We are ΦΩS-Athens: Spyros Papaspyropoulos (Judges)

...άρχισα να φωτογραφίζω από μικρός. Ο πατέρας μου μου είχε δώσει την πρώτη μου φωτογραφική όταν ήμουν 8 χρονών νομίζω. Από τότε με είχε εντυπωσιάσει το πώς μπορούσα να παγώνω στιγμές για πάντα. Τώρα στα 41 μου, φωτογραφίζω κατά βάση στον δρόμο και βρίσκομαι σε μια συνεχή αναζήτηση του περίεργου, του διαφορετικού και του παράξενου.

Πότε ξεκινάς να φωτογραφίζεις και τι είναι αυτό που σε συγκινεί στον δρόμο;

Γενικά, άρχισα να φωτογραφίζω από μικρός. Ο πατέρας μου μου είχε δώσει την πρώτη μου φωτογραφική όταν ήμουν 8 χρονών νομίζω. Από τότε με είχε εντυπωσιάσει το πώς μπορούσα να παγώνω στιγμές για πάντα. Τώρα στα 41 μου, φωτογραφίζω κατά βάση στον δρόμο και βρίσκομαι σε μια συνεχή αναζήτηση του περίεργου, του διαφορετικού και του παράξενου.

Διανύουμε καιρούς περίεργους, γενικώς, και στην τέχνη τής φωτογραφιάς επίσης. Θα παρότρυνες τους νέους/νέες να ασχοληθούν με τη φωτογραφία επαγγελματικά κι αν ναι γιατί;

Συμφωνώ πως διανύουμε περίεργους καιρούς στην τέχνη της φωτογραφίας. Σχετικά με το αν θα παρότρυνα τους νεότερους να ασχοληθούν με τη φωτογραφία επαγγελματικά θα έλεγα πως ναι, θα το έκανα. Η φωτογραφία, όπως και κάθε άλλη τέχνη, έχει την εξέλιξή της. Ναι μεν τα ψηφιακά μέσα την έχουν κάνει πιο "ανταγωνιστική" και "προσιτή" αλλά την έχουν κάνει και πιο ενδιαφέρουσα νομίζω. Αυτό είναι κάτι που γίνεται σε κάθε τέχνη και επάγγελμα που εξελίσσεται με τα χρόνια. Πιστεύω πως όταν διανύουμε καιρούς περίεργους αυτή είναι και η κατάλληλη εποχή για να αναδειχτούν όσοι έχουν ένα διαφορετικό όραμα και πιστεύουν στην εξέλιξη. Όσοι θεωρούν πως η φωτογραφία πρέπει να μείνει απαράλλαχτη και να μην ακολουθήσει τις εξελίξεις, καλύτερα να αναζητήσουν κάτι άλλο στην ζωή τους, γιατί η στασιμότητα δεν υφίσταται πλέον.

Έτσι κι αλλιώς οι φωτογραφίες δεν πρέπει να μπαίνουν σε ντουλάπι αυτό το γνωρίζουμε όλοι, ωστόσο στις μέρες μας που τα σόσιαλ μίντια και η δωρεάν προβολή για καθένα από εμάς λειτουργεί σαν διαφήμιση πώς μπορεί κάποιος αρχάριος να διακρίνει τη σωστή από τη λάθος φωτογραφία;

Με τον ίδιο τρόπο που διέκρινε τη σωστή από τη λάθος και παλιότερα. Να μελετάει τις δουλειές φωτογράφων που έχουν αφήσει το στίγμα τους και που κάνουν σοβαρές προσπάθειες στον χώρο. Να διαβάζει photo books,να παρακολουθεί ντοκυμαντέρ για τη φωτογραφία, και να πηγαίνει σε σεμινάρια. Να κάνει παρέα με άλλους φωτογράφους, να μιλάει και να ζει για τη φωτογραφία και να καλλιεργεί σε καθημερινή βάση το φωτογραφικό της/του μάτι. Καθώς εξελίσσεται σαν άτομο τής φωτογραφίας πλέον, θα μπορεί να διακρίνει την σωστή από τη λάθος φωτογραφία.

Οι σπουδαίοι φωτογράφοι πρέπει να έχουν επιμονή και όχι απαραίτητα ταλέντο;

Όχι. Πρέπει να έχουν και τα δύο κατά τη γνώμη μου. Ο φωτογράφος που έχει μόνο ταλέντο, βγάζει φωτογραφίες αυθόρμητες χωρίς σκέψη, ο φωτογράφος που έχει επιμονή, βγάζει τεχνικά καλές φωτογραφίες με σωστή σύνθεση αλλά όχι απαραίτητα ενδιαφέρουσες, αλλά ο φωτογράφος που έχει και τα 2 χαρίσματα, μαγεύει με τη δουλειά του.

Τι κάνει μια φωτογραφία να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, αναρωτιούνται πολλά νέα παιδιά που θέλουν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό του phosathens, τι πρέπει να προσέξουν;

Θέλω να τονίσω πως η απάντηση που θα δώσω είναι καθαρά υποκειμενική. Ίσως κάποιος άλλος φωτογράφος να έχει διαφορετική άποψη. Για εμένα η φωτογραφία που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες καλό είναι να έχει 3 πράγματα. Το πρώτο που θα αναφέρω είναι το σημαντικότερο, το δεύτερο κάνει τη φωτογραφία ακόμα καλύτερη και το τρίτο είναι το κερασάκι στην τούρτα. Οπότε, πρώτoν και σημαντικότερο και απολύτως απαραίτητο για μια φωτογραφία να θεωρηθεί καλή είναι να μεταδίδει μια ιστορία δηλαδή να έχει ένα θέμα. Το θέμα δεν χρειάζεται να ερμηνεύεται βέβαια με τον ίδιο τρόπο από όλους, αλλά πρέπει να υπάρχει ώστε να προκαλεί το ενδιαφέρον. Να δίνει αξία στην φωτογραφία, βάρος, βάθος και ποιότητα. Δεύτερον πρέπει να έχει έχει σωστή σύνθεση. Όπως είπα στην αρχή, δεν είναι το σημαντικότερο αυτό για εμένα, αλλά αν έχει ιστορία και καλή σύνθεση, τότε είναι σίγουρα μια φωτογραφία που αξίζει τον χρόνο μας και σίγουρα πάνω από μια ματιά. Τρίτον να είναι τεχνικά άρτια. Αναφέρομαι σε αυτό σαν κερασάκι στην τούρτα γιατί αν δεν είναι τεχνικά άρτια μια φωτογραφία κατά την γνώμη μου δεν έγινε και κάτι. Μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφίες δεν είναι τεχνικά άρτιες, αλλά αν ο φωτογράφος καταφέρει και πετύχει και αυτό, δηλαδή έχει 3 στα 3, τότε μιλάμε για μια αξιοθαύμαστη φωτογραφία σίγουρα, όπως μία από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες του Alex Webb, "Tehuantepec, Mexico, 1985" (φωτό κάτω).

Είσαι ιδρυτής τού www.streethunters.net, θα ήθελες να μας πεις λίγα λόγια για τον ιστότοπο και τις δράσεις σας;

Το www.streethunters.net είναι ένα website που το άρχισα με τον Andrew Sweigart και τον Rob Heron το 2013 και έχει σαν θέμα τη φωτογραφία δρόμου, αποκλειστικά. Μετά από μερικούς μήνες ο Rob αποχώρησε για προσωπικούς λόγους από την ομάδα και υποδεχτήκαμε τον Casper Macindoe, έναν ξεχωριστά δημιουργικό άνθρωπο και φωτογράφο που βοήθησε τον Andrew και εμένα να δούμε τη φωτογραφία δρόμου με άλλο μάτι και συγκεκριμένα με χρώμα. Ένα χρόνο αργότερα ο Casper αποφάσισε να αφοσιωθεί στην μεγάλη του αγάπη, στο 3D design, οπότε και μπήκε στην ομάδα μας ο Digby Fullam. Από το 2014 οι 3 μας πλέον γράφουμε με πάθος για τη φωτογραφία δρόμου προσπαθώντας να μεταδίδουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας όσο πιο αντικειμενικά μπορούμε. Από τότε που δημιουργήθηκε το www.streethunters.net έχουμε εκδώσει πάνω από 850 άρθρα έχουμε φτιάξει πάνω από 45 video στο κανάλι μας στο YouTube και οι αναγνώστες μας έχουν επισκεφτεί τις σελίδες μας σχεδόν 2.000.000 μοναδικές φορές. Στόχος μας είναι να υποστηρίζουμε την παγκόσμια κοινότητα τής φωτογραφίας δρόμου όσο καλύτερα μπορούμε. Να προωθούμε φωτογράφους και τις προσπάθειές τους, τα παγκόσμια νέα της φωτογραφίας δρόμου, να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας, τις εμπειρίες μας και να προκαλούμε το ενδιαφέρον των αναγνωστών μας με διαγωνισμούς και δώρα. Κάθε χρόνο μαζευόμαστε στο Λονδίνο και γνωρίζουμε τους αναγνώστες μας από κοντά σε ένα event που το λέμε Annual Street Hunters Meeting. Τώρα τον Αύγουστο θα συναντηθούμε πάλι στην Βρετανική πρωτεύουσα και θα βγούμε όλοι μαζί στους δρόμους για φωτογραφία. Όποιος ενδιαφέρεται να μας ακολουθήσει, πολύ ευχαρίστως. Πληροφορίες υπάρχουν στο website μας και στην σελίδα μας στο Facebook.

Πρόσφατα Άρθρα

News (24 Μάι 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας “Women in Jazz” αναδεικνύει το σχετικό με τις γυναίκες μέρος της δουλειάς τριών παθιασμένων με την μουσική και τις παραστατικές τέχνες φωτογράφων. Την προσπάθεια τριών...

News (24 Μάι 2022)

Το Rawt είναι μια λέξη τόσο ανορθοδοξη, ανορθόγραφη, σκληρόηχη και αλεξικογραφητη, όσο φιλοδοξεί να είναι και το φωτογραφικο πρότζεκτ το οποίο τιτλοφορει. Φωτογραφίες αδιάκριτες, απρογραμματιστες,...

News (24 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 26 Μαϊου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τη...

News (20 Μάι 2022)

Το Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Εξωτερικού Χώρου “Photosphere” που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι στην Πάρο και την Πάτμο, δέχεται ήδη συμμετοχές για την 5η του Διοργάνωση. Οι συμμετοχές θα...

News (20 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας Μάϊος 2022" φιλοξενεί την από κοινού έκθεση φωτογραφίας της Αρετής Αλεξανδράκη και του Γιάννη...

News (17 Μάι 2022)

Ο Φωτογραφικός Κύκλος σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζουν και φέτος διαδικτυακά τις Συναντήσεις της Πέμπτης. Την Πέμπτη 19 Μαΐου στις 19:00 ο Πλάτων Ριβέλλης παρουσιάζει τον...

News (16 Μάι 2022)

Ο IANOS, για πέμπτη συνεχή χρονιά, διοργανώνει Διαγωνισμό Διηγήματος και Φωτογραφίας με θέμα, αυτή τη φορά, «Το ρούχο». Ένα ρούχο ως μνήμη και νοσταλγία, ως καταδήλωση ταυτότητας-φύλου,...

Book Reviews (13 Μάι 2022)

Η ενότητα με τίτλο “Perpetual Motif” περιλαμβάνει φωτογραφίες των τελευταίων οχτώ ετών μέσα στην πόλη -μια δική μου φανταστική πόλη που γίνεται αντιληπτή μέσα από ένα παζλ αποσπασματικών εικόνων από...

News (12 Μάι 2022)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Μήνα Φωτογραφίας 2022" με μεγάλη χαρά φιλοξενεί στην αίθουσα της, δυο ταλαντούχες νέες φωτογράφους, με δύο ξεχωριστές,...

Book Reviews (10 Μάι 2022)

Η Χριστίνα Καλλιγιάννη δεν αυτοπροσδιορίζεται ως «συγγραφέας» αλλά σαν «φωτογράφος που έγραψε ένα μυθιστόρημα». Οι «Στιγμές Παράλληλες» είναι ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα, τη φιλία και τις δύσκολες...

News (10 Μάι 2022)

“Ίσως ο πιο έντονος προβληματισμός των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πως» θα αναπτύξουν το προσωπικό τους στίγμα στη φωτογραφία. Πώς όμως ο δημιουργός από την αρχή των...

News (10 Μάι 2022)

Ο Γιώργος Καμηλάκης είναι καλεσμένος της φωτογραφικής ομάδας "Μαθήματα Φωτογραφίας Ρεθύμνου", την Παρασκευή και 13 του Μάη στις 7.00 το απόγευμα, με σκοπό να παρουσιάσει το φωτογραφικό του...