Σπούδασε Τέχνη Φωτογραφίας στο Δ.ΙΕΚ Κηφισιάς. Τα θέματά του είναι εστιασμένα γύρω από τη σύγχρονη καλλιτεχνική φωτογραφία. Θεωρεί πως η φωτoγραφία είναι το μέσο για να επικοινωνεί με τον εαυτό του και να εξελίσσεται ως άνθρωπος και πως η φωτογραφική του μηχανή θα είναι η μόνη σχέση που δεν θα τον απογοητεύσει. 

 

Γιώργο, τί σε έκανε να στραφείς στη φωτογραφία;

Ήμουν πάντα ένα παιδί που του άρεσε να πειραματίζεται, δεν ήμουν σταθερός στις αποφάσεις μου για το τι θα ήθελα να ακολουθήσω. Η απόφαση ήρθε όταν έπεσε στα χέρια μου μια σκονισμένη polaroid που ξεθάψαμε μαζί με τη μητέρα μου. Ενθουσιάστηκα μόλις είδα την πρώτη φωτογραφία μου να βγαίνει από το στόμιο της. Μου άρεσε το αποτέλεσμα. Όλη αυτή η παλιακή ατμόσφαιρα με έκανε να νιώσω τη μαγεία που υπήρχε με το να τραβάς με μια τέτοιου είδους κάμερα. Τότε συνειδητοποίησα τι ήθελα. Η πρώτη φορά στη ζωή μου που πήρα μια οριστική απόφαση . Έτσι λοιπόν γράφτηκα σε μια σχολή για να μάθω περισσότερα για τον κόσμο της φωτογραφίας. 

 Πόσο θεωρείς ότι σε βοήθησε η Σχολή και με ποιον τρόπο; Ποια είναι η γνώμη σου για τη διδασκαλία της φωτογραφίας γενικότερα;

Μπορώ να πω ότι με βοήθησε αρκετά, κυρίως στο τεχνικό κομμάτι και στο θέμα της αντίληψης γύρω από μερικά θέματα. Παρόλα αυτά εξακολουθώ να μαθαίνω πράγματα. Η εκμάθηση της φωτογραφίας δεν έχει τέλος. Ως προς τη διδασκαλία, οτιδήποτε γίνεται με μεράκι και καλή θέληση και με τις κατάλληλες γνώσεις έχει θετικό αντίκτυπο. 

 Μετά τη Σχολή πώς προχώρησες;  Επειδή έχω δει τη δουλειά σου, ποια είναι η γνώμη σου για το θέμα: καλλιτεχνική φωτογραφία και η σχέση σου με αυτή;

Αφότου τελείωσα την πρακτική μου, εργάστηκα για λίγο καιρό στο Ίδρυμα Εικαστικών τεχνών και μουσικής Θεοχαράκη και στη συνέχεια ανέλαβα μικροφωτογραφίσεις προϊόντων, χωρών,  εκδηλώσεων,  θρησκευτικών τελετών κτλπ. Πήρα μέρος σε 2 εκθέσεις. Αυτή της Photovision 2017 και μια ομαδική με τη σχολή μου στο χώρο "-ισμος" . Η σύγχρονη  καλλιτεχνική φωτογραφία είναι ο κλάδος που μου κέντρισε το ενδιαφέρον από την αρχή γιατί με εκφράζει. Βρίσκω και επικοινωνώ με τον εαυτό μου. Στιγμές της καθημερινής μου ζωής τις οποίες συνθέτω σε κολλάζ δημιουργώντας φωτο - ημερολόγια. Μου αρέσει πολύ αυτό το παιχνίδι με τα δίπτυχα-πολύπτυχα και οι νοητές γραμμές που προκύπτουν. Πιστεύω ότι η καλλιτεχνική φωτογραφία,  στην Ελλάδα κυρίως,  έρχεται λίγο σε δεύτερη μοίρα καθώς οι περισσότεροι τείνουν στο φωτορεπορτάζ και τη φωτογραφία δρόμου. Σε κάποιους φαντάζει δύσκολο και την παραμερούν. Για μένα είναι σαν εξομολόγηση προς τον εαυτό μου.

9 George Papoulias iFocus.gr

 Παίρνοντας αφορμή από την τελευταία, ωραία διατυπωμένη φράση σου, περί εξομολόγησης προς τον εαυτό για τη φωτογραφία ως μέσο, θεωρείς ενδεχομένως ότι η συγκεκριμένη μορφή τέχνης έχει κάποια ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλες π.χ. τη ζωγραφική και ότι ίσως μπορεί πιο άμεσα να βρίσκεται στο κατώφλι του έξω και του μέσα όσον αφορά τον εαυτό σε συνάρτηση με το εξωτερικό περιβάλλον; 

Θεωρώ οτι η τέχνη της φωτογραφίας δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα από τι άλλες τέχνες αλλά είναι συνυφασμένη με αυτές. Ο κάθε δημιουργός - καλλιτέχνης, οτιδήποτε δημιουργεί προσπαθεί να μεταφέρει τον ψυχισμό του στο έργο του χωρίς να ειναι πιστή η αντιγραφή της περίστασης, δίνοντας του ταυτότητα και ζωή. Μετατρέποντας κάτι που για κάποιον φαντάζει αδιάφορο, να του προσελκύσει το ενδιαφέρον. Σίγουρα με τη φωτογραφία είναι πιο άμεσος ο τρόπος αποτύπωσης της στιγμής αλλά για να είναι ολοκληρωμένη, πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τον εσωτερικό κόσμο, διότι γνωρίζοντας τον εαυτό σου μπορείς να εξωτερικεύσεις τα συναισθήματα σου για να φτάσεις στο ποθούμενο αποτέλεσμα. Όπως ισχυριζόταν ο Αριστοτέλης στη Φυσιογνωμία "ἡ ψυχή τε καί τό σῶμα συμπαθεῖν αλήλλων", η ψυχή συμπάσχει με το σώμα.

 Επομένως συμφωνούμε στο ότι η φωτογραφία και η τέχνη γενικότερα είναι μια μορφή αναζήτησης της αυτογνωσίας. Θα ήθελες τώρα να μας παρουσιάσεις τη δική σου δουλεια; Κατ' αρχήν τι σε έλκει στη φωτογραφία; Υπάρχουν θέματα ή τεχνοτροπίες που προτιμάς; Αναφέρθηκες νωρίτερα σε δίπτυχα-τρίπτυχα; Τί ακριβώς είναι;

Με μεγάλη μου χαρά! Μου είναι λίγο δύσκολο να απαντήσω συγκεκριμένα στο τι με έλκει. Είναι ανάλογα με το "mood" μου εκείνη τη στιγμή. Στα θέματά μου είμαι επιλεκτικός όπως είμαι και στη ζωή μου. Δεν θα μπορούσα να δω τον εαυτό μου στο φωτορεπορτάζ ή σε κάτι παρόμοιο. Είμαι ο τύπος που θα μπορούσε (π.χ.) να κάτσει ώρες πάνω από μία πέτρα, περιμένοντας το κατάλληλο φώς να σκάσει πάνω της και να μου αποδώσει το αισθητικό αποτέλεσμα που ψάχνω. Μου αρέσει η μελέτη του φωτός. Είναι πραγματικά μαγικός ο τρόπος που ζωντανεύει το κάθε τι άψυχο. Στις φωτογραφίες μου συνηθώς προσπαθώ να επικρατεί μια vintage ατμόσφαιρα. Είμαι φαν του "παλιακού". Άλλοτε καταφεύγω σε δίπτυχα, τρίπτυχα κλπ, που πρόκειται για μια σύνθεση από φωτογραφίες με κοινό σημείο. Κοινή διάθεση, κοινό χρώμα. Ανάλογα με το πως θα τις τοποθετήσεις κάνεις μια ανακατασκευή, χτίζοντας μια νέα εικόνα με πολλές πτυχές.

16 George Papoulias iFocus.gr

 Ειδικά αυτή σου η δουλειά, νομίζω, κατά τη δική μου γνώμη ότι παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχω την εντύπωση ότι εδώ συνδέεσαι περισσότερο με παλιότερους καλλιτέχνες. Θεωρείς ότι συνειδητά ή ασυνείδητα έχουν επιδράσει στις εικόνες σου παλιότεροι ή και σύγχρονοι φωτογράφοι ή έχεις φωτογράφους που θαυμάζεις και σ' αρέσουν κι αν ναι ποιοι είναι αυτοί;

Σίγουρα ασυνείδητα υπάρχουν κάποιες επιρροές αν και πιστεύω ότι ο κάθε φωτογράφος βασίζεται στο δικό του στυλ. Από παλιούς, μακράν ο αγαπημένος μου, αν και δεν είναι φωτογράφος αλλά σκηνοθέτης, είναι ο Andrei Tarkovsky. Ειδικά η σειρά του με τις polaroid με έκαναν να στραφώ στην μελέτη του φωτός. Ο άνθρωπος ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Συχνά δήλωνε ότι ο χρόνος κυλά πολύ γρήγορα. Ήθελε να τον παγώσει. Η μελαγχολία του να βλέπεις πράματα για τελευταία φορά έχει μια υψηλή μυστηριακή και ποιητική αίσθηση. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να μεταδώσει γρήγορα τον ενθουσιασμό του σε μας. Σαν ένα αποχαιρετιστήριο δώρο. Από σύγχρονους έχω πολλούς στο μυαλό. Κυρίως νέο αίμα. Kristian Araujo, Parker Hill, Elia Pellegrini είναι μερικοί από αυτούς.  

 Κάνεις σχέδια για το μέλλον; Έχεις εμμονές ή κάποιο συγκεκριμένο θέμα που να σε απασχολεί αυτό τον καιρό;

Να προσπαθώ να εξελίσσομαι όλο και περισσότερο μέσα από τη φωτογραφία - και ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος. Aν με απασχολεί κάτι; Θέλω να τελειώσω το ασπρόμαυρο φωτο-ημερολόγιο μου, που είχα ξεκινήσει εδώ και κάποιο καιρό, ώστε να μπορέσω να φτιάξω το πρώτο μου zine

 Έχεις κάποια επαφή με την ποίηση ή και τη λογοτεχνία γενικότερα.

 Έχω επαφή και με τα δύο. Μου αρέσει πολύ η λογοτεχνία, κυρίως η ξένη. Τη συνδέω αρκετές φορές με τις φωτογραφίες μου, σημειώνοντας "quotes" που τις αντιπροσωπεύουν. 

 Καλή επιτυχία στα σχέδια σου!

Ευχαριστώ!

Πρόσφατα Άρθρα

Somewhere I 've never travelled (24 Σεπ 2020)

Το σύνδρομο πήρε την ονομασία του από την περίπτωση της βασίλισσας της Γαλλίας, Μαρίας Αντουανέτας. Το βράδυ πριν από τον αποκεφαλισμό της, στις 16 Οκτωβρίου του 1793, ξαφνικά άσπρισαν όλα της τα...

News (24 Σεπ 2020)

Το Athens Photo Festival, πιστό στο καθιερωμένο του ραντεβού, παρά τις αντίξοες συνθήκες και σε εναρμόνιση με τα νέα υγειονομικά μέτρα, θα αποτελέσει για ακόμα μια χρονιά το σημαντικότερο διεθνές...

News (23 Σεπ 2020)

Το Photopolis Agrinio Photo Festival, στο πλαίσιο των κεντρικών εκδηλώσεών του, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης και το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την...

News (18 Σεπ 2020)

Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Κορινθίας 2020 / Corinth Exposed 2020 ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ με τίτλο: “Inner Beauty” & ΕΚΘΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣ “Moving Still – Still Moving” Η...

Flash (18 Σεπ 2020)

Οι χιουμοριστικές φωτογραφίες δεν ήταν κατά κανόνα η επιδίωξη των περισσότερων μεγάλων φωτογράφων - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων -, απλώς αυτές τους προέκυπταν και τελικά αποφάσιζαν να τις εντάξουν...

Somewhere I 've never travelled (17 Σεπ 2020)

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά πάνω από 159.000 μηνύματα φέρεται να έστειλε μία γυναίκα στην Αριζόνα σε έναν άνδρα που γνώρισε μέσω ενός σάιτ γνωριμιών μέσα σε διάστημα 10 μηνών, μετά από ένα μόνο...

News (17 Σεπ 2020)

Η Γκαλερί Cube, καλωσορίζει το φθινόπωρο, με  το art project Αόρατες Πόλεις. Η ιδέα του φωτογραφικού project ξεκίνησε, πριν περίπου ένα χρόνο, σε μία από τις ωραιες...

News (15 Σεπ 2020)

Την Παρασκευή 18/9, το φεστιβάλ Photometria 2020 διοργανώνει ένα δωρεάν διαδικτυακό Μasterclass με εισηγητή τον Ηλία Γεωργιάδη με θέμα: «Το βιβλίο ως μέσο ολοκλήρωσης της...

News (15 Σεπ 2020)

To Αthens Photo World (APW), η διοργάνωση που επιδιώκει να αναδείξει στη χώρα μας το σύγχρονο φωτορεπορτάζ και τους πρωταγωνιστές του αλλά και τη συνεισφορά τους στη διαμόρφωση της εικόνας του...

Somewhere I 've never travelled (10 Σεπ 2020)

Τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας τα περνούσα στο Λουτράκι σε μία παραλία με βότσαλα που τώρα είναι γεμάτη ξαπλώστρες με κορμιά που βρίθουν από τατουάζ και λάδι μαυρίσματος. Ήταν η εποχή της...

News (09 Σεπ 2020)

Έχει υποστηριχθεί ότι η καλύτερη ώρα για να διαβάσει κανείς ποίηση ή φιλοσοφία είναι μεταξύ 1-5 το πρωί. Πολύ συχνά αυτή είναι και η πιο δημιουργική ώρα της ημέρας για πολλούς συγγραφείς, ποιητές,...

News (09 Σεπ 2020)

Ομαδική έκθεση 21 εφήβων, προσφύγων φωτογράφων σε συνεργασία με την μη-κυβερνητική οργάνωση Faros… Στην έκθεση «Εικόνες Ελπίδας» περιλαμβάνονται φωτογραφίες 21 προσφύγων, 13-17 ετών. Τα έργα είναι...