Οι Σουρεαλιστές - Φωτογράφοι εκμεταλλεύτηκαν με επιτυχία και επινόησαν τεχνικές για να απεικονίσουν ονειρικές καταστάσεις. Εντοπίσαμε κάποιες αριστουργηματικές φωτογραφίες και σας τις παρουσιάζουμε.
Untitled, 1925, από τον Franz Roh
Μια νέα έκθεση δείχνει πώς οι φωτογράφοι χρησιμοποίησαν τον σουρεαλισμό για να ωθήσουν την πραγματικότητα στα όριά της. The Psychic Lens: 50 Years of Surrealism είχε εκτεθεί πέρισυ στην Gallery Atlas, Λονδίνο
Φωτογραφία: Nachlass Franz Roh
René Magritte στο MOMA, Νέα Υόρκη, 1965, από τον Steve Schapiro
Ο σουρεαλιστής ζωγράφος René Magritte είναι ο ίδιος στο κολάζ του φωτογράφου Steve Schapiro
Magritte Sleeping, Νέα Υόρκη, 1965, από τον Steve Schapiro
Ο Schapiro θυμήθηκε τις συνόδους σε μια συνέντευξη του Guardian το 2010: «Αν δουλεύεις με κάποιον ευφάνταστο, έναν καλλιτέχνη που δουλεύει στο επίπεδο του Magritte, μπορεί να μετατραπεί σε συνεργασία. Σε αυτή την περίπτωση, το έκανε σίγουρα. Δεν μιλήσαμε πολύ: η σχέση μας βασιζόταν βασικά στο χαμόγελο "
"Γυαλιά", Λίμνη Λουκέρνη, Ελβετία, 1936, από Herbert List
Μια στιγμή σουρεαλιστικής γοητείας από τον Herbert List, ο οποίος πρωτοστάτησε σε αυτό που ονομάζεται «Fotografia metafisica»
Ruths-Speicher, φωτομοντάζ, 1928, από τον César Domela-Nieuwenhuis
Όπως και άλλοι υπερρεαλιστές, ο César Domela-Nieuwenhuis χρησιμοποίησε το κολάζ για να προτείνει μια συντριπτικά πολυδιάστατη πραγματικότητα.
Επαναλήψεις, 1934 από τον César Domela-Nieuwenhuis
Η Domela-Nieuwenhuis έγινε μέλος του De Stijl, της τέχνης που αφιερώθηκε σε ισχυρές, αρμονικές τοποθετήσεις γραμμών και χρώματος.
Energie, φωτομοντάζ, 1931, από τον César Domela-Nieuwenhuis
Οι κονστρουκτιβιστικές του φωτογραφίες ήταν μερικές φορές διακοσμημένες με μέταλλο και πλεξιγκλάς.
Αμβούργο, 1929, από τον César Domela-Nieuwenhuis
Εδώ, το δυναμικό οπτικού στυλ, του Domela-Nieuwenhuis
Επίσκεψη στη νύχτα, 1951, από τον Toshiko Okanoue
Ένα έργο κολάζ από τον Toshiko Okanoue, Ιάπωνα καλλιτέχνη που ανέπτυξε ένα μοναδικό ύφος τοποθετώντας εικόνες από περιοδικά μόδας με σουρεαλιστική προσέγγιση.
Νεότερη Ιστορία, 1956, από τον Toshiko Okanoue
Ο Okanoue εισήχθη στη δυτική σουρεαλιστική παράδοση από τον ποιητή και καλλιτέχνη Shūzō Takiguchi το 1952
Σύνθεση (E), 1937, από τη Φλωρεντία Άνρι
Η Henri ήταν γνωστή για τα πορτραίτα των καλλιτεχνών-συναδέλφων της, αλλά ζούσε στο κατεχόμενο Παρίσι κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, αποφεύγοντας τη φωτογραφική εργασία καθώς θεωρούνταν «εκφυλισμένη τέχνη» από τους Ναζί
La Rouleau, 1928, από τον François Kollar
Μια ασυνήθιστη κατασκευή από τον Kollar, ο οποίος είναι περισσότερο γνωστός για την γκλάμορους φωτογραφία μόδας, καθώς και τις εικόνες του που αποτυπώνουν τη βιομηχανική Γαλλία