ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

8 – 30 Νοεμβρίου 2017

Εγκαίνια: 8 Νοεμβρίου στις 17.00

“Επιμέλεια Έκθεσης”: Ναΐμ Μοχαϊεμέν

Μεσοπάτωμα ΕΜΣΤ

November 8th-30th, 2017

Mezzanine level of EMST Opens November 8th, 5 pm.Accompanied by daily screening of “Tripoli Cancelled” at 3 and 5 pm in screening room. 


From April-July 2017, Tripoli Cancelled screened at EMST as part of Documenta 14 in Athens. For Greek audiences of one generation, it was a chance to see, again, the vanished Ellinikon Airport of their memories. Designed by Eero Saarinen in 1969, the airport was closed in 2001 and replaced by the current Eleftherios Venizelos. 

For younger audiences, it was an airport that was never theirs. Those born in the 1990s may never have flown through location, at least as far as memory can be recalled. Thinking of the idea of visiting the memory that was never, a group of photographers from Focus and 18 Ano began visiting the empty Ellinikon. Over the summer of 2017, they worked with POLKOEOA, the Cultural Center of the Olympic Air Personnel, who had previously worked with the film crew of Tripoli Cancelled. 

By the end of summer, this group of photographers came back with images that are radically different from the film. Other than a few common markers (control tower, runway, airplane, mannequin), most of their projects uncovered different fragments– those visible when not pursuing the airport as film stage. Ellinikon was, again, a site of waiting stories.  

In Bengali, usila is an occasion and excuse, but also something that moves away from the first story. What did they find, on this second journey? Gates that open onto sleeping runways (Panagiotis Vorgias), glass houses waiting for owners (Anna Kantrivioti), a newsreel of goodbyes (Penny Theodosiou), a play between floors and ceilings (Christina Zagoreou), a waiting room of reunion (Panos Mazarakis), a letter for the final journey (Kostas Klinakis), the paper trail of permission (Dimitris Chronopoulos), a pigeon as human double (Michalis Georgiou), infinite corridor of secrets (Filipos Ferentinos), a continent defaced (Vaggelis Kokoroskos), foam without utility (Nora Gkika), fuselage of waiting (Victoria Kounaki), synchronized mechanics (Christos Kanakis), tracks of tears (Konstantina Flegka), the vertical of signage (Rita Chela), a phone before call waiting (Ioanna Paraskelidi), the erotica of tourism (Eva Beslemle), prohibited and allowed (Stella Anastasopoulou), the vertical of midpoints (Eirini Angelidi), maps and their arrows (Eleftheria Motaki), through the glass window (Giorgos Sotiriou), a grid of bodies and ghosts (Léa Martin Abazoglou), and a mannequin on the move (Nantia Panagopoulou).  

This exhibition stands as a monument to a modernist ambition that in the future may not exist. Being of an optimistic temperament, we invite our fellow Athenians to begin to thread other stories into this space. 

Ellinikon is not over yet. 

------ 

Η ταινία του Ναΐμ Μοχαϊεμέν Προς Τρίπολη: ακυρώθηκε προβλήθηκε στο ΕΜΣΤ από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2017, στο πλαίσιο της documenta 14. Η ταινία έδωσε την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να «ξαναεπισκεφτεί» το εγκαταλελειμμένο πλέον αεροδρόμιο Ελληνικό. Το Ελληνικό, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Φινλανδό αρχιτέκτονα Eero Saarinen το 1969, σταμάτησε να λειτουργεί το 2001 και αντικαταστάθηκε από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η νεότερη γενιά μόνο ελάχιστες μνήμες -αν όχι καθόλου- μπορεί να έχει από το Ελληνικό σε λειτουργία. 
Μια ομάδα νέων φωτογράφων, αποτελούμενη από σπουδαστές της Σχολής Focus και μέλη του Φωτογραφικού Εργαστηρίου 18 Άνω, επισκέπτονταν το Ελληνικό, με σκοπό τη δημιουργία φωτογραφικών πρότζεκτ, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος του ΕΜΣΤ, βασισμένου στην ταινία Προς Τρίπολη: ακυρώθηκε. Οι επισκέψεις στους χώρους του παλαιού αεροδρομίου πραγματοποιήθηκαν καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού 2017, με τη βοήθεια του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.), που είχε βοηθήσει και το συνεργείο της ταινίας. Τα μέλη της ομάδας δημιούργησαν μία σειρά φωτογραφιών που αποτυπώνουν τη δική τους προσωπική προσέγγιση του θέματος. Εκτός από ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία (πύργος ελέγχου, διάδρομοι, αεροπλάνο, μανεκέν), οι περισσότερες από τις φωτογραφίες αποκαλύπτουν διαφορετικά θραύσματα – εκείνα που είναι ορατά όταν ο αερολιμένας δεν αντιμετωπίζεται σαν κινηματογραφική σκηνή. Το Ελληνικό αποτέλεσε και πάλι έναν τόπο, όπου πολλές ιστορίες μπορούν να εκτυλιχθούν. Στην Μπενγκάλι, usila σημαίνει ευκαιρία και δικαιολογία, αλλά και κάτι που απομακρύνεται από την αρχική ιστορία. Τι βρήκαν, σε αυτό το δεύτερο ταξίδι; Πύλες που ανοίγουν προς ανενεργούς διαδρόμους (Παναγιώτης Βοργιάς), γυάλινα δωμάτια που περιμένουν τους ενοίκους τους (Άννα Καντριβιώτη), πεπαλαιωμένα επίκαιρα (Πέννυ Θεοδωσίου), ένα παιχνίδι ανάμεσα στο πάτωμα και το ταβάνι (Χριστίνα Ζαγοραίου), μια αίθουσα αναμονής για ανταμώματα εκ νέου (Πάνος Μαζαράκης ), ένα γράμμα για το τελικό ταξίδι (Κώστας Κλινάκης), ίχνη εγγράφων (Δημήτρης Χρονόπουλος), ένα περιστέρι σαν ανθρώπινο ομοίωμα (Μιχάλης Γεωργίου), ένας ατελείωτος διάδρομος από μυστικά (Φίλιππος Φερεντίνος), ένας κατεστραμμένος χάρτης (Βαγγέλης Κοκορόσκος) ένα άχρηστο κομμάτι από αφρολέξ (Νόρα Γκίκα), μία άτρακτος σε αναμονή (Βικτωρία Κουνάκη), συγχρονισμένη Μηχανική (Χρήστος Κανάκης), ίχνη δακρύων (Κωνσταντίνα Φλέγκα), η καθετότητα των πινακίδων σήμανσης (Ρίτα Τσέλα), μια τηλεφωνική συσκευή σε αναμονή μιας κλήσης (Ιωάννα Παρασκελίδη), ο ερωτισμός στον τουρισμό (Εύα Μπεσλεμέ), τα «απαγορεύεται» και τα «επιτρέπεται» (Στέλλα Αναστασοπούλου), η καθετότητα στο κέντρο (Ειρήνη Αγγελίδη), οι χάρτες και τα βέλη (Ελευθερία Μορτάκη), εικόνες πίσω από γυάλινο παράθυρο (Γιώργος Σωτηρίου), ένα πλέγμα σωμάτων και φαντασμάτων (Λέα Μάρτιν Αμπάτζογλου), και ένα μαννεκέν εν κινήσει (Νάντια Παναγοπούλου).  Η έκθεση αυτή αποτελεί μνημείο μιας μοντερνιστικής φιλοδοξίας η όποια στο μέλλον μπορεί να μην υπάρχει. Έχοντας αισιόδοξη ιδιοσυγκρασία, καλούμε τους Αθηναίους να αρχίσουν να βάζουν τις δικές τους ιστορίες σε αυτόν τον χώρο. Contact: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Image: Composite by Naeem Mohaiemen of 22 photographers’ work at Ellinikon.

Πρόσφατα Άρθρα

Εκθέσεις Φωτογραφίας (10 Μαρ 2025)

Η ΔΛ Gallery παρουσιάζει το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025 την ατομική έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Μυτά με τίτλο “ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ”, σε επιμέλεια της Νίνας Κασσιανού. Το νέο φωτογραφικό έργο του καλλιτέχνη...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (10 Μαρ 2025)

Η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης (ΦΕΜ) με μεγάλη χαρά καλωσορίζει, τη φωτογράφο Αντιγόνη Κουράκου, στην πόλη της Μυτιλήνης, όπου θα εκθέσει τη πραγματικά εντυπωσιακή δουλειά της. Τα εγκαίνια της...

News (08 Μαρ 2025)

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας (International Women’s Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου. Θεσπίστηκε για πρώτη φορά το 1977 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ. Η Παγκόσμια Ημέρα...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (08 Μαρ 2025)

Oμαδική έκθεση φωτογραφίας με θέμα «A State of Mind» από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου στη Βίλα Στέλλα (Γαλήνης και Σοφίας 5). Φέτος οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν σύνολα φωτογραφιών που εκφράζουν τη...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (04 Μαρ 2025)

Ο άνθρωπος και όλες οι πτυχές αναπαράστασής του, σε κάθε πλαίσιο -οικογενειακό, κοινωνικό, επαγγελματικό, έμφυλο, μικροϊστορίας και μακροϊστορίας- μπαίνει στο… κάδρο στη νέα, φωτογραφική έκθεση με...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (04 Μαρ 2025)

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου, το Photometria Photography Center εγκαινιάζει ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Εκείνες: Οι γυναίκες της ελληνικής...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (24 Φεβ 2025)

Το iMEdD παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας «Ένας σύντομος οδηγός για τη διερεύνηση εγκλημάτων πολέμου», σε επιμέλεια του βραβευμένου φωτορεπόρτερ και διευθυντή του Ιδρύματος VII, Ron Haviv και του...

Book Reviews (20 Φεβ 2025)

Το θρόισμα του κήπου (2017-2022) του Βασίλη Μαντά διερευνά την έννοια του κήπου στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Τα ευρήματά του ξεδιπλώνουν μια ευρεία ποικιλία εκδοχών που εκτείνονται...

Book Reviews (20 Φεβ 2025)

Μέσα από την εποπτεία της τηλεμετρικής μου μηχανής κι ελέγχοντας τη ριπή του κλείστρου, δένομαι όλο και περισσότερο με την ψυχή και την πολυπλοκότητα της πόλης. Συλλαμβάνω με τις εμμονές μου, το...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (11 Φεβ 2025)

Δεν θα τους γνωρίσουμε ποτέ. Συναντηθήκαμε μόνο για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Μια σκηνή του δρόμου που η κανονικότητα ανατρέπεται μόνο για λίγο, πολύ λίγο. Μένει όμως παγωμένη μέσα στην κάμερα...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (31 Ιαν 2025)

Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ σε συνεργασία με την ΔΛ Gallery παρουσιάζει την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 την ατομική έκθεση της Ρέας Παπαδοπούλου με τίτλο «Διαταραγμένα Εδάφη». «Αν βγάζετε...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (30 Ιαν 2025)

Η Γκαλερί Σύγχρονης Τέχνης Lumiere είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει το φωτογραφικό έργο του Στέλιου Παφίτη AFIAP, ενός καταξιωμένου φωτογράφου με πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας στον τομέα των...