Το εργαστήρι «Τι στ’ αλήθεια φωτογραφίζω;» του Βασίλη Κάντα διερευνά την προβληματική γύρω από το «συνεχίζω να ελκύομαι από μια συγκεκριμένη φωτογραφία που έχω κάνει, για την οποία δεν μπορώ να αρθρώσω λεκτικά το γιατί αυτό συμβαίνει».

Μέσα από προβολή, επιλογή και συζήτηση στις εικόνες που θα φέρουν οι συμμετέχοντες, θα επιχειρηθεί η κατανόηση των περίπλοκων αντιληπτικά εικόνων και η σύνδεσή τους με προσωπικές ανησυχίες και ενδιαφέροντα. Η διεργασία θα είναι ομαδική και διαλεκτική.

Θα προηγηθεί εισήγηση σε έννοιες που θα χρησιμεύσουν ως εργαλεία προς την κατανόηση της λειτουργίας των φωτογραφικών εικόνων που δυνητικά ενέχουν εκμυστήρευση. Η εισήγηση θα διανθιστεί με παραδείγματα σύγχρονης, δημιουργικής Φωτογραφίας από τη διεθνή & εγχώρια πρακτική.

Τι κερδίζουν οι συμμετέχοντες;

1. Συνειδητοποίηση/αποκρυπτογράφηση του τι αφορούν οι επιλογές (θέματος, ύφους, χειρονομίας, τεχνικής) που διαποτίζουν τις Φωτογραφίες τους.

2. Ευκαιρία να οριστεί μια αφετηρία/μονοπάτι, στο να χτιστεί μελλοντικά μια φωτογραφική εργασία σε κάποιο πολύ συγκεκριμένο θέμα, που να έχει επικοινωνιακή δύναμη & ενδιαφέρον.

Ώρες & ημέρες εργαστηρίου:  

Σάββατο 02/03,  15:00 – 20:00 >>

α.    “Μοντέλα ανάγνωσης φωτογραφιών”
β.    “Περί φωτογραφικών εικόνων που γοητεύουν αδιόρατα”  
γ.    “Οπτικό ισοδύναμο στη Φωτογραφική πρακτική” 
δ.    6 σειρές φωτογραφικών εργασιών  (portfolio εισηγητή 2001-2014) 

Κυριακή 03/03, 11:00-20:00 >>
Παρουσίαση, συζήτηση, ανάλυση των φωτογραφιών των συμμετεχόντων.

 Χώρος: #Παλιό Μεταξουργείο,  Κων/νου Παλαιολόγου 29-31,  Σπάρτη

Τι χρειάζεται να έχουν μαζί οι συμμετέχοντες;

1. “Παλιές φωτογραφίες >>Εξόρυξη”:  Ψάξτε στο αρχείο εικόνων σας να βρείτε κάποιες ιδιαίτερα γοητευτικές, μα που δεν είστε σίγουροι για τον λόγο για τον οποίο έλκεστε από αυτές. Φέρτε 1 εως 10 τέτοιες εικόνες.

2. “Νέες φωτογραφίες >>Ανάθεση”: Παράξτε 10 περίπου νέες εικόνες -παρμένες (taken) ή κατασκευασμένες (made)- με/από οτιδήποτε σας κινεί σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον. Οι εικόνες που θα φέρετε καλό θα ήταν να τραβηχτούν σε μια από τις παρακάτω συνθήκες: ησυχίας, συγκέντρωσης, χασίματος, αυθορμητισμού, παιχνιδιού, ψυχολογικής έντασης. Οι εικόνες μπορεί είτε να έχουν θεματική συνάφεια μεταξύ τους ή και όχι.
Για όσους τους βοηθά να κάνουν εικόνες πάνω σε μια δοσμένη θεματική, ας δοκιμάσουν την εξής: ‘Οπτικό ισοδύναμο εαυτού’ – κάτι το οποίο μιλάει για / αντικατοπτρίζει εμένα (δίχως να απεικονίζει το σώμα μου ή αντικείμενα της ιδιοκτησίας μου).
Φέρτε 1 έως 10 εικόνες από αυτές.

Κόστος σεμιναρίου: 40 ευρώ/ άτομο, με κράτηση θέσης στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  έως 28/02.

Εξόφληση γίνεται με αιτιολογία: Οικονομική Ενίσχυση Activate Now έκθεση φωτογραφίας στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ  ΙΒΑΝ: GR 800 1713 400 00 6340 1390 82 386
 

Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων: 10 άτομα.

Βιογραφικό 


Ο Βασίλης Κάντας κατέχει διδακτορικό στο πεδίο Φιλοσοφία του φωτογραφικού μέσου· στη διατριβή του ‘Unfolding the act of Photography’ πρότεινε ένα ολιστικό μοντέλο ανάγνωσης της φωτογραφικής εικόνας. Έχει εργασθεί ως λέκτορας Φωτογραφίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, London South Bank University, London College of Communication), επιμορφωτής σεμιναρίων περί Επικοινωνίας της Εικόνας (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) εκπαιδευτής Φωτογραφίας (ΔΙΕΚ Κηφισιάς & Χαιδαρίου), σε studios διαφημιστικής εικόνας κ.α. Διδάσκει το εξ΄αποστάσεως πρόγραμμα “Φωτογραφία: Θεωρητικές προσεγγίσεις και προσωπικό ύφος” στο ΕΚΠΑ.

Ακολουθείστε τον Βασίλη:

Πρόσφατα Άρθρα

News (10 Ιουλ 2020)

ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΛΙΚΟΥ Το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνει ανοιχτό κάλεσμα στην κοινότητα των φωτογράφων και την κοινωνία των πολιτών για την υποβολή φωτογραφιών που...

News (06 Ιουλ 2020)

Το ντοκιμαντέρ του Νίκου Μεγγρέλη, «Όπου υπάρχουν άνθρωποι», σε συνεργασία με τους Γιατρούς του Κόσμου Ελλάδας θα προβάλλει ο θερινός κινηματογράφος Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, τη Δευτέρα 6...

News (03 Ιουλ 2020)

Εντατικό εργαστήρι φωτογραφίας τρεισήμισι ημερών, με σκοπό να σας βοηθήσει να βελτιώσετε βαθιά τον τρόπο φωτογραφικής σκέψης και πρακτικής. Ανεξάρτητα από το πού βρίσκεται η φωτογραφία σας, ο Πάνος...

Somewhere I 've never travelled (02 Ιουλ 2020)

Χαμένη ανάμεσα στα στενα σόκακα της συνοικίας Γκιόν στο Κιότο, στην Ιαπωνία, είναι μια πέτρα – ενάμιση επί τρία μέτρα, οι διαστάσεις της – καλυμμένη από χαρτάκια. Είναι οι ευχές εκείνων που,...

News (02 Ιουλ 2020)

«Στιγμές δρόμου στον κόσμο - Street Moments from Αround the World», μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις IANOS. To iFocus.gr σε συνεργασία με τον IANOS δωρίζει το φωτογραφικό λεύκωμα του Δημήτρη...

Book Reviews (02 Ιουλ 2020)

Το παρόν λεύκωμα είναι το πρώτο που εκδίδει ο Δημήτριος Τσακίρης, και περιλαμβάνει στιγμιότυπα και πορτραίτα δρόμου από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί αυτό το λεύκωμα από...

News (01 Ιουλ 2020)

Ο Σύνδεσμος ανακοινώνει τα αποτελέσματα των εκλογών για την ανάδειξη του νέου του διοικητικού συμβουλίου για την περίοδο 2020- 2022 μετά από την πρόσφατη Γενική συνέλευση των μελών του που...

Art in Photography (30 Ιουν 2020)

Διανύουμε την εποχή της πληθωρικής επικοινωνίας, στην οποία μια περίπλοκη παρουσίαση κάνει συχνά ένα ανούσιο περιεχόμενο να κερδίσει εφήμερη λάμψη. Όπως δείχνει ένα ευρωπαϊκό φεστιβάλ νέων...

Presentation (29 Ιουν 2020)

Και τί είναι οι στιγμές έκλαμψης, αν όχι στιγμιαία αντίληψη της αλήθειας Αντρέι Ταρκόφσκι  Αυτή η σειρά φωτογραφιών είναι μια προσπάθεια οπτικοποίησης της μνήμης και του ονείρου, της...

Presentation (29 Ιουν 2020)

Μια σελίδα στο Facebook ανεβάζει σπάνιες φωτογραφίες από μια υπέροχη ξεχασμένη πόλη, την πόλη μας!  Το φωτογραφικό αρχείο της Λίζας είναι μια σελίδα στο Facebook όπου η διαχειρίστρια της...

Agora (26 Ιουν 2020)

Οι φήμες υπέβοσκαν τα τελευταία χρόνια. Η Olympus και συγκεκριμένα το φωτογραφικό τμήμα δεν πήγαινε καλά. Επί τρεις συνεχείς χρονιές έγραφε ζημιές, εξαφανίστηκε από διεθνείς εκθέσεις και δεν...

Art in Photography (24 Ιουν 2020)

Κατά τη δεκαετία του ’80 η οικογένεια στη Δύση γίνεται ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για την κοινωνιολογία και τα μαζικά μέσα. Κατά την περίοδο αυτή, οι ανεπτυγμένες χώρες αντιμετωπίζουν την οικονομική...