Η αποφασιστική στιγμή του Διονύση Κούτση

Το σημαντικότερο είναι τι θα επιλέξεις να δείξεις. Η φωτογραφία θα αφήσεις αυτή να σε επιλέξει, θα γίνει γρήγορα χωρίς οίκτο. Είμαι φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας. Για την ακρίβεια, είμαι ένας φωτογράφος που θέλω να μεταφέρω τις γνώσεις μου για τη φωτογραφία και σε άλλους. Δεν με ενδιαφέρει να κρατήσω τίποτα για μένα. Χαίρομαι να βλέπω μαθητές μου να με ξεπερνάνε.

Αναρωτιόμουν πως μπορεί να χαρακτηριστεί ένας φωτογράφος που έχει την ικανότητα να αποδώσει με τόσο όμορφο αποτέλεσμα τη φωτογραφία δρόμου αλλά και τη φωτογραφία σε στούντιο. Δύο εντελώς διαφορετικά είδη φωτογραφίας όπου ο Διονύσης Κούτσης όχι μόνο το καταφέρνει με τα κλικ του αλλά ισάξια να μεταλαμπαδεύει την αγάπη και το πάθος του γι΄ αυτή.

Καταρχάς πες μας λίγα λόγια για εσένα

Είμαι φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας. Για την ακρίβεια, είμαι ένας φωτογράφος που θέλω να μεταφέρω τις γνώσεις μου για τη φωτογραφία και σε άλλους. Δεν με ενδιαφέρει να κρατήσω τίποτα για μένα. Χαίρομαι να βλέπω μαθητές μου να με ξεπερνάνε.

Eίμαστε μια οικογένεια!

Ποια είναι μερικά από τα πράγματα που κάνεις για να εμπνευστείς ώστε να σου δοθεί η αφορμή για το κλικ;

Δεν σκέφτομαι. Όλα έρχονται πολύ γρήγορα στο μυαλό μου. Η πρώτη ιδέα είναι και αυτή που θα πραγματοποιηθεί τελικά. Για κάποιο λόγο, δεν μπορώ να την αλλάξω. Νομίζω ότι πιο πολύ εμπνέομαι από τον κινηματογράφο. Έχω στο μυαλό μου σκηνές που θα μπορούσαν να υπάρχουν σε μια ταινία. Φυσικά, υπάρχει ένα σχέδιο ...Σπάνια πραγματοποιείται με τη σειρά που το έχω στο μυαλό. Πρέπει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη όλων στην αρχή. Μετά όλα έρχονται μόνα τους. Κυνηγάω το φως, τις φόρμες και ενίοτε το χρώμα, αν μας κάνει τη χάρη να δουλέψει υπέρ μας, γιατί μπορεί και να μας καταστρέψει.

Τι είναι για εσένα fashion photography και τι street photography;

Όλα τελικά είναι φωτογραφία. Εξαρτάται τι χαρακτήρας είσαι. Και στις δύο περιπτώσεις σκηνοθετείς τη δράση. Στη ΦΔ ελπίζεις ο πρωταγωνιστής σου να συνεργαστεί εν αγνοία του και να σου δώσει μια στιγμή που είναι πέραν των προσδοκιών σου. Μπορεί και τίποτα. Στην ’’στημένη’’ φωτογράφιση εσύ έχεις τον έλεγχο και τη δυνατότητα να πάρεις αυτό που θέλεις, αρκεί βέβαια να σε βοηθήσει και το μοντέλο.

Πού νομίζεις είναι το δυνατό σου σημείο μέσα στο στούντιο ή έξω στον δρόμο;

Εξαρτάται από το concept. Το στούντιο εντυπωσιάζει εύκολα. Αν το μάθεις, κάνεις θαύματα, κυρίως με το φως. Στις εξωτερικές, αν είσαι καλός στο reperage και μετρήσεις σωστά τον ήλιο, το αποτέλεσμα θα είναι εξαιρετικό.

Αν σου έδιναν την επιλογή να συνεργαστείς με ένα φωτογράφο οποιασδήποτε εποχής και χώρας, ποιος θα ήταν και γιατί;

Guy Bourdin ο φωτογράφος για να ζούσα τη φωτογραφική του τρέλα!

Ασπρόμαυρο ή έγχρωμο;

Η ασπρόμαυρη φωτογραφία σε μεταφέρει σε έναν κόσμο μη υπαρκτό, οπότε δημιουργεί ατμόσφαιρα από τη φύση της. Όταν όμως το χρώμα λειτουργήσει σαν αφορμή σύνθεσης του κάδρου, τότε το έγχρωμο είναι μονόδρομος.

Με τη πολύχρονη εμπειρία σου σαν δάσκαλος φωτογραφίας και φυσικά φωτογράφος ο ίδιος, πιστεύεις ότι μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας με τη φωτογραφία; Και αν ναι, πως πιστεύεις είναι ο ιδανικότερος τρόπος;

Όλοι έχουν έναν καλλιτέχνη μέσα τους. Όλοι μπορούν να εκφραστούν με εικόνες. Είναι μια άγνωστη γλώσσα που αν την μάθεις, μπορείς να μιλήσεις. Από κει και πέρα, παίζει ρόλο η αισθητική του κάθε ανθρώπου. Η οποία αν υπάρχει και την σκαλίζεις σιγά-σιγά θα απογειωθεί, αν δεν υπάρχει σίγουρα θα βελτιωθεί. Με τα μαθήματα ξεκινάς να μαθαίνεις βήμα βήμα την άγνωστη αυτή γλώσσα. Σιγά-σιγά έρχεται η μίμηση από κάποιους αγαπημένους μας φωτογράφους και στο τέλος θα διαμορφώσεις το φωτογραφικό σου στυλ που συνέχεια θα το εξελίσσεις.

Θυμάμαι και εγώ ως μαθητής σου την ’’αυστηρότητα’’ της επιλογής και κριτικής των φωτογραφιών μας, γιατί θεωρείς γίνεται αυτό;

Τον ευατό μου, Γιώργο, τον θεωρώ σαν προπονητή όπου προσπαθώ κάθε φορά έστω και λίγο να σου ανεβάσω τον φωτογραφικό σου πήχη. Είναι καλό να μάθεις εξ΄ αρχής από τη καλή φωτογραφία και τη ’’λάθος’’ φωτογραφία.

Είναι σημαντικό που ως φωτογράφοι έχουμε να κάνουμε ένα κλικ, δεν είμαστε ζωγράφοι οι οποίοι καλώς ή κακώς θέλουνε περισσότερο χρόνο να φτιάξουν ένα αποτέλεσμα. Όμως είναι ακόμα πιο σημαντικό να καταλάβουμε τη σπουδαιότητα της σύλληψης, της επεξεργασίας (τόσο όσο, χωρίς υπερβολές ) και φυσικά ποια θα επιλέξεις να δείξεις. Θα γίνει απλά αυτό, θα αφήσεις αυτή να σε επιλέξει, θα σου χτυπήσει στο μάτι απευθείας. Και στο τέλος θα έρθει η στιγμή που θα θες να την έχεις σε κάδρο, απολαμβάνοντας το έργο τέχνης σου!

Το σημαντικότερο είναι τι θα επιλέξεις να δείξεις. Η φωτογραφία θα αφήσεις αυτή να σε επιλέξει, θα γίνει γρήγορα χωρίς οίκτο

Τι σχεδιάζεις για τη νέα σεζόν;

Γίνονται οι τελευταίες προετοιμασίες για την έκθεση με τίτλο 5. Όπου θα λάβει μέρος στο χώρο τέχνης Βρυσάκι, 15 Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμη να σας υποδεχθεί όλοι η ομάδα να απολαύσουμε και να συζητήσουμε όλοι οι δημιουργοί. Αποτελεί μία θεματική έκθεση φωτογραφίας από πέντε διαφορετικά κόνσεπτ, από την ομάδα black studio art.

Η ομάδα Βlack Studio Art αποτελείται και συνέχεια κάνει προσθήκες από άτομα με όρεξη και αγάπη για τη φωτογραφία. Αποφασίζουμε κάποια θέματα τα οποία πραγματοποιούνται είτε σε κλειστό είτε σε ανοιχτό χώρο και μετά ο καθένας με τη δική του οπτική αποδίδει ένα μοναδικό αποτέλεσμα.

Από Οκτώβριο τις Δευτέρες θα βρίσκομαι στη Κηφισιά στο Χώρο Τέχνης Ισόγειο όπου θα δουλέψουμε πάνω σε συγκεκριμένα φωτογραφικά κόνσεπτ. Τις Τρίτες στο Μαρούσι στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού και τις Τετάρτες στο Βρυσάκι στην Πλάκα.

Contacts:

Πρόσφατα Άρθρα

News (24 Μάι 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας “Women in Jazz” αναδεικνύει το σχετικό με τις γυναίκες μέρος της δουλειάς τριών παθιασμένων με την μουσική και τις παραστατικές τέχνες φωτογράφων. Την προσπάθεια τριών...

News (24 Μάι 2022)

Το Rawt είναι μια λέξη τόσο ανορθοδοξη, ανορθόγραφη, σκληρόηχη και αλεξικογραφητη, όσο φιλοδοξεί να είναι και το φωτογραφικο πρότζεκτ το οποίο τιτλοφορει. Φωτογραφίες αδιάκριτες, απρογραμματιστες,...

News (24 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 26 Μαϊου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τη...

News (20 Μάι 2022)

Το Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Εξωτερικού Χώρου “Photosphere” που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι στην Πάρο και την Πάτμο, δέχεται ήδη συμμετοχές για την 5η του Διοργάνωση. Οι συμμετοχές θα...

News (20 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας Μάϊος 2022" φιλοξενεί την από κοινού έκθεση φωτογραφίας της Αρετής Αλεξανδράκη και του Γιάννη...

News (17 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 19 Μαΐου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τον...

News (16 Μάι 2022)

Ο IANOS, για πέμπτη συνεχή χρονιά, διοργανώνει Διαγωνισμό Διηγήματος και Φωτογραφίας με θέμα, αυτή τη φορά, «Το ρούχο». Ένα ρούχο ως μνήμη και νοσταλγία, ως καταδήλωση ταυτότητας-φύλου,...

Book Reviews (13 Μάι 2022)

Η ενότητα με τίτλο “Perpetual Motif” περιλαμβάνει φωτογραφίες των τελευταίων οχτώ ετών μέσα στην πόλη -μια δική μου φανταστική πόλη που γίνεται αντιληπτή μέσα από ένα παζλ αποσπασματικών εικόνων από...

News (12 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας 2022" με μεγάλη χαρά φιλοξενεί στην αίθουσα της, δυο ταλαντούχες νέες φωτογράφους, με δύο ξεχωριστές,...

Book Reviews (10 Μάι 2022)

Η Χριστίνα Καλλιγιάννη δεν αυτοπροσδιορίζεται ως «συγγραφέας» αλλά σαν «φωτογράφος που έγραψε ένα μυθιστόρημα». Οι «Στιγμές Παράλληλες» είναι ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα, τη φιλία και τις δύσκολες...

News (10 Μάι 2022)

“Ίσως ο πιο έντονος προβληματισμός των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πως» θα αναπτύξουν το προσωπικό τους στίγμα στη φωτογραφία. Πώς όμως ο δημιουργός από την αρχή των...

News (10 Μάι 2022)

Ο Γιώργος Καμηλάκης είναι καλεσμένος της φωτογραφικής ομάδας "Μαθήματα Φωτογραφίας Ρεθύμνου", την Παρασκευή και 13 του Μάη στις 7.00 το απόγευμα, με σκοπό να παρουσιάσει το φωτογραφικό του...