Στη σημερινή εποχή των top models, η φωτογραφία μόδας έχει προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις του κοινού. Ενός κοινού που προτιμά συνήθως να βλέπει και τελικά να αγοράζει ένα προϊόν, (στην περίπτωσή μας ρούχο), όταν αυτό φοριέται από κάποιο γνωστό-διάσημο μοντέλο. Επομένως ο σχεδιαστής έχει αρχικά να σκεφθεί ποιός η ποιά διασημότητα μπορεί να προωθήσει καλύτερα τη δημιουργία του. Στην συνέχεια θα συνεργασθεί με τον επίσης διάσημο φωτογράφο ο οποίος απλά φωτογραφίζει  σε στερεότυπα τεχνικά κλισέ.  Δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο ͘ ο «πρεσβευτής» είναι το πρόσωπο του μοντέλου. Το δε οξύμωρο, ότι η φωτογραφία μόδας ακολουθεί την μόδα.

 Στην εποχή όμως που μεσουρανούσαν τα μεγάλα περιοδικά μόδας (Vogue κλπ), το κύριο βάρος της διαφήμισης έπεφτε στον φωτογράφο, γι’αυτό και είχαν συνεργασθεί με τα μεγαλύτερα ονόματα.

  Στη φωτογραφία που παρουσιάζουμε εδώ, ο Horst τοποθετεί με μαεστρία το μοντέλο του στο κάδρο, έτσι ώστε η διαγώνια στάση του σώματος και του καπέλου να ισορροπούνται τέλεια από το κάθετο χέρι μέσα σε ένα παιχνίδι φωτός, από έναν φωτισμό που και αυτός αν και τεχνητός εκφεύγει από τα όρια της τεχνικής και γίνεται μέρος του θέματος. Όλα αυτά προβάλλουν το ρούχο. Όσο για το μοντέλο, δεν θα μάθουμε ποτέ την ταυτότητά του. Είναι σχεδόν απρόσωπο, δίχως μάτια.

 Τελικά αν θέλουμε να μιλάμε για φωτογραφία μόδας και όχι φωτογράφηση μοντέλων, η φωτογραφία αυτή, ανατρέπει την σειρά «μοντέλο- ρούχο- φωτογραφία», ξαναβάζοντας τα πράγματα στην σωστή τους ιεράρχηση: «φωτογραφία - ρούχο - μοντέλο».

                                                                                                               

 Φωτογραφία Εξωφύλλου © Horst P.Horst- Study in Ivory, New York, 1982

   

Πρόσφατα Άρθρα

News (16 Αυγ 2019)

Στο Hornsey του Λονδίνου, στο Intrepid Art Café, εκθέτει ο Πολυδεύκης Ασωνίτης τη δουλειά του με θέμα: "Χορεύοντας με την καρδιά της", που πραγματοποίησε σε συνεργασία με τη χορογράφο...

News (16 Αυγ 2019)

H έκθεση που φιλοξενείται στην Κορνάρου, σήμερα 16 Αυγούστου, είναι του Γιώργου Μαραζάκη με τον τίτλο “a cure for anthropocene” . Ο καλλιτέχνης  προλογίζει την έκθεση του με το  παρακάτω...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Ένα μέρος που μου κίνησε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον με τις παραδόσεις και τα έθιμα του στην Ελλάδα, είναι η Όλυμπος Καρπάθου. Έχει αφιέρωσα αρκετό καιρό σε τρεις διαφορετικές περιόδους, το Πάσχα,...

My Portfolio (16 Αυγ 2019)

 Η σειρά αυτή των φωτογραφιών έγινε μέσα σ’ένα διάστημα μερικών ετών. Καθώς δεν υπήρχε κάποιο προαποφασισμένο θεματικό πλαίσιο,  η σειρά είναι περισσότερο το προϊόν μιας αφαίρεσης, μικρά...

Flash (16 Αυγ 2019)

Ένα αυτοκίνητο πλησιάζει σε ένα άδειο parking. Μπροστά στον οδηγό του ανοίγονται πολλές επιλογές ως προς την τελική θέση στάθμευσης. Το γεγονός αυτό - της ευκολίας πολλών επιλογών,- θα τον...

News (16 Αυγ 2019)

Την Παρασκευή 16 Αυγούστου στις 20:00 το 2ο Chania International Photo Festival θα ανοίξει τις πόρτες του. Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 24 Αυγούστου,...

News (10 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας διοργανώνει και φιλοξενεί από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Οκτωβρίου την έκθεση φωτογραφίας της εικαστικής φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου με θέμα...

News (08 Αυγ 2019)

Έκθεση Φωτογραφίας στο Εθνογραφικό και Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας- Θράκης (ΛΕΜΜ-Θ) Το ΛΕΜΜ- Θ παρουσιάζει την πρόσφατη φωτογραφική δουλειά του Πολυδεύκη Ασωνίτη με θέμα τους καρβουνιάρηδες...

Presentation (07 Αυγ 2019)

Η Δώρα Κατάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Hαγάπη της για την τέχνη και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Θερινή Έκθεση Φωτογραφίας «Αθήνα, Η πόλη μου…» στην Τήνο από τις 10 ως τις 24 Αυγούστου - 2019   Η Φιλανθρωπική Οργάνωση ΚΑΡΙΤΑΣ σας ενημερώνει ότι από τις 10 έως τις 24 Αυγούστου 2019 και...

Exodus (06 Αυγ 2019)

Το Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας διοργάνωσε και φιλοξενεί δύο εκθέσεις φωτογραφιών του διεθνούς φήμης Γάλλου Artist Photographer Pascal Blondeau, με τον γενικό τίτλο “Oui, Je crois”. Πρόκειται...

My Portfolio (05 Αυγ 2019)

 Τραχιά είναι τα Γιάννινα στα ορεινά, με τους ανθρώπους της να εργάζονται σκληρά και επίμονα. Ντυμένοι στα μαύρα σε αντίθεση με το άσπρο των προβάτων και σε συμφωνία με το μαύρο των...