Η αστική περιπλάνηση και η σε πραγματικό χρόνο αποτύπωση αυθόρμητων καθημερινών - με την πρώτη ματιά ίσως ασήμαντων - δημόσιων στιγμών, αποτελούν την ουσία και φιλοσοφία της φωτογραφίας δρόμου (street photography). Στην ενότητα “Αστικά Ζεύγη” οι εικόνες ομαδοποιούνται ανά δύο με σκοπό να συνομιλήσουν εννοιολογικά.

Ταυτόχρονα,προχωρώντας από την συνομιλία στην αφήγηση, φιλοδοξούν να καταδείξουν το πως εναρμονίζονται και αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι και το αστικό τοπίο. Ένα τοπίο που ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει και που - άλλοτε συνειδητά και άλλοτε ασυνείδητα - συνεχίζει διαρκώς να διαμορφώνει. Θυμίζοντας αφίσες σε τοίχους κτιρίων, οι απλές κοινότυπες φωτοχημικές εκτυπώσεις (c-prints) επικολλώνται σε ευτελές βιομηχανικό υλικό (φελιζόλ) και με φόντο τα διάτρητα μεταλλικά πλαίσια στήριξης και την ακατέργαστη πέτρα των τοίχων του εκθεσιακού χώρου συνθέτουν ένα τελικό αισθητικό αποτέλεσμα, που αναδίδει την “οσμή” και εκπέμπει τη “βοή” των δρόμων της πόλης.

Έως τα μέσα της 10ετίας του 50, σε μια εποχή που η φωτογραφία στη συνείδηση του κοινού, σε αντίθεση με το τι επικρατεί σήμερα, ήταν κάτι δυσπρόσιτο και σπάνιο, θεωρείτο εντελώς ακαλαίσθητο και "δήθεν" το κορνιζάρισμα και φινίρισμα μιας φωτογραφίας. Η προσέγγιση ήταν εντελώς λιτή και μινιμαλιστική. Οι φωτογραφίες, για να παρουσιαστούν στο κοινό, εκτυπώνονταν αποκλειστικά με φωτοχημικό τρόπο στο σκοτεινό θάλαμο και απλά στερεώνονταν (συνήθως με καρφίτσες) σε κάποια κατάλληλη επιφάνεια.

Επίσης, οι μεγάλου μεγέθους εκτυπώσεις ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά, σπάνιο και πολύ ακριβό. Από αυτή την εποχή και από τη αυτή τη φιλοσοφία είναι εμπνευσμένος και ο τρόπος παρουσίασης της συγκεκριμένης έκθεσης. Μια προσπάθεια να επιστρέψουμε στα βασικά, ο θεατής να αναγκαστεί να πλησιάσει κοντά στην εικόνα, να την παρατηρήσει ενδελεχώς και να εστιαστεί αποκλειστικά στο περιεχόμενο. Στο πνεύμα της γενικότερης απογυμνωμένης, λιτής και μινιμαλιστικής προσέγγισης, η χρήση της αγγλικής γλώσσας για τους υπότιτλους των ζευγών εικόνων υπηρετεί αποτελεσματικότερα τη μονολεκτική προσέγγιση των εννοιών.

 

Ιnfo

"Αστικά ζεύγη, ένα project φωτογραφίας δρόμου"

Διάρκεια: 08 - 16 Νοεμβρίου 2019

Χώρος: Πύλη Sabbionara - Χανιά

Έναρξη: Παρασκευή 08 Νοεμβρίου 2019 στις 20:30

Ωράριο λειτουργίας: 11:00 - 14:00 & 18:00 - 22:00

Τελώντας υπό την αιγίδα του Δήμου Χανίων, η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΚΕΠΠΕΔΗΧ - ΚΑΜ (Κοινωνική Επιχείρηση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Δήμου Χανίων – Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου).

Λίγα λόγια για τον Γιάννη Οικονόμου

Έτος γέννησης 1968. Συστηματική ενασχόληση με τη φωτογραφία από το 2013. Από το 2015 φωτογραφίζει αποκλειστικά αναλογικά. Εύφημος μνεία στον παγκόσμιο φωτογραφικό διαγωνισμό της SONY το 2015. Ατομική έκθεση στην “Γκαλερί 7” στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2016, όπου παρουσιάστηκε η ενότητα φωτογραφιών δρόμου “Summer in the city”. Οι 16 μονοτυπίες της ενότητας αποκτήθηκαν από το “Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης” και ενσωματώθηκαν στην μόνιμη συλλογή του. Στη συνέχεια, το καλοκαίρι του 2017, εκτέθηκαν στα πλαίσια της έκθεσης “Δέκα Κεφάλαια. Έργα από τη Μόνιμη Συλλογή.” υπό την επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού. Συνεργασία από τον Οκτώβριο του 2016 έως τον Μάιο του 2018 με την ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα Athens Voice μέσω της τακτικής στήλης κοινωνικού φωτορεπορτάζ “Δρόμοι του κόσμου”.

Τα "Αστικά Ζεύγη" αποτελούν τη δεύτερη ατομική του έκθεση.

Πρόσφατα Άρθρα

News (19 Νοε 2019)

Σε αυτό το σεμινάριο θα γίνει αναφορά στην καλλιτεχνική φωτογραφία και την ιστορική της εξέλιξη. Σκοπός του εργαστηρίου θα είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη φωτογραφία ως τέχνη, ως...

News (19 Νοε 2019)

Μια διακειμενική διερεύνηση της εμπρόθετης φωτογραφικής πράξης Ποιος, πού και πότε φωτογραφίζει; Πώς, τι και γιατί φωτογραφίζει; Τι «λέει» μια φωτογραφική σειρά; Φωτογραφίζoντας συμπυκνώνουμε τη...

News (19 Νοε 2019)

Tην Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019 στις 7 το απόγευμα, στον τρίτο όροφο της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς η Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης φιλοξενεί τον γνωστό Έλληνα Φωτογράφο και καθηγητή στο Τμήμα...

Book Reviews (18 Νοε 2019)

Οι εκδόσεις Μεταίχμιο και ο IANOS παρουσιάζουν το βιβλίο Όπου και να ταξιδέψω: Περπατώντας σε 24 πόλεις του Νίκου Βατόπουλου. Για το βιβλίο θα μιλήσουν η ποιήτρια και...

Education (15 Νοε 2019)

 Πενήντα χρόνια τώρα ο Joel Meyerowitz κάνει απλά αυτό που του δίνει τη μεγαλύτερη χαρά. Βγαίνει έξω με την φωτογραφική του μηχανή και περπατά στους δρόμους, στα σοκάκια, στους κήπους, στις...

News (14 Νοε 2019)

Με την υποστήριξη του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς-Λευκίμης-Σουφλίου Το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης και ο Νάσος Ναλμπάντης διοργανώνουν Σεμινάριο Φωτογραφίας Φύσης με την...

Somewhere I 've never travelled (14 Νοε 2019)

'Ανδρες και γυναίκες, στη σειρά, κοιτούν ευθεία μπροστά τους, ενώ ταυτόχρονα κάθονται μέσα σε ξύλινα φέρετρα. Είναι ζωντανοί, αλλά βρίσκονται στην ίδια την κηδεία τους. Πρόκειται για μία περίεργη...

News (12 Νοε 2019)

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου στις 18:00 το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζει στο ΙΑΝΟS CAFÉ μία πρωτότυπη έκθεση φωτογραφίας με τίτλο "Book stays alive", των σπουδαστών του Τμήματος Φωτογραφίας του School of Arts...

News (11 Νοε 2019)

Ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς της φωτογραφίας των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα, ο Γιώργος Δεπόλλας είναι προσκεκλημένος του MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης για ένα masterclass...

News (07 Νοε 2019)

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης και η KOLEKTIV8 παρουσιάζουν την κεντρική έκθεση του MedPhoto Festival 2019, με τίτλο Critical Archives IV: Documents, σε επιμέλεια των Παύλου Φυσάκη, Μαρίας...

News (05 Νοε 2019)

O Σύνδεσμος Εισαγωγέων Κατασκευαστών Αντιπροσώπων και Εμπόρων Φωτογραφικών Ειδών και Συστημάτων Εικόνας (www.sekaf.gr) στα πλαίσια των δράσεων ενημέρωσης και επιμόρφωσης της φωτογραφικής κοινότητας...

Presentation (01 Νοε 2019)

 Η Τζένη Ντόκου με την εξόχως ατμοσφαιρική εργασία της, με τίτλο «Metamorphosis», μας κάνει κοινωνούς, αλλά και συνοδοιπόρους, σε ένα ταξίδι στον εσωτερικό της κόσμο, ένα ταξίδι που έχει...