Insight

Το σεμινάριο επιχειρεί μια ολιστική προσέγγιση της καλλιτεχνικής διαδικασίας δίνοντας έμφαση εκτός του (IQ) στην καλλιέργεια της συναισθηματικής και της πνευματικής νοημοσύνης (ενσυναίσθηση, διαίσθηση, κ.α). Και την ανάπτυξη μιας αίσθησης συνειδητότητας στο εδώ και στο τώρα, που διευκολύνει την οπτική ευφυΐα και οδηγεί στην άμεση θέαση.

Στο χώρο 'Διαφάνεια' Παπάγου 23 & Καρκαβίτσα Ν.Ηράκλειο

11,12,13 Νοεμβρίου/2016 Ώρες σεμιναρίου Παρασκευή 16.00-20.00 Σάββατο & Κυριακή 10.00-14.00 & 15.00-19.00

Κόστος 90 Ε (εκτός ΦΠΑ)

Insight

Η φωτογραφία ως συνειδητή πράξη

Η φωτογραφική διαδικασία -λήψη, επιλογή και αξιολόγηση των εικόνων- βασίζεται στις μέρες μας ως επί το πλείστον σε ορθολογικά και επιστημονικά κριτήρια. Κριτήρια που πηγάζουν από την ανάλυση του περιεχομένου της εικόνας, την μελέτη της μορφής της μέσα από την ιστορία της τέχνης, αλλά και κριτήρια προερχόμενα από την ψυχανάλυση, την κοινωνιολογία η την ανθρωπολογία. Ωστόσο παραβλέπουμε το γεγονός ότι αυτό που υλοποιεί το καλλιτεχνικό έργο δεν είναι παρά το φωτογραφικό βλέμμα και μόνο αυτό. Το φωτογραφικό βλέμμα είναι αυτό που καθρεφτίζει την εσωτερική αλήθεια του δημιουργού και είναι απόλυτα προσωπικό. Και παρότι μπορούμε να το περιγράψουμε,η να το αναλύσουμε, κατ’ουσία δεν μπορούμε να το προσεγγίσουμε μόνο με τη λογική συνεπαγωγή γιατί απλά είναι κάτι που την υπερβαίνει.

Το σεμινάριο λοιπόν επιχειρεί μια ολιστική προσέγγιση της καλλιτεχνικής διαδικασίας δίνοντας έμφαση εκτός του (IQ) στην καλλιέργεια της συναισθηματικής και της πνευματικής νοημοσύνης (ενσυναίσθηση, διαίσθηση, κ.α). Και την ανάπτυξη μιας αίσθησης συνειδητότητας στο “εδώ” και στο “τώρα”, που διευκολύνει την οπτική ευφυΐα και οδηγεί στην ‘άμεση θέαση’. Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος αποδοχής και μοιράσματος προϋπόθεση για κάθε δημιουργική πράξη. Μέσα από βιωματικές και διαλογιστικές ασκήσεις, που ενθαρρύνουν την έκφραση, και την όξυνση της ευαισθησίας, τον πειραματισμό -όπου το “ατύχημα” και το “λάθος” αποτελούν εγγενή στοιχεία της δημιουργίας- οι συμμετέχοντες καλούνται να συναντήσουν ολόκληροι (και όχι μόνο διανοητικά) την εικόνα -να συνδεθούν δηλαδή προσωπικά μαζί της- και ταυτόχρονα να ανακαλύψουν το προσωπικό τους βλέμμα. Ο παραπάνω τρόπος δίνει στην φωτογραφική διαδικασία μια ουσιαστική κατανόηση, μετατρέποντας τη σε οδό συνειδητότητας.

Περιεχόμενο σεμιναρίου. Μυθολογία της εικόνας. Δημιουργικότητα. Οπτική αντίληψη. Συνάντηση με την φωτογραφία. Προσωπικό όραμα. Portfolio review. Οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν τις 40 ποιό αγαπημένες φωτογραφίες τους. Ακόμη 20 εικόνες φωτογραφίες η ζωγραφιές (άλλων) που τους αρέσουν πάρα πολύ. Αυτή η διαδικασία δεν είναι τόσο για να αξιολογήσουμε ως καλές η κακές τις εικόνες όσο για να αποκτήσουμε συνειδητότητα σχετικά με τη ματιά μας.

Θα ακολουθήσει το κύριο σεμινάριο

Διάρκεια τέσσερα Σαββατοκύριακα και κατόπιν συναντήσεις μία φορά (τρεις με τέσσερις ώρες)ανά δύο βδομάδες έως το τέλος Απριλίου.

οι ημερομηνίες θα ορισθούν σε συνεννόηση με τους συμμετέχοντες.

Κόστος 370 Ε (εκτός ΦΠΑ)

Συνολικό κόστος και για τα δύο σεμινάρια 400 Ε (εκτός ΦΠΑ)

Κύριο σεμινάριο Περιεχόμενο: Εξερευνούμε τις ποιότητες του εαυτού μας σε σχέση με την εικόνα. π.χ την αίσθηση στήριξης και τη σύνδεση με τη γη και το υλικό. Αυτό βιωματικά είναι ορισμένο αίσθημα. Αφού λοιπόν έχουμε την άμεση εμπειρία του (μέσα από βιωματικές ‘ασκήσεις’) καλούμαστε να το υλοποιήσουμε οπτικά αλλά και να το αναγνωρίσουμε σε φωτογραφίες. Το ίδιο κάνουμε για τα συναισθήματα, την ‘προσωπική δύναμη’, το άνοιγμα της καρδιάς. Εδώ συχνά θα έρθουμε αντιμέτωποι με τους πραγματικούς λόγους που η φωτογραφική δουλειά μας δεν είναι αυτή που θα θέλαμε. Το σεμινάριο μας βάζει σε μια ουσιαστική σχέση με τον εαυτό μας και την εικόνα, ‘δουλεύει’ σε βάθος και σε διάρκεια χρόνου και μας βοηθάει να δώσουμε στην καλλιτεχνική διαδικασία το προσωπικό μας στίγμα.

www.hariskakarouhas.com

http://www.ifocus.gr/Magazine/Interviews/Article/72/Focus-ston-xari-kakaroyxa-(a-meros)#.VoZ6gEUtPtE.facebook

http://www.ifocus.gr/Magazine/Interviews/Article/180/Focus-ston-xari-kakaroyxa-(B-meros)

Πρόσφατα Άρθρα

News (18 Σεπ 2020)

Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Κορινθίας 2020 / Corinth Exposed 2020 ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ με τίτλο: “Inner Beauty” & ΕΚΘΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣ “Moving Still – Still Moving” Η...

Flash (18 Σεπ 2020)

Οι χιουμοριστικές φωτογραφίες δεν ήταν κατά κανόνα η επιδίωξη των περισσότερων μεγάλων φωτογράφων - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων -, απλώς αυτές τους προέκυπταν και τελικά αποφάσιζαν να τις εντάξουν...

Somewhere I 've never travelled (17 Σεπ 2020)

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά πάνω από 159.000 μηνύματα φέρεται να έστειλε μία γυναίκα στην Αριζόνα σε έναν άνδρα που γνώρισε μέσω ενός σάιτ γνωριμιών μέσα σε διάστημα 10 μηνών, μετά από ένα μόνο...

News (17 Σεπ 2020)

Η Γκαλερί Cube, καλωσορίζει το φθινόπωρο, με  το art project Αόρατες Πόλεις. Η ιδέα του φωτογραφικού project ξεκίνησε, πριν περίπου ένα χρόνο, σε μία από τις ωραιες...

News (15 Σεπ 2020)

Την Παρασκευή 18/9, το φεστιβάλ Photometria 2020 διοργανώνει ένα δωρεάν διαδικτυακό Μasterclass με εισηγητή τον Ηλία Γεωργιάδη με θέμα: «Το βιβλίο ως μέσο ολοκλήρωσης της...

News (15 Σεπ 2020)

To Αthens Photo World (APW), η διοργάνωση που επιδιώκει να αναδείξει στη χώρα μας το σύγχρονο φωτορεπορτάζ και τους πρωταγωνιστές του αλλά και τη συνεισφορά τους στη διαμόρφωση της εικόνας του...

Somewhere I 've never travelled (10 Σεπ 2020)

Τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας τα περνούσα στο Λουτράκι σε μία παραλία με βότσαλα που τώρα είναι γεμάτη ξαπλώστρες με κορμιά που βρίθουν από τατουάζ και λάδι μαυρίσματος. Ήταν η εποχή της...

News (09 Σεπ 2020)

Έχει υποστηριχθεί ότι η καλύτερη ώρα για να διαβάσει κανείς ποίηση ή φιλοσοφία είναι μεταξύ 1-5 το πρωί. Πολύ συχνά αυτή είναι και η πιο δημιουργική ώρα της ημέρας για πολλούς συγγραφείς, ποιητές,...

News (09 Σεπ 2020)

Ομαδική έκθεση 21 εφήβων, προσφύγων φωτογράφων σε συνεργασία με την μη-κυβερνητική οργάνωση Faros… Στην έκθεση «Εικόνες Ελπίδας» περιλαμβάνονται φωτογραφίες 21 προσφύγων, 13-17 ετών. Τα έργα είναι...

Interviews (04 Σεπ 2020)

«Η φωτογραφία πρέπει να είναι σιωπηλή: δεν είναι ζήτημα «διακριτικότητας» αλλά μουσικής. Την απόλυτη υποκειμενικότητα δεν την πετυχαίνουμε παρά μόνο σε μια κατάσταση, σε μία προσπάθεια σιωπής»...

Interviews (04 Σεπ 2020)

Κύριε Βούκλιζα, πέραν της επαγγελματικής σας ενασχόλησης ως τοπογράφος μηχανικός, είστε γνωστός και για τη σχέση που έχετε αναπτύξει εδώ και πολλά χρόνια με τη φωτογραφία. Παίρνοντας τα γεγονότα με...

Somewhere I 've never travelled (03 Σεπ 2020)

Oύτε με ένα, ούτε με δύο, αλλά με 232(!) δόντια στο στόμα ενός 17χρονου αγοριού ήρθαν... αντιμέτωποι γιατροί στην Ινδία, κατά τη διάρκεια εγχείρησης που διήρκεσε επτά ολόκληρες ώρες. Έπειτα από...