Η φωτογράφος Gail Albert Halaban πέρασε τα παιδικά της καλοκαίρια στο Gloucester, της Μασαχουσέτης, μια μικρή παραθαλάσσια πόλη όπου γεννήθηκε ο πατέρας της. "Ποτέ δεν πίστευα πως είχε ενδιαφέρον σαν μέρος", λέει. "Η παραλία ήταν όμορφη, αλλά με ενδιέφερε να τη γνωρίσω ακόμα καλύτερα."
Έμεινε έκπληκτη όταν έμαθε πως ο Edward Hopper, ο αγαπημένος Αμερικανός ρεαλιστής ζωγράφος, είχε περάσει τα καλοκαίρια του στην ίδια παραλία, δεκαετίες νωρίτερα. Για κάποιο λόγο, λέει η Halaban, οι άνθρωποι στην πόλη σπάνια μιλούσαν γι αυτό το γεγονός όταν περνούσα τα καλοκαίρια μου. Ακόμα πιο περίεργο ήταν ότι παρόλο που η Gloucester είναι μια πόλη με γραφικά παραθαλάσσια σκηνικά, ο Χόπερ ζωγράφισε κυρίως σπίτια.
"Ο Hopper έπαιζε με τον μοντερνισμό" εξηγεί η Halaban. "Και πραγματικά έβλεπε το φως και τη σκιά - και πώς σχηματίζονταν τα σχήματα, έτσι ώστε το έργο του ήταν βασισμένο στη φόρμα σε αυτές τις εικόνες. Ασχολήθηκε επίσης, πραγματικά με τις γειτονιές τής εργατικής τάξης και όχι με αυτές των πλουσίων".
Η Halaban ξεκίνησε αρχικά να δημιουργήσει ακριβή αντίγραφα των φωτογραφιών του Hopper. Στη συνέχεια, λέει, «συνειδητοποίησα ότι ήδη είχε κάνει μια τόσο καλή δουλειά, γιατί θα έπρεπε να το κάνω κι εγώ το ίδιο; Έτσι αποφάσησα να επιστρέψω ξανά και σκέφτηκα - θα σταθώ στο ίδιο μέρος, αλλά θέλω να τον φωτογραφίσω με τον δικό μου τρόπο."
Έτσι, για παράδειγμα, φωτογραφίζει διαφορετικές ώρες τής ημέρας από ό, τι όταν ζωγράφιζε ο Hopper, και χρησιμοποιεί υψηλότερη αντίθεση - κάτι το οποίο παρατηρούμε στη μεταγενέστερη δουλειά τού Hopper.
Πολλά χρόνια αργότερα, λέει η Halaban, πολύ λίγα τελικά έχουν αλλάξει στο Gloucester. "Αν κάτι έχει αλλάξει θα μπορούσα να πω πως ορισμένα σπίτια έχουν γίνει ακόμα λιγότερο φανταχτερά", “Έχουν γίνει πολυκατοικίες …”