε αντίθεση με το άσπρο των προβάτων και σε συμφωνία με το μαύρο των...