Μέχρι να καταλάβω ότι η φωτογραφία δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα, βασανιζόμουν στο παλάτι της μνήμης. Ήταν απίστευτο πως μια τόση δα εικονίτσα μπορούσε να μεταφέρει κάποιον αυτόματα στο παρελθόν. Απίστευτη και η εμπιστοσύνη που της δίνουμε οι άνθρωποι. Η επίδρασή της είχε μια παραισθησιογόνα δράση, που ανακαλούσε συναισθήματα κλειδωμένα στη λήθη και μπορούσε ν’ αγγίξει τον οποιονδήποτε σχετίζονταν ή θα ‘θελε να σχετιστεί με τ’ απεικονιζόμενα. Μέχρι ν’ ανακαλύψω ότι αυτό που θεωρούσα “πραγματικότητα”, είχε περισσότερη σχέση με μένα παρά με ‘κείνη την ίδια, νόμιζα ότι αποτελείται από την ύλη που με περιέβαλλε κι εκεί βάσιζα τις ελπίδες μου. Από τη μια είχα τη δυνατότητα να καταγράφω τα όσα συνέβαιναν στον περιβάλλοντα χωροχρόνο, από την άλλη πάλι, μπορούσα να επεμβαίνω στην ορατή πραγματικότητα και να τη μεταμορφώνω κατά βούληση, με διάφορους τρόπους. Δίχως καλά καλά να το έχω ο ίδιος αντιληφθεί, ήμουν γνώστης μιας μεθοδικής διαδικασίας, η οποία αν και πίστευα ότι κατευθύνονταν από μένα, υπάκουε σε μια άλλη τάξη πραγμάτων, την οποία ήμουν πάντοτε υποχρεωμένος ν’ ακολουθώ. Ήμουν δηλαδή δέσμιος μιας πραγματικότητας την οποία δε μπορούσα καν να διακρίνω. 

Ο κόσμος έξω άλλαζε ραγδαία, μα εγώ ήμουν βυθισμένος στο σκοτάδι, προσπαθώντας ν’ ανακαλύψω την πηγή. Μονάχα το νερό μπορεί να γεμίσει την άβυσσο. Μόνο έτσι θα μπορούσα να βγω στο φως. Αν έβρισκα την πηγή. Τριγύρω κόκκινο σκοτάδι. Μέσα μου τα δευτερόλεπτα περνούσαν σαν καταιγίδα μέχρι να ‘ρθει η εικόνα να φέρει τη γαλήνη που ήθελα να νοιώσω. Κι αν δεν τα κατάφερνε, πάλι από την αρχή με την άλλη εικόνα. Έβλεπα διαρκώς, σε δεύτερο χρόνο, τα όσα δεν ζούσα από την πραγματικότητα κάθε φορά που έμπαινα στη διαδικασία της λήψης. Είχα τη δυνατότητα να τα επαναπροσδιορίζω, παρατηρώντας όλα όσα δεν είχα δεί και μαζί ανακάλυπτα όλο και περισσότερο πως  ό,τι και να συνέβαινε τριγύρω στο κύλισμα του χρόνου, ήταν ουσιαστικά άγνωστο. Αφηνόμουν λοιπόν σε εκείνη την ακαταμάχητη έλξη του αγνώστου κι άρχιζα να ερευνώ. Να κινούμαι με νύχια και με δόντια προς την έμπνευση, που αν δε φανερωθεί, δε γίνεται τίποτα. 

Το βλέμμα, η ισχυρότερης εμβέλειας κεραία της αντίληψης φεύγει σαν βέλος να ερευνήσει τα συμβάντα κι όταν τα συναντά, τ’ αγκαλιάζει, τα περιεργάζεται, κι επιστρέφει με αστραπιαία ταχύτητα να δώσει σήμα αν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον εκεί έξω. Το σώμα δε μπορεί παρά ν’ ακολουθεί. Η αντίληψη όταν επιζητά πληροφορία βρίσκει πάντοτε τρόπο να τη διαμορφώνει. Δεν ήταν το βλέμμα τώρα, αλλά ο φακός. Τι λέω; Όχι μόνο. Ήταν όλες οι δυνατότητες του ενδιάμεσου παράγοντα. Της φωτογραφικής μηχανής, αλλά και του μηχανισμού επεξεργασίας της εικόνας. Όλα αυτά μαζί, διαμόρφωναν μια πραγματικότητα κατασκευασμένη, η οποία γίνεται αντιληπτή σαν αληθινή. Το μόνο όμως πραγματικά αληθινό τελικά, δεν ήταν παρά η σχέση μου με όλ’ αυτά. Κι εκείνη δε θα με γύρευε ποτέ αν δεν αφιερωνόμουν στο παιχνίδι των ερωτήσεων. Μόνο αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει τη σπουδή μου σε απαντήσεις. 

Πρόσφατα Άρθρα

News (16 Ιουλ 2019)

Οι Greek Instagramers Events και το Τσέχικο Κέντρο Αθήνας προσκαλούν τους φωτογράφους κάθε επιπέδου (επαγγελματίες ή μη) από την ελληνική κοινότητα της Τσεχίας και την Ελλάδα να στείλουν...

News (15 Ιουλ 2019)

Το Σεπτέμβριο γιορτάζεται η επέτειος για τα 75 χρόνια από το «Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη». Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή την αφορμή, κάπου στο τέλος του Αυγούστου, σχεδιάζεται μία έκθεση σύγχρονης...

News (12 Ιουλ 2019)

Στην Κορνάρου η έκθεση φωτογραφίας με τον τίτλο "bliss?" την Τετάρη 17/7/2019στις 20.30 στο γραφικό στενό της Κορνάρου θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας από τα μέλη της ομάδας Μαθήματα...

News (11 Ιουλ 2019)

 Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συνεχίζοντας τις προσπάθειές του για έναν συνεχή και ανοικτό διάλογο υπέρ της σύγχρονης φωτογραφίας, σε απόλυτη συνεργασία με την art EAC και στο πλαίσιο της...

Workshops (10 Ιουλ 2019)

Ένα αξίωμα της στροφής της φωτογραφίας στη μεταμοντέρνα πρακτική κατά τη δεκαετία του '80 ήταν η πεποίθηση ότι «όλα είχαν ήδη φωτογραφηθεί». Εάν αυτό ήταν κάπως αληθινό τότε, σίγουρα είναι αληθινό...

Book Reviews (10 Ιουλ 2019)

Νέα έκδοση, Προσφυγικά – Όσο ανθίζουν οι νεραντζιές, Κωνσταντίνου Αλεξίου Στην Νίκαια υπάρχουν ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα που αποτελούνται κυρίως από προσφυγικές κατοικίες. Όπως αναφέρει η...

News (10 Ιουλ 2019)

Στα πλαίσια του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου η RENÉE REVAH θα βρίσκεται εκεί με την ενδιαφέρουσα έκθεσή φωτογραφιας" TEHOM - ΑΒΥΣΣΟΣ" , η Ρενέ αυτή τη φορά συνεργάζεται με τον Δημήτρη...

News (10 Ιουλ 2019)

Λένε ότι τις ιστορίες τις γράφουν οι παρέες! Αυτό σίγουρα συμβαίνει στο Alte Fablon. Οι συμμετέχοντες του Εργαστηρίου Φωτογραφίας και του Εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής, που λειτούργησαν κατά την...

News (01 Ιουλ 2019)

 Η δεύτερη έκθεση του TILT platform με τίτλο Ίασις ξεδιπλώνει μια προβληματική πάνω στη σχέση μας με τη φύση, το σώμα μας, τον ψυχισμό μας, τον Άλλον, την παρέμβαση της τεχνολογίας στην...

News (27 Ιουν 2019)

Την Πέμπτη 27 Ιουνίου ολοκληρώνονται οι παρουσιάσεις φωτογράφων του Φωτογραφικού Κύκλου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22) για φέτος, με τη Μυρτώ Κατραμάδου, τη Μάνια Μπενίση και την Αθηνά...

News (27 Ιουν 2019)

Το Φωτογραφικό Εργαστήρι Δήμου Ρόδου“Rhodes Photolab” με την συμβολή του περιοδικού “Φωτογράφος”  με υπεύθυνη την(πτυχιούχο Φωτογράφο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής)  Αργυρώ...

News (26 Ιουν 2019)

 Με αφορμή το βιβλίο με τίτλο Αγκάθια και Αμάραντα από τις εκδόσεις Άγρα η Γιάννα Ανδρεάδη εκθέτει τα σκίτσα και έργα ζωγραφικής της στην Καίρειο βιβλιοθήκη στην Ανδρο από τις 16 Ιουλίου...