Το Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας διοργανώνει και φιλοξενεί από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Οκτωβρίου την έκθεση φωτογραφίας της εικαστικής φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου με θέμα «ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ».
Πρόκειται για μία σειρά εντυπωσιακών φωτογραφιών με το εξαιρετικά ενδιαφέρον και συμβολικό θέμα των πασίγνωστων εμβληματικών κορών από τις Καρυές που κοσμούσαν άλλοτε το ναό του Ερεχθείου στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τώρα ατενίζουν το ίδιο περήφανα τους χιλιάδες επισκέπτες του Μουσείου της Ακρόπολης.
Οι Καρυάτιδες, ειδωμένες με ιδιαίτερο τρόπο μέσα από τον καλλιτεχνικό φακό της γνωστής φωτογράφου, αναδεικνύουν με τη δύναμη των φίλτρων της ακόμη περισσότερο τα χυμώδη κορμιά τους που δείχνουν να αναπνέουν κάτω από τις πτυχές των πέπλων, όπως και τους γυμνούς τους ώμους και τα μακριά τους μαλλιά που είναι δεμένα σε διαφορετικό για την κάθε μία περίτεχνο χτένισμα.
Η έκθεση της Αμαλίας Σωτηροπούλου «ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ» θα εγκαινιαστεί την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου στις 8.30 μ.μ.
Με το φακό μου θέλησα να αποτυπώσω τα συναισθήματα μου, και να δώσω καλλιτεχνικές προεκτάσεις για τον άνθρωπο, για την πόλη, και πάνω από όλα για την Ελλάδα.
Το όραμα μου ήταν να φέρω έστω εικονικά στη χώρα μου την μοναχική, ξενιτεμένη Καρυάτιδα, που το 1803 άρπαξε ο λόρδος Έλγιν και την πήγε στο Λονδίνο. Την επισκέφτηκα σε μία αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου, δίπλα στα γλυπτά του Παρθενώνα όπου μετρούσε την μοναξιά της.
Οι Καρυάτιδες είναι για μένα σιωπηλοί συνομιλητές, σύμβολα της γυναικείας δύναμης και διαχρονικότητας, που η ομορφιά τους στέκει πάνω απο τον χρόνο. Περιφρονούν την ανορεξική εποχή μας. Είναι στιβαρές αλλά και αέρινες συνάμα. Μπορεί να μοιάζουν μεταξύ τους αλλά η καθεμιά τους είναι μοναδική.
Το Ερέχθειο ήταν το πρώτο από τα μνημεία της Ακρόπολης που αποκαταστάθηκε. Ομως οι πέντε κόρες απο τις Καρυές δεν μπορούσαν να αντέξουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Ετσι τις πήγαν στο μουσείο και τις απομόνωσαν σε ένα γυάλινο δωμάτιο με άζωτο για να σωθούν. Απο το 1975 ως το 2007 τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια ασφυκτιούσαν εκεί μέσα. Τώρα στο νέο τους σπίτι τις περιποιούνται με ειδικά μηχανήματα και την μέθοδο lazer. Μόνο η ξενιτεμένη λείπει.
Εδώ και κάμποσα χρόνια γίνονται προσπάθειες από την πολιτεία για την επιστροφή της. Κάποιοι το πίστεψαν, όπως κι εγώ. Για αυτό και θέλησα εικονικά να τη φέρω πίσω, να συναντήσει τις αδελφές της..
Σημασία έχει ότι δεν είμαστε μόνοι, αλλά στηρίζουμε ιδέες και αξίες από τον 5ον π.Χ. αιώνα, ιδέες που έζησαν και ζουν στο βράχο της Ακρόπολης, έως σήμερα…”
Η Αμαλία Σωτυροπούλου μίλησε στη Δώρα Λαβαζού για την επερχόμενη έκθεσή της στην ‘Υδρα αλλά και για το πώς ξεκίνησε αυτή η μεγαλόπνοη ιδέα.
Πότε ξεκίνησε αυτή η ιδέα και ποιος είναι ο στόχος σας;
- Η ιδέα ξεκίνησε πρίν 6 χρόνια. Ο στόχος μου ήταν να φέρω την ξενιτεμένη Καρυάτιδα στην Ελλάδα, Εκεί που ανήκει !
Θεωρείται πώς με δράσεις σαν και τη δική σας μπορεί να ασκηθεί μια πίεση σε τέτοιο βαθμό που να επιστραφεί η κλεμμένη κόρη ή απλά με τη φωτογραφία σας μας υπενθυμίζεται πως υπάρχει ένα εθνικό θέμα σε εκκρεμότητα που δεν πρέπει να ξεχνάμε.
- Ευελπιστώ να συμβάλλω στο βαθμό που μπορώ, μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας, στη μεγάλη αυτή προσπάθεια του επαναπατρισμού της
Μέχρι τώρα πού έχετε ταξιδέψει την έκθεσή σας και πού ονειρεύεστε να φτάσει;
- Η έκθεση μου έχει ταξιδέψει στην USA BOSTON FRENCH CULTURAL CENTER TO 2013! BOSTON ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ 2013. 2014 ISLAND !2015 GALLERY SKOUFA (Missing Sister)
Θα ονειρεύομουν να πάει δίπλα στην αδελφή της στο ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!
Τι συμβολίζει για εσάς η Καρυάτιδα;
- Η Ξενητεμένη Καρυάτιδα συμβολίζει για εμένα την δυναμική γυναίκα και το κάλλος!
Έχετε κάποια άλλα σχέδια για το κοντινό μέλλον που θέλετε να επικοινωνήσετε με το αναγνωστικό κοινό και επίσης πού μπορεί κάποιος να δει το φωτογραφικό σας έργο ( ίσως σάιτ, σοσιαλ, ή οτιδήποτε άλλο)
- Κάθε προσπάθεια είναι μοναδική! Η τελευταία δουλειά μου είναι έτοιμη και είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, το θέμα της είναι Το Σύμπαν, «THE UNIVERSE».
Αν κάποιος θελήσει να δει περισσότερα για εμένα και το έργο μου μπορεί να επισκεφτεί το σάιτ μου www.amaliasotiropoulou.com.
Θά συνεχίσω να ασχολούμαι με την τελευταία μου δουλεια (THE UNIVERSE)