Άλλο πράγμα είναι να φωτογραφίζεις ανθρώπους και άλλο να κάνεις τους θεατές να νοιάζονται για αυτούς, αποκαλύπτοντας τον πυρήνα της ανθρωπιάς τους.
Ο Paul Strand (1890 - 1976) έχει χαρακτηριστεί το μεγαλύτερο, ευρύτερο, πιο επιβλητικό ταλέντο στην ιστορία της αμερικανικής φωτογραφίας. Γεννήθηκε στη μέση μιας από τις πιο συναρπαστικές και καινοτόμες περιόδους στην ιστορία της τέχνης. Ζωγράφοι και γλύπτες διεκδικούσαν την αλλαγή του αιώνα απορρίπτοντας το παραδοσιακό και ακαδημαϊκό. Συνδυάζοντας αυτό που ήξερε ως τέχνη, με την αγάπη του για την κάμερα, ο Strand διεκδίκησε τη δική του θέση στη φωτογραφική ιστορία, αγκαλιάζοντας παρόμοιες ιδέες των ζωγράφων και των γλυπτών, αλλά την εφάρμοσε στη φωτογραφία και τη μοναδικότητά της. Έτσι, δημιούργησε ένα στυλ φωτογραφίας που ήταν ταυτόχρονα άμεσο και δυναμικό.
Ο Paul Strand γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 16 Οκτωβρίου 1890. Ο πατέρας του του έδωσε την πρώτη του κάμερα όταν ήταν δώδεκα. Το 1907, γράφτηκε στο Ethical Culture School όπου επηρεάστηκε έντονα από έναν από τους δασκάλους του, τον Lewis W. Hine. Η τάξη επισκέφτηκε τη γκαλερί 291 του Alfred Stieglitz και ο Strand εκτέθηκε στο πικτοριαλιστικό στυλ φωτογραφίας, συμπεριλαμβανομένων των Stieglitz, Steichen, White, Kasebier, Cameron και ζωγράφων όπως ο Picasso. Ο Hine επηρέασε τον Strand στην πεποίθησή του ότι η φωτογραφία «ανάγκασε τους νέους να αναγνωρίσουν τι είναι καλό στη σύνθεση με επιλογή από τα άπειρα αντικείμενα γύρω τους». Μετά την αποφοίτησή του το 1909, ο πατέρας του Paul του πρόσφερε μια θέση ως υπάλληλος στην οικογενειακή επιχείρηση εισαγωγής σμάλτου. Δέχτηκε γιατί ήξερε ότι ο πατέρας του πίστευε ότι η φωτογραφία πρέπει να θεωρείται χόμπι και όχι τρόπος για να βγάλει τα προς το ζην. Ωστόσο, στον ελεύθερο χρόνο του, ο Strand συμμετείχε στο Camera Club της Νέας Υόρκης.
Μέχρι το 1911, ο Stand αποφάσισε να ανοίξει τη δική του εμπορική επιχείρηση φωτογραφίας.
Επηρεασμένος από τη σύγχρονη ζωγραφική και γλυπτική, το 1916 ο Strand άρχισε να αποκλίνει από τους συγχρόνους του και προσπάθησε να κάνει καλλιτεχνική φωτογραφία χωρίς χειραγώγηση της κάμερας ή της επεξεργασίας. Με τη χρήση γεωμετρικών σχημάτων, μοτίβων και χώρου, το έργο του Strand ήταν μια δραματική απόκλιση από τον Πικτοριαλισμό. Αυτή η χρονιά σηματοδότησε επίσης την πρώτη σημαντική δημοσίευση του Strand στο Camera Work και την πρώτη του solo εμφάνιση στο 291. Το τελευταίο τεύχος του Camera Work το 1917 ήταν αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στις φωτογραφίες του Strand και στο νέο του όραμα για τη φωτογραφία.
Εκτός από τη φωτογραφία, ο Strand είχε ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο. Παρήγαγε την πρώτη του ταινία με τον Charles Sheeler το 1921. Βασίστηκε στο Manahatta του Walt Whitman, το οποίο αργότερα προβλήθηκε με τον τίτλο New York the Magnificent. Την επόμενη δεκαετία ο Strand ταξίδεψε και συνέχισε τη δουλειά του στον κινηματογράφο και τη φωτογραφία.
Όταν ταξίδεψε στην Πόλη του Μεξικού το 1932 για να φωτογραφίσει, ο Strand προσκλήθηκε να εμφανιστεί στο Sala de Art. H έκθεση άνοιξε το 1933 όταν διορίστηκε Προϊστάμενος Φωτογραφίας, Κινηματογράφου και Γραμματείας Εκπαίδευσης του Μεξικού στο Τμήμα Καλών Τεχνών. Παρήγαγε μια σειρά από κοινωνικά προσανατολισμένες ταινίες για τη μεξικανική ζωή. Το Redes ή "Nets" κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 1936 ως The Wave με την πρώτη του διαφήμιση το 1937. Το φωτογραφικό έργο που έκανε ο Strand στο Μεξικό ήταν τόσο σημαντικό που συμπεριλήφθηκε στην πρώτη έκθεση φωτογραφίας του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης το 1937. Επιπλέον, δημοσίευσε ένα βιβλίο το 1940 με είκοσι αναπαραγωγές με γκραβούρα των μεξικανικών εικόνων.
Τελικά ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Frontier Films και παρήγαγε πολλές ταινίες για να εκφράσει τις ισχυρές πολιτικές του απόψεις μέσα από σημαντικά έργα όπως το Native Land και το Plough that Broke the Plains. Ο Strand συνέχισε να παράγει κινηματογραφικές ταινίες μέχρι το 1943, όταν επέστρεψε με πλήρη απασχόληση στη φωτογραφία.
Το πρώτο του έργο μετά την επιστροφή του στη φωτογραφία ήταν στο Βερμόντ. Τα επόμενα χρόνια σημείωσαν πολλά περισσότερα ταξίδια σε περιοχές όπως η Νέα Αγγλία, το Παρίσι, η Ιταλία, οι Εξωτερικές Εβρίδες, η Αίγυπτος και η Γκάνα. Το έργο του βραβεύτηκε μέσω πολυάριθμων εκθέσεων σε όλο τον κόσμο και βιβλίων, συμπεριλαμβανομένων των Time in New England, La France de Profil, Un Paese και Living Egypt. Το 1967, του απονεμήθηκε το μετάλλιο David Octavius Hill από το Gesellschaft Deutscher Lichtbildner στο Mannheim της Γερμανίας. Πριν από το θάνατό του στις 31 Μαρτίου του 1976 δημοσίευσε δύο χαρτοφυλάκια On My Doorstep και The Garden.
Η πρωτοπορία σε ένα νέο στυλ στη φωτογραφία χάρισε στον Strand τον τίτλο του δημιουργού της σύγχρονης αμερικανικής φωτογραφίας. Ο Strand δημιούργησε εικόνες που κάποιοι πιστεύουν ότι ξεπερνούν το όραμά μας και ίσως φτάνουν σε μια ανώτερη αλήθεια της πραγματικότητας. Φωτογράφιζε με ακρίβεια και αλήθεια. Η ειλικρίνεια, όχι λιγότερο από την ένταση της όρασης είναι η προϋπόθεση μιας ζωντανής έκφρασης. Αυτό σημαίνει πραγματικό σεβασμό για το πράγμα μπροστά στον φωτογράφο… αυτό επιτυγχάνεται χωρίς κόλπα διαδικασίας ή χειραγώγησης μέσω της χρήσης ευθύς φωτογραφικών μεθόδων.
Ο Paul Strand αναζήτησε μια ανώτερη αλήθεια χρησιμοποιώντας τη μηχανή της κάμερας για να απαθανατίσει τη ζωή. Θεωρείται δάσκαλος και ένας από τους αρχικούς συντελεστές της εποχής της μοντέρνας τέχνης όχι μόνο από την «ευθεία» χρήση της κάμερας αλλά και από το τι και πώς φωτογράφιζε. Ο Paul Strand εισήχθη στο International Photography Hall of Fame and Museum το 1984. Η πλακέτα του εισακτέα χρηματοδοτείται από τον William McIntosh.
Πηγή: IPHF/Lori Oden