Focus στον Νίκο Ζάγκα

-Είναι στιγμές που ρισκάρω για να έχω εκείνη την διαφορετική λήψη που θα ξεχωρίσει από όλες τις άλλες. Από τον εξοπλισμό που κινδυνεύω κάποιες στιγμές να χάσω, μέχρι πολλές φορές ακόμα και την ίδια τη ζωή μου. Με τα χρόνια και τις εμπειρίες που αποκτάς αυτό εξελίσσεις και έτσι μαθαίνεις, και μπορείς να προφυλάσσεσαι καλύτερα. Επειδή τα ρίσκα λοιπόν μπορεί να σου κοστίσουν πολλά περισσότερα από το να χάσεις τον εξοπλισμό σου, θα πρέπει να γίνονται όλα με βάση τον πρώτο και απαράβατο κανόνα Safety First.

Σε ποια ηλικία συνειδητοποιείς πως η φωτογραφια είναι το επάγγελμα που θα ακολουθήσεις;

Καταρχήν θέλω να πω ένα ευχαριστώ στο ifocus και ιδιαίτερα σε εσένα για τη φιλοξενία.

ʼρχισα να μου αρέσει η φωτογραφία από πολύ μικρός. Περίπου στην ηλικία 11 χρονών, άρχισα να βλέπω και να μαθαίνω όσα μπορούσα πιο πολλά για τις φωτογραφικές μηχανές μέσα από προσπέκτους και περιοδικά. Έκανα τις δικές μου συγκρίσεις και σκέψεις. Τα πιο πολλά περιοδικά ήταν ξένα, και παρότι δεν ήξερα καλά την γλώσσα τα μάζευα γιατί με ενθουσίαζαν οι εικόνες τους. Ξεκίνησα να μαζεύω πριν πολλά χρόνια περιοδικά, και σε κάποια δεν είχα χάσει ούτε ένα τεύχος τους. Περίπου στην Α γυμνασίου ήθελα να ακολουθήσω αυτό σαν επάγγελμα. Βέβαια σε όσους το έλεγα, ήταν σίγουροι ότι θα άλλαζα γνώμη με τον καιρό. Αυτό δεν έγινε ποτέ…

 

Είσαι φωτογράφος ιστιοπλοϊκών αγώνων, από πού προέκυψε αυτή σου η κατεύθυνση;

Με την ιστιοπλοική φωτογραφία ήταν τελείως ξαφνικά. Όταν ξεκίνησα είχα ασχοληθεί με άλλα είδη φωτογραφίας, ένα απο αυτά ήταν και η φωτογράφηση αντικειμένων. Μία μέρα μου ζητήθηκε να κάνω κάποιες λήψεις για ένα περιοδικό θαλάσσης. Αφού έκανα τις συγκεκριμένες λήψεις, και συνέχισα τη συνεργασία με το περιοδικό, άρχισα να έρχομαι ακόμα πιο κοντά στο θαλασσινό στοιχείο, που αγαπούσα από μικρός. Κάποια στιγμή ξεκίνησα και τα μαθήματα για το δίπλωμα του ιστιοπλόου. Αυτό ήταν, από τότε έκανα μία μεγάλη στροφή στο είδος της φωτογραφίας που ήθελα να συνεχίσω.

 

Ένας φωτογράφος σαν κι εσένα πόσα πράγματα ρισκάρει για να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Είναι στιγμές που ρισκάρω για να έχω εκείνη την διαφορετική λήψη που θα ξεχωρίσει από όλες τις άλλες, έτσι η απάντησή μου στην συγκεκριμένη ερώτηση είναι... πολλά... Από τον εξοπλισμό που κινδυνεύω κάποιες στιγμές να χάσω, μέχρι πολλές φορές ακόμα και την ιδια την ζωή μου. Με τα χρόνια και τις εμπειρίες που αποκτάς αυτό εξελίσσεις και έτσι μαθαίνεις, και μπορείς να προφυλάσσεσαι καλύτερα. Επειδή τα ρίσκα λοιπόν μπορεί να σου κοστίσουν πολλά περισσότερα από το να χάσεις τον εξοπλισμό σου, θα πρέπει να γίνονται όλα με βάση τον πρώτο και απαράβατο κανόνα ‘Safety First’.

Κατα τη διάρκεια των αγώνων και ακριβώς επειδή γίνονται μέσα στη θάλασσα δίνεται μια μάχη οι ιστιοπλόοι από τη μια πλευρά αγωνίζονται να δαμάσουν κύματα και να φέρουν το σκάφος σε θέση κατάλληλη ώστε να νικήσουν κι εσυ από την άλλη να αγωνίζεσαι να απαθανατίσεις όλες αυτές τις θεαματικές σκηνές που διαδραματίζονται μπρος τα μάτια σου. Θα ήθελα λίγο να μας μεταφέρεις το κλίμα που επικρατεί στο σκάφος τι δυσκολίες αντιμετωπίζεις και ένα περιστατικό που δεν θα ξεχάσεις ποτέ.

Στους ιστιοπλοικούς αγώνες, οι φωτογραφήσεις γίνονται από 4 διαφορετικά σημεία συνήθως. Από κάποιο φουσκωτό σκάφος που βρίσκεται στα κατάλληλα σημεία για να έχεις τις εικόνες που θέλεις, επάνω στο σκάφος που τρέχει σε κάποιο αγώνα μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα, από ελικόπτερο (όχι drone…) για τις εναέριες λήψεις σου και μερικές φορές ακόμα και μέσα από την θάλασσα. Σε όποιο σημείο από τα παραπάνω και αν βρίσκεσαι, πρέπει να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση και έτοιμος για την φωτογραφία που θα προκύψει, να την έχεις, αλλά επίσης όπως είπα και πιο πριν να έχεις το νου σου για τυχόν κάποιο πρόβλημα που ίσως παρουσιαστεί. Πολλά είναι τα περιστατικά που δεν θα ξεχάσω ποτέ ...θα σας πω 2 από αυτά. Μία φορά κατά την διάρκεια ενός αγώνα σε εξέλιξη, ένα σκάφος... γεμάτο κόσμο, με πολλά παιδάκια σε ηλικίες δημοτικού και πιο μικρά, άρχισε να παίρνει φωτιά... να βουλιάζει μέσα σε λίγα λεπτά, και η θάλασσα να γεμίζει με σωσίβια και κόσμο που δεν είχε κολυμπήσει ποτέ στην ζωή του να βρίσκεται στην θάλασσα. Αυτά δηλαδή που οι περισσότεροι τα βλέπουμε στις ειδήσεις και ίσως τις πιο πολλές φορές δεν τους δίνουμε καν σημασία συνέβησαν μπροστά στα μάτια μας, και χωρίς να έχουμε την δυνατότητα.. να κάνουμε κάτι. Το δεύτερο που ήταν και πολύ πρόσφατο και έγινε μπροστά στα μάτια μου σε πολύ κοντινή απόσταση, ήταν όταν ένα σκάφος foil (υδροπτέρυγo) πέρασε επάνω από το φουσκωτό σκάφος που βρισκόταν ένας γνωστός φωτογράφος ιστιοπλοϊκών αγώνων, και από θαύμα δεν υπήρξε θανάσιμος τραυματισμός.

 

Το ότι έχεις δίπλωμα ιστιοπλοΐας και ταυτόχρονα είσαι και ο φωτογράφος του πληρώματος σε κάνει πιο αποδεκτό από την ομάδα βοηθάς κάποια στιγμή στα δυσκολα;

Το ότι έχω δίπλωμα ιστιοπλοΐας και κάποια εμπειρία μετά από τόσα χρόνια στον χώρο, με βοηθάει σημαντικά στις λήψεις. Όταν βρίσκομαι επάνω σε κάποιο σκάφος κατά την διάρκεια ενός αγώνα δεν ασχολούμαι καθόλου με το κομμάτι της ιστιοπλοΐας, παρά μόνο με το πως θα έχω τις εικόνες που θέλω, χωρίς να ενοχλώ το υπόλοιπο πλήρωμα να κάνει αυτό που ξέρει καλά. Ειδικά όταν αυτό το πλήρωμα αποτελείται από τους καλύτερους ιστιοπλόους του κόσμου.

Θα ήθελα να μας πεις τι εξοπλισμό χρησιμοποιείς γι αυτές τις δύσκολες συνθήκες και πώς επεξεργάζεσαι τις φωτογραφιές σου μετά.

Εδώ και αρκετά χρόνια έχω κάνει την προσωπική μου επιλογή σε εξοπλισμό. Επειδή όλα αυτά τα χρόνια έχω χάσει αρκετό εξοπλισμό λόγω των συνθηκών λήψεων, προσπαθούσα να βρω μηχανές που θα με διευκόλυναν σε αυτό που κάνω. Κατέληξα σε μία εταιρεία, που ίσως δεν είναι και τόσο γνωστή σε πολλούς, ειδικά πιο νέους φωτογράφους, οι πιο παλιοί όμως σίγουρα την θυμούντε γιατί αρκετοί ξεκίνησαν με μία PENTAX. Γιατί όμως επέλεξα την συγκεκριμένη εταιρεία? Οι μηχανές της είναι: οι πιο μικρές DSLR σε όγκο, και με μικρό βάρος, ακόμα και η μηχανή που είναι full frame είναι πιο μικρή ακόμα και από μηχανές APS-C άλλων εταιριών, που σημαίνει καλλίτερο πακετάρισμα στα ταξίδια που κάνω, είναι γρήγορες, είναι πολύ ανθεκτικές, με πολύ καλή στεγανοποίηση τόσο στις μηχανές όσο και στους φακούς της σε όλες τις καιρικές συνθήκες που εργάζομαι, αξιόπιστες χωρίς προβλήματα και με ψηλό βαθμό ποιότητας στις εικόνες που προσφέρουν. Από τις αρχές του 2016 είμαι brand ambassador της εταιρείας, και θέλω από εδώ να πω και ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην νέα Ελληνική αντιπροσωπία για την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε και την υποστήριξή της, που μου δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιώ ότι πιο νέο προιόν κυκλοφορεί, και έτσι να κάνω αυτό που αγαπώ..να φωτογραφίζω.

Επειδή μου αρέσει πολύ η διάσταση 16:9 κροπάρω σχεδόν όλες μου τις φωτογραφίες σε αυτή την διάσταση. Επίσης κάποιες φορές ίσως χρειαστεί να γίνει και κάποια διόρθωση του ορίζοντα. Σε γενικές γραμμές προσπαθώ να αποφεύγω την επεξεργασία.

Αν θέλει κάποιος νεός φωτογράφος να ασχοληθεί με αυτού του είδους τη φωτογραφία πού θα μπορούσε να απευθυνθεί, εσύ κάνεις κάποια workshops;

Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνει κάποιος νέος που θέλει να ασχο&lamb

Πρόσφατα Άρθρα

News (18 Σεπ 2020)

Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Κορινθίας 2020 / Corinth Exposed 2020 ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ με τίτλο: “Inner Beauty” & ΕΚΘΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣ “Moving Still – Still Moving” Η...

Flash (18 Σεπ 2020)

Οι χιουμοριστικές φωτογραφίες δεν ήταν κατά κανόνα η επιδίωξη των περισσότερων μεγάλων φωτογράφων - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων -, απλώς αυτές τους προέκυπταν και τελικά αποφάσιζαν να τις εντάξουν...

Somewhere I 've never travelled (17 Σεπ 2020)

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά πάνω από 159.000 μηνύματα φέρεται να έστειλε μία γυναίκα στην Αριζόνα σε έναν άνδρα που γνώρισε μέσω ενός σάιτ γνωριμιών μέσα σε διάστημα 10 μηνών, μετά από ένα μόνο...

News (17 Σεπ 2020)

Η Γκαλερί Cube, καλωσορίζει το φθινόπωρο, με  το art project Αόρατες Πόλεις. Η ιδέα του φωτογραφικού project ξεκίνησε, πριν περίπου ένα χρόνο, σε μία από τις ωραιες...

News (15 Σεπ 2020)

Την Παρασκευή 18/9, το φεστιβάλ Photometria 2020 διοργανώνει ένα δωρεάν διαδικτυακό Μasterclass με εισηγητή τον Ηλία Γεωργιάδη με θέμα: «Το βιβλίο ως μέσο ολοκλήρωσης της...

News (15 Σεπ 2020)

To Αthens Photo World (APW), η διοργάνωση που επιδιώκει να αναδείξει στη χώρα μας το σύγχρονο φωτορεπορτάζ και τους πρωταγωνιστές του αλλά και τη συνεισφορά τους στη διαμόρφωση της εικόνας του...

Somewhere I 've never travelled (10 Σεπ 2020)

Τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας τα περνούσα στο Λουτράκι σε μία παραλία με βότσαλα που τώρα είναι γεμάτη ξαπλώστρες με κορμιά που βρίθουν από τατουάζ και λάδι μαυρίσματος. Ήταν η εποχή της...

News (09 Σεπ 2020)

Έχει υποστηριχθεί ότι η καλύτερη ώρα για να διαβάσει κανείς ποίηση ή φιλοσοφία είναι μεταξύ 1-5 το πρωί. Πολύ συχνά αυτή είναι και η πιο δημιουργική ώρα της ημέρας για πολλούς συγγραφείς, ποιητές,...

News (09 Σεπ 2020)

Ομαδική έκθεση 21 εφήβων, προσφύγων φωτογράφων σε συνεργασία με την μη-κυβερνητική οργάνωση Faros… Στην έκθεση «Εικόνες Ελπίδας» περιλαμβάνονται φωτογραφίες 21 προσφύγων, 13-17 ετών. Τα έργα είναι...

Interviews (04 Σεπ 2020)

«Η φωτογραφία πρέπει να είναι σιωπηλή: δεν είναι ζήτημα «διακριτικότητας» αλλά μουσικής. Την απόλυτη υποκειμενικότητα δεν την πετυχαίνουμε παρά μόνο σε μια κατάσταση, σε μία προσπάθεια σιωπής»...

Interviews (04 Σεπ 2020)

Κύριε Βούκλιζα, πέραν της επαγγελματικής σας ενασχόλησης ως τοπογράφος μηχανικός, είστε γνωστός και για τη σχέση που έχετε αναπτύξει εδώ και πολλά χρόνια με τη φωτογραφία. Παίρνοντας τα γεγονότα με...

Somewhere I 've never travelled (03 Σεπ 2020)

Oύτε με ένα, ούτε με δύο, αλλά με 232(!) δόντια στο στόμα ενός 17χρονου αγοριού ήρθαν... αντιμέτωποι γιατροί στην Ινδία, κατά τη διάρκεια εγχείρησης που διήρκεσε επτά ολόκληρες ώρες. Έπειτα από...