Χαμένος μέσα στον κόσμο της Τέχνης πλέον, άρχιζα αργά να τολμώ συνδιασμούς απόλυτα αυθεντικούς. Συσχετισμούς απλησίαστους και ιστορίες παγιδευμένες στα δίχτυα της αφαίρεσης. Δίχως αυτή, θαρρώ, τίποτα δε θα ήταν εφικτό. Μα απ’ το βουνό των φωτογραφιών που είχα στην καμπούρα μου, ποιές θα ‘πρεπε να διαλέξω; Πώς θα μπορούσα να καθορίσω τις αξίες του ανεπανάληπτου χάους που με κυβερνούσε; Σε κάποιο μυστηριώδες τοπίο της ύπαρξης, είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση που σήμαινε τον εξοστρακισμό μου από τη φωτογραφία, αλλά φυσικά δε θα μπορούσα να το γνωρίζω.

Το μυαλό μου είχε αδειάσει ή μάλλον, είχε γεμίσει με τόσα ερωτήματα, που ήταν αδύνατον να λειτουργήσει. Η ψυχή μου είχε σκοτεινιάσει από το βάρος της αβύσσου που μ’ έσερνε στο βυθό. Δεν έβλεπα ελπίδα πια. Ήταν αλήθεια τόσο απλό να σβήσει το φως; Ήταν δυνατόν; Κι όμως, αν κι έβλεπα, αν κι αφηνόμουν, είχα πλέον αρχίσει να κουράζομαι απο εκείνη την αέναη συλλογή. Αν και ο λόγος είχε ήδη αρχίσει ν’ αναπτύσσεται, δεν ήταν δυνατόν να γίνει εύκολα αποδεκτός. Οι εποχές που θ’ άλλαζαν αργότερα, επρόκειτο απλά ν’ αποδείξουν την ορθότητά του, δίνοντάς μου τη δύναμη να χαμογελώ ακόμα σήμερα. Παρ’ όλ’ αυτά είναι γεγονός, ότι αν κάποιος σε μιά περιοχή όπου οι άνθρωποι επικοινωνούν σε μια γλώσσα, μιλάει άλλη γλώσσα, είναι αδύνατο να γίνει κατανοητός. Εκτός κι αν κάποιος του δώσει ιδιαίτερη σημασία και προσπαθήσει να τον καταλάβει. Τι σχέση μπορούσε να ‘χει όμως η κατανόηση με όλ’ αυτά? Δεν θα ήταν αρκετό μόνο και μόνο να νοιώθει? Οι εικόνες είναι κύρηκες συναισθημάτων. Έτσι νόμιζα, μπερδεύοντας τη φωτογραφία με τις ζωγραφιές κι έτσι συνήθιζα να χάνω τις ισορροπίες τη μιά από ‘δώ, την άλλη από ‘κεί. Προσπαθούσα να παλαντζάρω τη λογική με το συναίσθημα, βουλιάζοντας όλο και πιο βαθιά μεσ’ στην αβεβαιότητα της ανισορροπίας. Το αποτέλεσμα ασυνείδητων κινήσεων, δε μπορεί να είναι άλλο απ’ την αμφιβολία. Αργότερα θα καταλάβαινα ότι η σημασία της ενοποίησης των πάντων, μόνο μέσ’ από την επίτευξη της αρμονίας μπορεί να φανερωθεί.

Τι σχέση είχε η Τέχνη με την ομορφιά; Η δυνατότητα που μου έδινε η φωτογραφία να τεμαχίζω τον κόσμο επιλεκτικά, με διευκόλυνε αφάνταστα στο να διακρίνω την ομορφιά μέσα στο τίποτα. Φυσικά όμως δεν ήμουν έτοιμος να δω ακόμα την αλήθεια. Να κατανοήσω από που προέρχονταν εκείνο το ακούραστο κυνηγητό της αξεπέραστης ασημαντότητας και ν’ αντιληφθώ τη διαφορά της φωτογραφικής δυνατότητας σε σχέση με κάθε άλλη προσέγγιση της Τέχνης. Είχα μάθει να εστιάζω στην ίδια την εικόνα και όχι σ’ αυτά που βρίσκονταν πίσω της. Σαν όλη η υπόθεση να ήταν απλά και μόνο ένα κλικ και τίποτε άλλο. Παρακολουθούσα τους ζωγράφους να παλεύουν με την ύλη τους, το χρώμα. Να το αλλάζουν ασταμάτητα μέχρι να καταφέρουν την αρμονία. Έβλεπα τους γλύπτες να δαμάζουν την πέτρα ανακαλύπτοντας κι αξιοπιώντας την ισορροπία στο έπακρο, τους μουσικούς να πλάθουν το σύμπαν μέσ’ απ’ τις δονήσεις που προκαλούσαν άλλοτε με τα χείλη, αλλοτε με τα δάχτυλα κι άλλοτε  με ολάκερο το σώμα κι όμως, ούτε στιγμή δε μου περνούσε απ’ το μυαλό, ότι το ίδιο έκανα κι εγώ φωτογραφίζοντας. Απλά η ύλη μου, ήταν κι αυτή «άϋλη», όπως η μουσική και για να την ορίσω, έπρεπε να κινηθώ συνειδητά. Το φως παλεύοντας με το σκοτάδι, έπλαθε σημαίνουσες παραστάσεις κατά πως όριζα εγώ. Μόνο που εγώ δεν υπήρχα παρά μονάχα σαν μια αμυδρή σκιά στη ροή του αδάμαστου χρόνου. Ποτέ δε μου ‘χε περάσει απ’ το μυαλό ότι για ν’ αναστηθεί κανείς είναι απαραίτητο να πεθάνει πρώτα. Ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ τι σημαίνει λύτρωση. Με το κεφάλι σκυμένο απ΄το βάρος, είχα αρχίσει να παραδίνομαι στη δικαιοδοσία της αβύσσου. Τώρα πια, μονάχα ένα θαύμα θα μπορούσε να με σώσει.

Πρόσφατα Άρθρα

News (16 Αυγ 2019)

Στο Hornsey του Λονδίνου, στο Intrepid Art Café, εκθέτει ο Πολυδεύκης Ασωνίτης τη δουλειά του με θέμα: "Χορεύοντας με την καρδιά της", που πραγματοποίησε σε συνεργασία με τη χορογράφο...

News (16 Αυγ 2019)

H έκθεση που φιλοξενείται στην Κορνάρου, σήμερα 16 Αυγούστου, είναι του Γιώργου Μαραζάκη με τον τίτλο “a cure for anthropocene” . Ο καλλιτέχνης  προλογίζει την έκθεση του με το  παρακάτω...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Ένα μέρος που μου κίνησε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον με τις παραδόσεις και τα έθιμα του στην Ελλάδα, είναι η Όλυμπος Καρπάθου. Έχει αφιέρωσα αρκετό καιρό σε τρεις διαφορετικές περιόδους, το Πάσχα,...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Η σειρά αυτή των φωτογραφιών έγινε μέσα σ’ένα διάστημα μερικών ετών. Καθώς δεν υπήρχε κάποιο προαποφασισμένο θεματικό πλαίσιο,  η σειρά είναι περισσότερο το προϊόν μιας αφαίρεσης, μικρά...

Flash (16 Αυγ 2019)

Ένα αυτοκίνητο πλησιάζει σε ένα άδειο parking. Μπροστά στον οδηγό του ανοίγονται πολλές επιλογές ως προς την τελική θέση στάθμευσης. Το γεγονός αυτό - της ευκολίας πολλών επιλογών,- θα τον...

News (16 Αυγ 2019)

Την Παρασκευή 16 Αυγούστου στις 20:00 το 2ο Chania International Photo Festival θα ανοίξει τις πόρτες του. Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 24 Αυγούστου,...

News (10 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας διοργανώνει και φιλοξενεί από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Οκτωβρίου την έκθεση φωτογραφίας της εικαστικής φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου με θέμα...

News (08 Αυγ 2019)

Έκθεση Φωτογραφίας στο Εθνογραφικό και Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας- Θράκης (ΛΕΜΜ-Θ) Το ΛΕΜΜ- Θ παρουσιάζει την πρόσφατη φωτογραφική δουλειά του Πολυδεύκη Ασωνίτη με θέμα τους καρβουνιάρηδες...

Presentation (07 Αυγ 2019)

Η Δώρα Κατάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Hαγάπη της για την τέχνη και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Θερινή Έκθεση Φωτογραφίας «Αθήνα, Η πόλη μου…» στην Τήνο από τις 10 ως τις 24 Αυγούστου - 2019   Η Φιλανθρωπική Οργάνωση ΚΑΡΙΤΑΣ σας ενημερώνει ότι από τις 10 έως τις 24 Αυγούστου 2019 και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας διοργάνωσε και φιλοξενεί δύο εκθέσεις φωτογραφιών του διεθνούς φήμης Γάλλου Artist Photographer Pascal Blondeau, με τον γενικό τίτλο “Oui, Je crois”. Πρόκειται...

My Portfolio (05 Αυγ 2019)

 Τραχιά είναι τα Γιάννινα στα ορεινά, με τους ανθρώπους της να εργάζονται σκληρά και επίμονα. Ντυμένοι στα μαύρα σε αντίθεση με το άσπρο των προβάτων και σε συμφωνία με το μαύρο των...