Ένα αξίωμα της στροφής της φωτογραφίας στη μεταμοντέρνα πρακτική κατά τη δεκαετία του '80 ήταν η πεποίθηση ότι «όλα είχαν ήδη φωτογραφηθεί». Εάν αυτό ήταν κάπως αληθινό τότε, σίγουρα είναι αληθινό τώρα σε μια εποχή που τουλάχιστον 300 εκατομμύρια φωτογραφίες μεταφορτώνονται στο Facebook καθημερινά (και χάρη στην αυτόματη εστίαση και φωτομέτρηση είναι όλες αρκετά καλές). 

 

Από τότε που το κινητό τηλέφωνο έγινε τόσο δημοφιλές, η τεκμηριωτική ή η δημοσιογραφική πρακτική έχουν αντικατασταθεί από πολίτες εξοπλισμένους με ολοένα και πιο ισχυρά iPhones οι οποίοι απλώς τυχαίνει να βρίσκονται στο σωστό σημείο την κατάλληλη στιγμή. 

 

Ποιος είναι ο ρόλος τώρα ή στο μέλλον που αντιστοιχεί στον καλλιτέχνη φωτογράφο που επιθυμεί να επικοινωνήσει μια ιδέα ή μία ποιητική αίσθηση; Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται σε μια πρακτική που θα μπορούσε να αποδοθεί με τον όρο "Αφηγηματική Φωτογραφία".

 

Είτε εργάζονται με εργαλείο τη μυθοπλασία είτε όχι,  καλλιτέχνες ενός ευρέως φάσματος  όπως οι Allan Sekula, Robert Frank, Susan Meiselas, Taryn Simon, Jim Goldberg, έχουν χρησιμοποιήσει στρατηγικές που περιλαμβάνουν κείμενο και εικόνα ή εννοιολογικές στρατηγικές σχετικά με τη χρήση πολλών εικόνων, κάτι που διεύρυνε εκθετικά το τι μπορεί δυνητικά να ειπωθεί με τη φωτογραφία.

 

Σε αυτό το σεμινάριο το έργο αυτών των καλλιτεχνών, καθώς και το έργο του Joel Sternfeld (On This Site, Sweet Earth) θα χρησιμεύσουν ως καθοδηγητικά εργαλεία για τους συμμετέχοντες καθώς διευρύνουν τις αφηγηματικές δυνατότητες της δικής τους δουλειάς.

Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάδα | 3-6/9/2019

 

Joel Sternfeld

 

Από τότε που το έργο του παρουσιάστηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το 1984 στο πλαίσιο της έκθεσης Three Americans (μαζί με το έργο των Robert Adams και Jim Goldberg), η καλλιτεχνική παραγωγή του Joel Sternfeld έχει αναγνωριστεί διεθνώς για τις αφηγηματικές της διαστάσεις και την πρόθεσή της να επεκτείνει το εύρος των ιδεών που θα μπορούσαν να διατυπωθούν φωτογραφικά. 

 

Γράφοντας για το American Prospects στους New York Times (“Serendipity All Over Again- Joel Sternfeld Versus his Successors”, 18 Ιανουαρίου 2004) ο Richard Woodward ισχυρίστηκε: «Είναι δύσκολο να δούμε το American Prospects  και να μην φέρουμε κατά νου τη δουλειά του Gregory Crewdson και του Jeff Wall, και οι δύο εκ των οποίων διανύουν ιδιαίτερα εξεζητημένες διαδρομές προκειμένου να φτιάξουν εικόνες. Οι πίνακές τους, οι οποίοι αναφέρονται στην ιστορία, τη ζωγραφική και τον κινηματογράφο, τη διαφήμιση και τη φωτογραφία, χρησιμοποιούν ηθοποιούς και φωτισμό στούντιο με την ελπίδα να δημιουργήσουν την ίδια αφηγηματική ένταση και το μυστήριο που ο κ. Sternfeld αιχμαλώτισε με το να βρίσκεται στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.»

Διακεκριμένος εκπαιδευτικός, κατέχει την έδρα Noble Foundation στο πεδίο της Ιστορίας της Τέχνης και του Πολιτισμού στο Sarah Lawrence College

Info:

 

Διοργάνωση: MedPhoto Festival

Προθεσμία υποβολής συμμετοχών: 29 Ιουλίου 2019

 

Το workshop θα λειτουργήσει με έναν μέγιστο αριθμό 15 συμμετεχόντων.

e–mail υποβολής συμμετοχών:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μέσω wetransfer.com

Προδιαγραφές υποβολής συμμετοχών:

•         15 εικόνες jpg / 72dpi / 1200px μεγάλη πλευρά 

•         κείμενο 300 λέξεων σύντομη περιγραφή της δουλειάς

•         σύντομο βιογραφικό σημείωμα

•         στοιχεία επικοινωνίας: e-mail & τηλέφωνο

•         Οι εικόνες και τα κείμενα σε φάκελο ZIP μέχρι 50MB

 

Οι φωτογράφοι που θα επιλεγούν θα ειδοποιηθούν με e-mail την 2η Αυγούστου 2019 και θα ενημερωθούν για τα επόμενα βήματα της διαδικασίας (τρόπος πληρωμής, προτεινόμενη διαμονή κτλ). 

 

Όλοι οι συμμετέχοντες καλούνται να έχουν μαζί τους όλο τον αναγκαίο για αυτούς εξοπλισμό (φωτογραφικές μηχανές, laptops, κάρτες μνήμης κτλ) που μπορεί να χρειαστούν κατά τη διάρκεια του τετραημέρου.

 

Κόστος: 750 ευρώ

 

Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιστοποιητικό συμμετοχής.

 

Narrative and the Photograph

4-day Workshop with Joel Sternfeld | MedPhoto Festival

Rethymno, Crete, Greece | 3-6/9/2019

A tenet of Photography’s turn to post-modernist practice in the 1980’s was the belief that “everything had already been photographed”. If this were somewhat true then, it most certainly is true now in a time when at least 300 million photographs are uploaded to Facebook everyday (and thanks to automatic focusing and exposure they are all pretty good.) 

Ever since the popularization of the cellular phone, documentary or journalistic practice has been supplanted by citizen journalists armed with increasingly powerful iPhones who just happen to have been at the right spot at the right time. 

What role is there now or in the future for the artist photographer who wishes to communicate an urgently held idea or poetic sense? The answer may lie in a practice that might be termed “Narrative Photography”. 

Whether working in fiction or non-fiction, or in a fictive space, artists as diverse as Allan Sekula, Robert Frank, Susan Meiselas, Taryn Simon, or Jim Goldberg, have employed strategies involving text and image, or conceptual strategies for the use of multiple images that have exponentially expanded what might be said with Photography. 

In this seminar the work of these artists, as well as that of Joel Sternfeld (On This Site, Sweet Earth) will serve as guide posts for participants as they expand the narrative possibilities of their own work. 

Joel Sternfeld 

Ever since the display of his work at the Museum of Modern Art in 1984 in Three Americans (the other two Robert Adams and Jim Goldberg) Joel Sternfeld’s artistic production has been internationally noted for its narrative tendencies and its willingness to expand the range of ideas that might be photographically stated. 

Writing of American Prospects in the New York Times (“Serendipity All Over Again- Joel Sternfeld Versus his Successors,” January 18, 2004) Richard Woodward claimed “It is hard to look at “American Prospects” and not be reminded of work by Gregory Crewdson and Jeff Wall both of whom go to elaborate lengths to fabricate images. Their tableaus, which quote from history, painting, and cinema, advertising and photography use actors and studio lighting in hopes of creating the same narrative tension and mystery that Mr. Sternfeld has captured by being in the right place at the right time.” 

A noted educator, he holds the Nobel Foundation Chair in Art and Cultural History at Sarah Lawrence College. 

Info: 

Submissions until 29th July 2019 

HOW TO SUBMIT

Submit your work via wetransfer.com

Send to mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Cost: 750 euro 

After completing the workshop the participants will get a certificate of attendance. 

The workshop is open up to a maximum of 15 participants.

Submission requirements

a selection of your work, up to 15 images jpg / 72dpi / 1200px long side 

supporting text of up to 300 words describing your work

a short bio

contact details / e-mail & telephone number

 images and text must be compressed into a single ZIP file (total size up to 50MB)

All photographers must bring all necessary equipment, like cameras, laptops, memory sticks etc that apply to their creative process.

The participants will be notified through email on 2nd August 2019 and will be announced on our website a few days later. 

........

Πρόσφατα Άρθρα

Agora (19 Σεπ 2019)

 "Στην Profoto, δεσμευόμαστε να αναδείξουμε την τελειότητα στον σχηματισμό του φωτισμού, βοηθώντας να δημιουργήσετε τις καλύτερες δυνατές εικόνες. Είμαστε περήφανοι που παρουσιάζουμε τον...

Presentation (19 Σεπ 2019)

 Το παιχνίδι το "είδα " πρώτη φορά κρεμασμένο στους τοίχους μιας έκθεσης φωτογραφίας. Θυμάμαι να προσπαθώ να διαβάσω στα πρόσωπα των συμμετεχόντων την κάθε πληροφορία γι αυτή τους την εμπειρία...

News (17 Σεπ 2019)

 Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει, για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά, κύκλο διαλέξεων του Πλάτωνα Ριβέλλη για τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο με τίτλο: «Περιγραφή και Αφήγηση». Κάθε...

Presentation (17 Σεπ 2019)

 Φωτογραφία για μένα είναι ο τρόπος να κοιτάξω βαθύτερα τον εαυτό μου και τα βιώματά μου, το φως και τα σκοτάδια μου. Άλλοτε ταξίδι και άλλοτε διαφυγή. Είναι ανακάλυψη, ελευθερία, χαρά. Ο τόπος...

Presentation (16 Σεπ 2019)

Ένα παιχνίδι είναι η ζωή. Ένα παιχνίδι που επέλεξε ο άνθρωπος για να βιώσει. Από την απολυτότητα του παραδείσου, αυτή η οντότητα, ο άνθρωπος, επέλεξε όχι τον παράδεισο σαν δεδομένο, αλλά την...

My Portfolio (13 Σεπ 2019)

Παιδικές φωνές, γέλια, παιχνίδια, κλάματα, έρωτες και όνειρα. Ταξίδια μέσα στα καταγάλανα νερά και στο πράσινο.  Μεγάλωσα, περπάτησα, ερωτεύτηκα, παντρεύτηκα στο αγαπημένο καταπράσινο νησί...

News (10 Σεπ 2019)

5 Συμμετέχοντες φωτογράφοιτων"Σεμιναρίων Φωτογραφίας με τον 'Αγγελο Μίχα" της περιόδου 2018-19,εκθέτουν ένα κομμάτι από τη δουλειά τους. Φωτογράφοι Δήμητρα Αθανασοπούλου, 'Ερικα Ανατολή,...

Flash (10 Σεπ 2019)

Συνήθως ένα εύρημα είναι αυτό που μπορεί και αλλάζει μια κοινότοπη και πιθανώς  εν τέλει αδιάφορη φωτογραφία, μετατρέποντάς την σε ενδιαφέρουσα μέσα από την ευφυή ματιά του δημιουργού...

News (09 Σεπ 2019)

Σύγχρονοι Έλληνες φωτογράφοι μας κάνουν κοινωνούς μιας άλλης, αθέατης, ίσως, πόλης. Υπαινιχτικά κτήρια, θραύσματα από στιγμές, στρώσεις της ιστορίας, όλα αυτά συνιστούν μια υπερβατική ομορφιά που...

Education (05 Σεπ 2019)

Ο Πέτερ Λίντμπεργκ γεννημένος στη Πολωνία το 1944 μεγάλωσε σε μία βιομηχανική περιοχή της Γερμανίας, σε ένα περιβάλλον που δεν είχε καμία σχέση με τέχνες και καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα. Η επιρροή του...

News (05 Σεπ 2019)

Στόχοι φωτοσεμινάριου : η επαφή των σπουδαστών με την αισθητική διάσταση της φωτογραφικήςεικόνας  η εξοικείωσή τους με τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις που θα τους χρησιμεύσoυν στην...

News (05 Σεπ 2019)

Για όσους διψούν για ανανέωση, δράση κι ετοιμότητα, ένα ακόμη φωτογραφικό παιχνίδι οργανώνεται στο τέλος του Σεπτέμβρη στην Αθήνα. Μέσα από το παιχνίδι αυτό μπορεί να έρθει κάποιος σε επαφή με τη...