To “Life Magazine” δημοσίευσε ένα σχετικό 12σέλιδο άρθρο, χωρίς όμως να συμπεριλάβει την συγκεκριμένη φωτογραφία.


Για τον Michael και τον Robert, ένα πεταχτό φίλί πριν από μια βόλτα στη λίμνη με τον γιο του Μάικλ ήταν μια συνηθισμένη στιγμή. Για τον J. Ross Baughman, ήταν η στιγμή που βρέθηκε σε εγρήγορση και περίμενε να απαθανατίσει. Το "Gay Dads Kissing" ήταν μια ιστορική φωτογραφία που συνεχίζει να εμπνέει και να έχει απήχηση. Η ιστορία του "Gay Dads Kissing" είναι μια ιστορία με μια δέσμευση στο ότι η  αγάπη δεν εχει φύλο, και παράλληλα να αφυπνιστεί το αναγνωστικό κοινό και ο εκδοτικός κόσμος τής εποχής.

Ο Baughman, ένας φωτορεπόρτερ με ενδιαφέρον για την κοινωνική δικαιοσύνη, κέρδισε το βραβείο Pulitzer το 1978 για τις φωτογραφίες του με τη βάναυση μεταχείριση των κρατουμένων από τις δυνάμεις ασφαλείας της Ροδεσίας. Μετά από λίγα χρόνια άφησε το Associated Press και άνοιξε το φωτογραφικό πρακτορείο Visions. Ενώ ήταν υπεύθυνος για το Visions μεταξύ 1980 και 1986, εργάστηκε επίσης σε αποστολές για το περιοδικό Life, στρέφοντας την κάμερά του με σκοπό να καλύψει τους Κουβανούς πρόσφυγες, το AIDS και τους πολέμους στην κεντρική Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Στα απομνημονεύματά του, ο Baughman αφηγείται πώς δημιουργήθηκε η ισχυρή φωτογραφία του Robert & του Michael – μαζί με τον Eryn στην πλάτη του.


Το φθινόπωρο του 1982, μια μικρή δημοσίευση, που παραλίγο να περάσει απαρατήρητη, στη Village Voice, μια εναλλακτική εφημερίδα στη Νέα Υόρκη, τράβηξε την προσοχή του Baughman. Επρόκειτο για μια δημοσίευση σχετικά με τη μηνιαία συνάντηση της ομάδας υποστήριξης της κοινότητας “Gay Fathers”. Αναρωτώμενος και προσπαθώντας να κατανοήσει το λόγο ύπαρξης αυτών των συναντήσεων, του επετράπη να παρευρεθεί και να συναντήσει τα μέλη της ομάδας. Στη δεκαετία του 1980 οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι άντρες ακόμα δεν μιλούσαν ούτε παραδέχονταν ανοιχτά ότι είναι gay. Οι περισσότεροι gay μπαμπάδες ζούσαν ως straight άντρες εντός έγγαμου βίου. Ο Baughman έμαθε για τον συναισθηματικό και ψυχολογικό πόνο και τις στρατηγικές αντιμετώπισης που μερικές φορές οδηγούσαν σε κατάχρηση ουσιών. Ο Baughman ενημερώθηκε επίσης για μια υπόθεση ομοσπονδιακού δικαστηρίου που εκκρεμούσε και θα αποφάσιζε εάν οι gay πατέρες θα μπορούσαν να έχουν δικαιώματα επιμέλειας. Άντρες όπως ο Michael και ο Robert ανησυχούσαν μήπως η ομοσπονδιακή εξουσία θα τους έπαιρνε τα παιδιά τους επειδή είχαν συντρόφους του ίδιου φύλου. Ο Baughman παρουσίασε στο Life Magazine μια ιστορία που θα διερευνούσε αυτό το ερώτημα. Το Life Magazine συμφώνησε ότι θα μπορούσε να είναι ένα συναρπαστικό άρθρο και του έδωσε το πράσινο φως.


Ο Baughman συνεργάστηκε με την Anne Fadiman, η οποία ανέλαβε να γράψει το άρθρο. Στόχος τους ήταν να απεικονίσουν μια ευτυχισμένη, υγιή gay οικογένεια με μπαμπάδες πρόθυμους να είναι ορατοί στον κόσμο. Για το θέμα τους, το διακύβευμα ήταν υψηλό στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το Life Magazine δεν είχε ακόμη χρησιμοποιήσει τη λέξη “gay” στα άρθρα του ούτε και είχε χαρακτηρίσει οποιοδήποτε άτομο ως μέλος LGBTQ κοινότητας, πόσο δε μάλλον να το βάλει στο εξώφυλλο. Το να χρησιμοποιηθεί μια τέτοια φωτογραφία στο έγκριτο περιοδικό εικόνων σε ένα άρθρο με τίτλο «The Double Closet» θα μπορούσε να είναι προσωπικά επικίνδυνο για το ζευγάρι. Ο φωτογράφος και  η συγγραφέας, με τη βοήθεια του δικτύου του “Gay Fathers’ Forum”, πήρε συνεντεύξεις από 49 ζευγάρια προτού όλα τα απαιτούμενα κομμάτια ταιριάξουν για να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ζώντας στα περίχωρα του Τορόντο του Καναδά, ο Michael εργαζόταν ως ταχυδρόμος και ο Robert ήταν υπεύθυνος συντονιστής αιτήσεων στο Worker’s Compensation Board ενώ πήγαινε στο νυχτερινό σχολείο για να αποκτήσει πτυχίο κολεγίου. Και οι δύο μαζί είχαν τέσσερα παιδιά, ένα από τα οποία, μια κόρη με σύνδρομο Down (την βλέπετε στο βάθος της φωτογραφίας) ζούσε μαζί τους. Ο Baughman έμεινε με την οικογένεια για αρκετές ημέρες απαθανατίζοντας άλλες συνηθισμένες οικογενειακές στιγμές, όπως το να παίζουν Pac-Man στο σαλόνι και να κολυμπούν στην πισίνα. Μετά από αίτημα του συντάκτη, ο Baughman έφτιαξε επίσης μια σειρά από εικόνες που σχεδιάστηκαν για το εξώφυλλο του περιοδικού.


Οι εικόνες και το κείμενο συγκεντρώθηκαν σε ένα άρθρο έκτασης 12 σελίδων, αλλά κάποια εμπόδια άρχισαν να εμφανίζονται. Μια από τις πρώην σύζυγους των ανδρών ένιωθε ανήσυχη για την αποκάλυψη οικογενειακών ιστοριών και ανησυχούσε για τα παιδιά της. Το Life Magazine έδειξε το προτεινόμενο άρθρο σε μια ομάδα στελεχών διαφήμισης που έκαναν τον διευθυντή του περιοδικού πιο προσεκτικό. Οι συντάκτες απέσυραν τη φωτογραφία του εξωφύλλου του Baughman και αντ' αυτού δημοσίευσαν μια φωτογραφία της Debra Winger, της ηθοποιού από την ταινία “An Officer and a Gentleman”, με ένα μαύρο φόρεμα χορού να κάθεται σε μια μπανιέρα γεμάτη φυσαλίδες. Ο τίτλος του άρθρου των Baughman και Fadiman δεν αναγράφτηκε στο εξώφυλλο. Το Life Magazine δημοσίευσε τις 12 σελίδες, αλλά χωρίς το «Gay Dads Kissing». Έτσι, η πιο ισχυρή και ουσιαστική από τις εικόνες κατέληξε στο καλάθι σκουπιδιών της αίθουσας σύνταξης και επεξεργασίας φωτογραφιών.


Ο Baughman ήξερε πόσο σημαντική ήταν αυτή η φωτογραφία για όλους εκείνους τους άντρες και τις οικογένειες που συνάντησε στην κοινότητα, εκείνους που πήρε συνέντευξη και ο ίδιος και η Fadiman, εκείνους των οποίων οι σχέσεις με τα παιδιά τους βρίσκονταν σε νομικό κενό, και όλους εκείνους που απλώς χρειαζόταν να δουν αυτή τη στοργική φωτογραφία. Έτσι, αναζήτησε τη δημοσίευση αλλού. Το "Gay Dads Kissing" κυκλοφόρησε στην «Christopher Street», ένα περιοδικό gay ενδιαφέροντος, στο τεύχος 75, "Father Knows Best", με το συνοδευτικό κείμενο που γράφτηκε από έναν από τους μπαμπάδες, τον Michael. Το «Father Knows Best» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1983, ένα μήνα πριν από το άρθρο του Life. Ωστόσο, το άρθρο της Christopher Street δεν ήταν ακόμα μια δισέλιδη δημοσίευση όπως ήλπιζε ο Baughman, έτσι συνέχισε να έχει τη φωτογραφία διαθέσιμη μέσω του φωτογραφικού του πρακτορείου. Τέλος, η ειδική έκδοση του περιοδικού Esquire ασχολήθηκε με το θέμα «Ο Αμερικανός Άνδρας, 1946–1986». Η φωτογραφία του Baughman «Gay Dads Kissing» βρήκε τη δισέλιδη δημοσίευσή της στην ενότητα με τίτλο «Ερωτευμένοι».


Ο Michael ενημέρωσε τον φωτογράφο ότι ο Robert έπρεπε να προετοιμάσει τον εργοδότη του πριν δημοσιευτεί το άρθρο του Life. Μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άρθρο, ο Robert ετοιμαζόταν να απολυθεί επειδή ήταν ομοφυλόφιλος, αλλά είχε προετοιμαστεί κατάλληλα για να προστατεύσει τη δουλειά του συγκεντρώνοντας υποστήριξη από τον πρόεδρο – έναν έγχρωμο άνδρα, ο οποίος επίσης καταλάβαινε τι σήμαινε διάκριση στο χώρο εργασίας. Ο Michael μοιράστηκε επίσης ότι αυτός και ο Robert παραμένουν ευχαριστημένοι που ήταν μέρος της ιστορίας που έθεσε το ζήτημα των γονικών δικαιωμάτων για τους ομοφυλόφιλους γονείς σε ένα ευρύτερο κοινό. Για ένα διάστημα αναγνωρίστηκαν δημόσια και προσεγγίστηκαν από άτομα που βρήκαν παρηγοριά και ανακούφιση κάνοντας γνωστή την ιστορία τους. Έδωσαν συνεντεύξεις στο «Phil Donahue Show» καθώς και σε άλλα έντυπα και τηλεοπτικά μέσα. Αλλά άρχισαν να αποσύρονται από τα αιτήματα των μέσων ενημέρωσης όταν θεώρησαν ότι θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στα παιδιά.


Ο Michael και ο Robert είναι μαζί σχεδόν 40 χρόνια και παντρεύτηκαν το 2011. Είναι συνιδιοκτήτες μιας επιτυχημένης επιχείρησης στο χώρο της εστίασης. Δυστυχώς, η κόρη του Michael, η Brittan, που φαίνεται στο παρασκήνιο του «Gay Dads Kissing», πέθανε σε ηλικία 33 ετών από πνευμονία. Τα άλλα τρία παιδιά ζουν μία φυσιολογική ζωή με τις  καριέρες, τους συζύγους και τα παιδιά τους.

Πηγή: Smithsonian Magazine

Πρόσφατα Άρθρα

News (12 Δεκ 2024)

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, στις 19:00 θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του έργου δύο φωτογράφων του Φωτογραφικού Κύκλου στα πλαίσια των καθιερωμένων "Συναντήσεων της Πέμπτης" του σωματείου. Η...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (12 Δεκ 2024)

  Η Λέσχη δημιουργικής φωτογραφίας Ιωαννίνων «ΦΩΤΟΡΑΣΗ», θα πραγματοποιήσει στη Ζωσιμαία Ακαδημία την ετήσια έκθεση Φωτογραφίας, με τίτλο «Αντιθέσεις». Η διάρκειά της θα είναι από τις 11 έως...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (05 Δεκ 2024)

Η Φωτογραφική Λέσχη Σαλαμίνας - Φωτομέτρηση παρουσιάζει, με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ., την ομαδική έκθεση φωτογραφίας “Άνθρωπος και Τόπος - Σαλαμίνα” σε επιμέλεια της...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (05 Δεκ 2024)

Η Φωτογραφική Ομάδα Φιλιππιάδας Κα.Δρώ με χαρά σας προσκαλεί στην ετήσια έκθεση των μελών της με τίτλο “ΠΡΟΚΑΤ”. Στην εποχή της πληθώρας των εικόνων, η προκατασκευασμένη φωτογραφία αναδύεται ως...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (05 Δεκ 2024)

Μετά την Αθήνα και την Διεθνή Φουαρ Εικαστικών Τεχνών "Platforms Project", το "Παζλ του Τραύματος" θα εκτεθεί τον Δεκέμβριο στην πόλη του, την Κόρινθο. Το τραύμα, απλό ή σύνθετο, ατομικό ή...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (05 Δεκ 2024)

Ανοίγει τις πύλες της στο κοινό μία ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας, το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 19:00 και για μία εβδομάδα.  Η Αστική Σχολή Κατερίνης θα φιλοξενήσει φωτογραφίες της...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (05 Δεκ 2024)

Με μια ρετροσπεκτίβα της φωτογραφικής του διαδρομής επανέρχεται στο εκθεσιακό προσκήνιο ο γνωστός φωτογράφος και ιδιοκτήτης εργαστηρίου Σπύρος Τρουπάκης παρουσιάζοντας στο κοινό δείγμα δουλειάς σε...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (03 Δεκ 2024)

Η έκθεση με τίτλο The (other) self είναι ένας διάλογος ανάμεσα στο υποκείμενο, τον Άλλο και τον φακό, η οποία λειτουργεί ως καθρέφτης που αναδεικνύει τις αντιφάσεις ανάμεσα στο...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (03 Δεκ 2024)

Πρόσκληση στην εκδήλωση βράβευσης των νικητών του 10ου Φωτομαραθωνίου Κύπρου που θα γίνει στον πολυχώρο πολιτισμού ΑΤΤΙΚΟΝ και στα εγκαίνια της ανοικτής έκθεσης The Wall_8th Edition που υα γίνει στο...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (28 Νοε 2024)

Μια φωτογραφική τεκμηρίωση της Irina Unruh για την απαγωγή νυφών στο Κιργιστάν και την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Η έκθεση “I am Jamilia” της Γερμανίδας φωτογράφου Irina Unruh...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (28 Νοε 2024)

Η K-Gold Temporary Gallery παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση «Power Love» της διεθνώς αναγνωρισμένης Γερμανίδας φωτογράφου Anne Morgenstern. Η έκθεση, που εγκαινιάζεται την Κυριακή 8...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (27 Νοε 2024)

Η παρουσίαση του 4ου ιστορικού, συλλεκτικού, ασπρόμαυρου ημερολογίου της πόλης  με θέμα: “Συλλογική μνήμη και δημόσια μνημεία στην Κατερίνη (προτομές, ανδριάντες)” με κείμενα του Αντώνη Κάλφα,...