Ο φωτογράφος είναι αυτός που αποφασίζει, έχοντας στην διάθεσή του απειροελάχιστο πολλές φορές χρόνο, τι θα βάλει μέσα στο κάδρο του και τι θα αφήσει απέξω. Όσα τελικά θα περικλείονται μέσα στις τέσσερις γωνίες και πως αυτά θα διαταχθούν, πρέπει να αποτελούν θέμα της φωτογραφίας, έτσι ώστε και με την φόρμα που θα επιλέξει, να αναδεικνύεται το περιεχόμενο. Κύριο θέμα δεν είναι πάλι κάτι το οποίο θα πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκεται στο κέντρο και όλα τα άλλα στοιχεία γύρω του να είναι απλώς διακοσμητικά και άνευ σημασίας. Σημασία πρέπει να έχουν όλα. Θέμα είναι το όλον του κάδρου.
Η ανδρική φιγούρα στην φωτογραφία του Krass Clement, τοποθετείται στην άκρη του κάδρου. Δεν είναι το θέμα, αλλά μέρος του θέματος. Μέρος του θέματος είναι και η μισοσκουριασμένη πόρτα με το πόμολο, μέρος του θέματος είναι και η επιγραφή που προβάλλεται υπέροχα πάνω στο κάθισμα, μέρος του θέματος είναι τα φωτισμένα τμήματα και οι σκιές.
Μπορούμε τώρα να κάνουμε τις υποθέσεις μας -ο καθένας την δική του- για το τι μπορεί να συμβαίνει. Όλοι όμως θα συμφωνήσουμε ότι όλα αυτά τα στοιχεία, όπως τα τοποθέτησε ο φωτογράφος, μας δίνουν κάτι αρκετά παραπάνω από την καταγραφή και από αυτά που μας παρέχει η πληροφορία.
Φωτογραφία: © Krass Clement-Untitled, 2008