Ο Edward Weston θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς φωτογράφους του 20ού αιώνα. Ένα από τα πιο διάσημα έργα του, με τίτλο “Pepper No. 30”, είναι μια ασπρόμαυρη φωτογραφία μιας πράσινης πιπεριάς με όμορφο, απαλό φωτισμό. Εδώ είναι ένα συναρπαστικό, ελάχιστα γνωστό γεγονός για τη φωτογραφία αυτή: η λήψη έγινε με διάφραγμα f/240 και χρόνο έκθεσης πάνω από 4 ώρες.

Ο φωτογράφος Marc Silber του «Advancing Your Photography» ξεναγήθηκε στο σπίτι του Weston στο Carmel της Καλιφόρνια από τον εγγονό του Edward, φωτογράφο Kim Weston. Ο Kim ενώ συζητούσε για τη ζωή και το έργο του παππού του, μοιράστηκε τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες έκθεσης του “Pepper No. 30”. «Ο Edward αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη λήψη φωτογραφιών νεκρής φύσης με την κάμερά του», λέει ο Kim. «Όσο πιο κοντά πλησιάζεις σε ένα θέμα με την φωτογραφική μηχανή, τόσο πιο περιορισμένο είναι το βάθος πεδίου. Για να αποτυπώσει τη σχετικά μικρή πιπεριά εντελώς εστιασμένη από κοντά, ο Edward χρειαζόταν ένα εξαιρετικά μικρό διάφραγμα».

Έτσι, ο Edward έκανε τις δικές του δοκιμές με τον φακό του, καταλήγοντας τελικά σε ένα διάφραγμα f/240 – ουσιαστικά μετατρέποντας την κάμερά του σε pinhole κάμερα. Με τόσο μικρό διάφραγμα, η επαρκής έκθεση του “Pepper No. 30” με φυσικό φως απαιτούσε έναν εξαιρετικά μεγάλο χρόνο έκθεσης περίπου 4-6 ωρών.

Στις 3 Αυγούστου 1927, ο Edward τοποθέτησε τη συγκεκριμένη πιπεριά του “Pepper No. 30” μέσα σε ένα τσίγκινο χωνί, το οποίο επέτρεπε στο φυσικό φως να φωτίσει το λαχανικό με τρισδιάστατο τρόπο. «Πολλά από αυτά τα λαχανικά και αυτή η σειρά ήταν αυτές οι μακροχρόνιες εκθέσεις», λέει η Kim. «Έστηνε τα θέματά του και ζούσε σε ένα ετοιμόρροπο σπίτι. Ένα αυτοκίνητο ή φορτηγό περνούσε και κουνούσε το σπίτι, κατέστρεφε την έκθεση και έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή». Συνολικά έκανε 37 λήψεις για το συγκεκριμένο θέμα.

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο Edward είπε ότι η φωτογραφία της πιπεριάς ήταν έκθεση 6 λεπτών. Η Wikipedia αναφέρει αυτό το απόσπασμα από τα γραπτά του Weston:

“Ήταν μια φωτεινή ιδέα, ένα ιδανικό σκηνικό για την πιπεριά, προσθέτοντας ανακλαστικό φως σε σημαντικά περιγράμματα. Είχα ακόμα την πιπεριά που μου κόστισε δουλειά μιας εβδομάδας, είχα αποφασίσει ότι δεν μπορούσα να το πάω άλλο, ωστόσο κάτι με εμπόδισε να το πάω στην κουζίνα, το τέλος όλων των καλών πιπεριών. Την τοποθέτησα στο χωνί, εστίασα με τον φακό Zeiss, και γνωρίζοντας μόνο την οπτική γωνία, αναγνωρίζοντας ένα τέλειο φως, έκανα μια έκθεση έξι λεπτών, με λίγες μόνο στιγμές προκαταρκτικής εργασίας. Έχω ένα μεγάλο αρνητικό, ‒ μακράν το καλύτερο!

Είναι ένα κλασικό, απόλυτα ικανοποιητικό απποτέλεσμα, ‒ μια πιπεριά ‒ αλλά πολλά περισσότερο από μια πιπεριά, αφηρημένο, δεδομένου ότι είναι εντελώς εκτός θέματος. Δεν έχει ψυχολογικό υπόβαθρο, δεν διεγείρονται ανθρώπινα συναισθήματα: αυτή η νέα πιπεριά οδηγεί κάποιον πέρα από τον κόσμο που γνωρίζουμε συνειδητά.”

Ο Silber πιστεύει ότι οι πληροφορίες του Kim σχετικά με τη φωτογραφία είναι πιο έγκυρες.

«Σίγουρα θα συμφωνήσω με τον Kim Weston, αφού αναμφίβολα το άκουσε από τον πατέρα του ή τον θείο του, και αυτό είναι πολύ κοντά στην πηγή», λέει ο Silber. «Όσον αφορά το απόσπασμα του ίδιου του Weston, πρέπει να ψάξω στα ημερολόγιά του για να δω αν πρόκειται όντως για την “πιπεριά #30” ή για μία από τις άλλες 37 εκθέσεις, κάτι που πιθανότατα ήταν».

Πηγές:

Πρόσφατα Άρθρα

Εκθέσεις Φωτογραφίας (11 Φεβ 2025)

Δεν θα τους γνωρίσουμε ποτέ. Συναντηθήκαμε μόνο για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Μια σκηνή του δρόμου που η κανονικότητα ανατρέπεται μόνο για λίγο, πολύ λίγο. Μένει όμως παγωμένη μέσα στην κάμερα...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (31 Ιαν 2025)

Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ σε συνεργασία με την ΔΛ Gallery παρουσιάζει την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 την ατομική έκθεση της Ρέας Παπαδοπούλου με τίτλο «Διαταραγμένα Εδάφη». «Αν βγάζετε...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (30 Ιαν 2025)

Η Γκαλερί Σύγχρονης Τέχνης Lumiere είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει το φωτογραφικό έργο του Στέλιου Παφίτη AFIAP, ενός καταξιωμένου φωτογράφου με πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας στον τομέα των...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (29 Ιαν 2025)

Ο Δημήτρης Λάμπρης μετά το "structures" επιστρέφει με ένα νέο project στο χώρο τέχνης Ο.art.athens . Αυτή τη φορά θα παρουσιάσει το "departures".  Έντονα ασπρόμαυρα κοντράστ, έγχρωμες...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (29 Ιαν 2025)

Η Bleach Kollektiv παρουσιάζει την οµαδική έκθεση ασπρόµαυρης αναλογικής φωτογραφίας Workers of Negative (Vol.2) στον χώρο για τη φωτογραφία ΥπΟψΗ. Τα έργα της έκθεσης είναι από τις διακριθείσες...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (28 Ιαν 2025)

Η γνωστή σχολή φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης, Photoglobe παρουσιάζει την ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Αναμνήσεις», μια οπτική εξερεύνηση του παρελθόντος μέσα από το φακό των μαθητών της. Η...

News (21 Ιαν 2025)

Η Φωτογραφική Ομάδα CRoP (Creative Rodos Photographers) σας προσκαλεί σε ένα ξεχωριστό σεμινάριο φωτογραφίας το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, που θα πραγματοποιηθεί στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου (ώρες...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (14 Ιαν 2025)

Στις 11 Ιανουαρίου 2025, η Ζωσιμαία Ακαδημία φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας του καταξιωμένου φωτογράφου Σταύρου Πρωτόπαπα με τίτλο “Flana”. Η έκθεση επικεντρώνεται στη φωτογραφία δρόμου,...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (14 Ιαν 2025)

Η Δημόσια Κεντρική ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ και η Ομάδα Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς, σας προσκαλούν στην Έκθεση Φωτογραφίας «75 ΑσπρόΜαυρες εκδοχές» που διοργανώνουν από 20 έως 26 Ιανουαρίου...

Εκθέσεις Φωτογραφίας (14 Ιαν 2025)

Οι λευκές πυραμίδες των αλυκών σχηματίζονται από το νερό και τον αέρα. Στοιχεία της φύσης που συνεργάζονται αρμονικά για να μάς προσφέρουν το πολύτιμο αγαθό, το αλάτι. Όλα μία μαγεία. Η φύση, τα...

Παρουσιάσεις και Συνεντεύξεις (17 Δεκ 2024)

Cyanotyping thus gave birth to a triple Metamorphosis: photographic, pictorial, graphological. The cyanotype is the ultra-elegant meeting point of photography and painting, at the chronological,...

News (12 Δεκ 2024)

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, στις 19:00 θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του έργου δύο φωτογράφων του Φωτογραφικού Κύκλου στα πλαίσια των καθιερωμένων "Συναντήσεων της Πέμπτης" του σωματείου. Η...