Σπούδασε Τέχνη Φωτογραφίας στο Δ.ΙΕΚ Κηφισιάς. Τα θέματά του είναι εστιασμένα γύρω από τη σύγχρονη καλλιτεχνική φωτογραφία. Θεωρεί πως η φωτoγραφία είναι το μέσο για να επικοινωνεί με τον εαυτό του και να εξελίσσεται ως άνθρωπος και πως η φωτογραφική του μηχανή θα είναι η μόνη σχέση που δεν θα τον απογοητεύσει. 

 

Γιώργο, τί σε έκανε να στραφείς στη φωτογραφία;

Ήμουν πάντα ένα παιδί που του άρεσε να πειραματίζεται, δεν ήμουν σταθερός στις αποφάσεις μου για το τι θα ήθελα να ακολουθήσω. Η απόφαση ήρθε όταν έπεσε στα χέρια μου μια σκονισμένη polaroid που ξεθάψαμε μαζί με τη μητέρα μου. Ενθουσιάστηκα μόλις είδα την πρώτη φωτογραφία μου να βγαίνει από το στόμιο της. Μου άρεσε το αποτέλεσμα. Όλη αυτή η παλιακή ατμόσφαιρα με έκανε να νιώσω τη μαγεία που υπήρχε με το να τραβάς με μια τέτοιου είδους κάμερα. Τότε συνειδητοποίησα τι ήθελα. Η πρώτη φορά στη ζωή μου που πήρα μια οριστική απόφαση . Έτσι λοιπόν γράφτηκα σε μια σχολή για να μάθω περισσότερα για τον κόσμο της φωτογραφίας. 

 Πόσο θεωρείς ότι σε βοήθησε η Σχολή και με ποιον τρόπο; Ποια είναι η γνώμη σου για τη διδασκαλία της φωτογραφίας γενικότερα;

Μπορώ να πω ότι με βοήθησε αρκετά, κυρίως στο τεχνικό κομμάτι και στο θέμα της αντίληψης γύρω από μερικά θέματα. Παρόλα αυτά εξακολουθώ να μαθαίνω πράγματα. Η εκμάθηση της φωτογραφίας δεν έχει τέλος. Ως προς τη διδασκαλία, οτιδήποτε γίνεται με μεράκι και καλή θέληση και με τις κατάλληλες γνώσεις έχει θετικό αντίκτυπο. 

 Μετά τη Σχολή πώς προχώρησες;  Επειδή έχω δει τη δουλειά σου, ποια είναι η γνώμη σου για το θέμα: καλλιτεχνική φωτογραφία και η σχέση σου με αυτή;

Αφότου τελείωσα την πρακτική μου, εργάστηκα για λίγο καιρό στο Ίδρυμα Εικαστικών τεχνών και μουσικής Θεοχαράκη και στη συνέχεια ανέλαβα μικροφωτογραφίσεις προϊόντων, χωρών,  εκδηλώσεων,  θρησκευτικών τελετών κτλπ. Πήρα μέρος σε 2 εκθέσεις. Αυτή της Photovision 2017 και μια ομαδική με τη σχολή μου στο χώρο "-ισμος" . Η σύγχρονη  καλλιτεχνική φωτογραφία είναι ο κλάδος που μου κέντρισε το ενδιαφέρον από την αρχή γιατί με εκφράζει. Βρίσκω και επικοινωνώ με τον εαυτό μου. Στιγμές της καθημερινής μου ζωής τις οποίες συνθέτω σε κολλάζ δημιουργώντας φωτο - ημερολόγια. Μου αρέσει πολύ αυτό το παιχνίδι με τα δίπτυχα-πολύπτυχα και οι νοητές γραμμές που προκύπτουν. Πιστεύω ότι η καλλιτεχνική φωτογραφία,  στην Ελλάδα κυρίως,  έρχεται λίγο σε δεύτερη μοίρα καθώς οι περισσότεροι τείνουν στο φωτορεπορτάζ και τη φωτογραφία δρόμου. Σε κάποιους φαντάζει δύσκολο και την παραμερούν. Για μένα είναι σαν εξομολόγηση προς τον εαυτό μου.

9 George Papoulias iFocus.gr

 Παίρνοντας αφορμή από την τελευταία, ωραία διατυπωμένη φράση σου, περί εξομολόγησης προς τον εαυτό για τη φωτογραφία ως μέσο, θεωρείς ενδεχομένως ότι η συγκεκριμένη μορφή τέχνης έχει κάποια ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλες π.χ. τη ζωγραφική και ότι ίσως μπορεί πιο άμεσα να βρίσκεται στο κατώφλι του έξω και του μέσα όσον αφορά τον εαυτό σε συνάρτηση με το εξωτερικό περιβάλλον; 

Θεωρώ οτι η τέχνη της φωτογραφίας δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα από τι άλλες τέχνες αλλά είναι συνυφασμένη με αυτές. Ο κάθε δημιουργός - καλλιτέχνης, οτιδήποτε δημιουργεί προσπαθεί να μεταφέρει τον ψυχισμό του στο έργο του χωρίς να ειναι πιστή η αντιγραφή της περίστασης, δίνοντας του ταυτότητα και ζωή. Μετατρέποντας κάτι που για κάποιον φαντάζει αδιάφορο, να του προσελκύσει το ενδιαφέρον. Σίγουρα με τη φωτογραφία είναι πιο άμεσος ο τρόπος αποτύπωσης της στιγμής αλλά για να είναι ολοκληρωμένη, πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τον εσωτερικό κόσμο, διότι γνωρίζοντας τον εαυτό σου μπορείς να εξωτερικεύσεις τα συναισθήματα σου για να φτάσεις στο ποθούμενο αποτέλεσμα. Όπως ισχυριζόταν ο Αριστοτέλης στη Φυσιογνωμία "ἡ ψυχή τε καί τό σῶμα συμπαθεῖν αλήλλων", η ψυχή συμπάσχει με το σώμα.

 Επομένως συμφωνούμε στο ότι η φωτογραφία και η τέχνη γενικότερα είναι μια μορφή αναζήτησης της αυτογνωσίας. Θα ήθελες τώρα να μας παρουσιάσεις τη δική σου δουλεια; Κατ' αρχήν τι σε έλκει στη φωτογραφία; Υπάρχουν θέματα ή τεχνοτροπίες που προτιμάς; Αναφέρθηκες νωρίτερα σε δίπτυχα-τρίπτυχα; Τί ακριβώς είναι;

Με μεγάλη μου χαρά! Μου είναι λίγο δύσκολο να απαντήσω συγκεκριμένα στο τι με έλκει. Είναι ανάλογα με το "mood" μου εκείνη τη στιγμή. Στα θέματά μου είμαι επιλεκτικός όπως είμαι και στη ζωή μου. Δεν θα μπορούσα να δω τον εαυτό μου στο φωτορεπορτάζ ή σε κάτι παρόμοιο. Είμαι ο τύπος που θα μπορούσε (π.χ.) να κάτσει ώρες πάνω από μία πέτρα, περιμένοντας το κατάλληλο φώς να σκάσει πάνω της και να μου αποδώσει το αισθητικό αποτέλεσμα που ψάχνω. Μου αρέσει η μελέτη του φωτός. Είναι πραγματικά μαγικός ο τρόπος που ζωντανεύει το κάθε τι άψυχο. Στις φωτογραφίες μου συνηθώς προσπαθώ να επικρατεί μια vintage ατμόσφαιρα. Είμαι φαν του "παλιακού". Άλλοτε καταφεύγω σε δίπτυχα, τρίπτυχα κλπ, που πρόκειται για μια σύνθεση από φωτογραφίες με κοινό σημείο. Κοινή διάθεση, κοινό χρώμα. Ανάλογα με το πως θα τις τοποθετήσεις κάνεις μια ανακατασκευή, χτίζοντας μια νέα εικόνα με πολλές πτυχές.

16 George Papoulias iFocus.gr

 Ειδικά αυτή σου η δουλειά, νομίζω, κατά τη δική μου γνώμη ότι παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχω την εντύπωση ότι εδώ συνδέεσαι περισσότερο με παλιότερους καλλιτέχνες. Θεωρείς ότι συνειδητά ή ασυνείδητα έχουν επιδράσει στις εικόνες σου παλιότεροι ή και σύγχρονοι φωτογράφοι ή έχεις φωτογράφους που θαυμάζεις και σ' αρέσουν κι αν ναι ποιοι είναι αυτοί;

Σίγουρα ασυνείδητα υπάρχουν κάποιες επιρροές αν και πιστεύω ότι ο κάθε φωτογράφος βασίζεται στο δικό του στυλ. Από παλιούς, μακράν ο αγαπημένος μου, αν και δεν είναι φωτογράφος αλλά σκηνοθέτης, είναι ο Andrei Tarkovsky. Ειδικά η σειρά του με τις polaroid με έκαναν να στραφώ στην μελέτη του φωτός. Ο άνθρωπος ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Συχνά δήλωνε ότι ο χρόνος κυλά πολύ γρήγορα. Ήθελε να τον παγώσει. Η μελαγχολία του να βλέπεις πράματα για τελευταία φορά έχει μια υψηλή μυστηριακή και ποιητική αίσθηση. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να μεταδώσει γρήγορα τον ενθουσιασμό του σε μας. Σαν ένα αποχαιρετιστήριο δώρο. Από σύγχρονους έχω πολλούς στο μυαλό. Κυρίως νέο αίμα. Kristian Araujo, Parker Hill, Elia Pellegrini είναι μερικοί από αυτούς.  

 Κάνεις σχέδια για το μέλλον; Έχεις εμμονές ή κάποιο συγκεκριμένο θέμα που να σε απασχολεί αυτό τον καιρό;

Να προσπαθώ να εξελίσσομαι όλο και περισσότερο μέσα από τη φωτογραφία - και ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος. Aν με απασχολεί κάτι; Θέλω να τελειώσω το ασπρόμαυρο φωτο-ημερολόγιο μου, που είχα ξεκινήσει εδώ και κάποιο καιρό, ώστε να μπορέσω να φτιάξω το πρώτο μου zine

 Έχεις κάποια επαφή με την ποίηση ή και τη λογοτεχνία γενικότερα.

 Έχω επαφή και με τα δύο. Μου αρέσει πολύ η λογοτεχνία, κυρίως η ξένη. Τη συνδέω αρκετές φορές με τις φωτογραφίες μου, σημειώνοντας "quotes" που τις αντιπροσωπεύουν. 

 Καλή επιτυχία στα σχέδια σου!

Ευχαριστώ!

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (05 Ιουλ 2022)

Οι φωτογραφίες του McCabe από την Ύδρα παρουσιάζουν το νησί ανάμεσα σε δυο διακριτές φάσεις, της παραδοσιακής νησιωτικής κοινωνίας που επιβίωνε λιτοδίαιτα και του κατοπινού μετασχηματισμού του...

Cinema (05 Ιουλ 2022)

10 χρόνια SIFF με πλούσιο πρόγραμμα, επετειακές εκδηλώσεις και ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας στο διεθνές! Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF)...

Exodus (05 Ιουλ 2022)

Τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης φωτογραφίας του Νίκου Βατόπουλου, με τίτλο “Κάτοικος Μουσείου”, θα πραγματοποιηθούν στο φουαγιέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. "Για τους παλιούς Αθηναίους, ένα...

Book Reviews (05 Ιουλ 2022)

Ο Βασίλης Κολτούκης είναι φωτογράφος τυπικά. Μόνον τυπικά. Κατ’ ουσίαν, χρησιμοποιεί τη φωτογραφική του δεινότητα για να ανοίγει παράθυρα θέασης ενός άλλου κόσμου, ο οποίος δεν κρύβεται μεν, εδώ...

Exodus (04 Ιουλ 2022)

Η Φωτογραφική ομάδα "Έκφραση" διοργανώνει έκθεση φωτογραφίας με τίτλο "κατ' εικόνα". Τα εγκαίνια της έκθεσης όπου θα γίνουν την Παρασκευή 8/7 και ώρα 7μμ. στον πεζόδρομο Βασ. Σοφίας. ...

Exodus (28 Ιουν 2022)

Στα πλαίσια της επετείου των 100 ετών από την Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπουμπουλίνας παρουσιάζει έκθεση φωτογραφίας από το προσωπικό αρχείο των Νικολάου και Περικλή Μπούμπουλη, δισεγγόνων...

Exodus (27 Ιουν 2022)

Πόσο σημαντικός είναι ο καφές στη ζωή μας; Τι μνήμες και αρώματα αναδύονται από ένα μπρίκι; Πόση παράδοση κρύβεται μέσα σε ένα φλιτζάνι; Μόνο αν είσαι μερακλής μπορείς να ξέρεις τις σωστές...

News (24 Ιουν 2022)

Οι νικητές του διαγωνισμού Photometria Awards 2022 με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr, είναι γεγονός. Οι νικητές που κέρδισαν τα βραβεία που...

Exodus (22 Ιουν 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας «Μαρτυρίες – Βλέμματα» 1971 – 2021: Γιατροί Χωρίς Σύνορα και Magnum Photos, 50 χρόνια στο πεδίο ταξιδεύει στην Καλαμάτα υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας Η έκθεση...

Exodus (21 Ιουν 2022)

 «Για μένα, η ομορφιά βρίσκεται στο θάρρος να είσαι αυτός που είσαι». Γίνομαι. Ο Peter Lindbergh αποτίει φόρο τιμής στο επαναστατικό όραμα ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της...

News (21 Ιουν 2022)

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της κυανοτυπίας! Εποχή διακοπών αλλά και δημιουργικότητας. Ελατέ λοιπόν για ένα διαφορετικό «suntan» στην πόλη...  Η κυανοτυπία (cyanotype/blue...

Exodus (20 Ιουν 2022)

Η έκθεση Le Monde de Steve McCurry παρουσιάζει περισσότερες από 150 φωτογραφίες τυπωμένες σε μεγάλο μέγεθος για πρώτη φορά στο Παρίσι. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναδρομική αφιερωμένη στον Αμερικανό...