Στη θέα αυτής της φωτογραφίας, ο αδαής θεατής θα απορήσει και θα την προσπεράσει, είτε γιατί δεν βλέπει κάτι Ωραίο (με κεφαλαίο ωμέγα), είτε δεν θα μπορεί να βρει (όπως λάθος έχει μάθει), το υποτιθέμενο κρυμμένο νόημά της. Από την άλλη, ο «αφοσιωμένος» ερασιτέχνης η και επαγγελματίας φωτογράφος, που δεν μπορούν να δουν πέρα από την πιστή εφαρμογή των κανόνων της τεχνικής και μόνο, θα την απορρίψουν γιατί έχει «λάθη». (κομμένος ο άνθρωπος, σπασμένο το παγκάκι).

  Αν όμως στους παραπάνω πούμε ότι αντίγραφο αυτής της φωτογραφίας βρίσκεται σε μεγάλα μουσεία και συλλογές, έχει πολυεκδοθεί και προέρχεται από έναvαπό τους  σπουδαιότερους φωτογράφους στην ιστορία της Φωτογραφίας, τότε συγκαταβατικά  θα την αποδεχθούν, μένοντας όμως πάλι στους προβληματισμούς τους.

  Στην Τέχνη τίποτα δεν είναι κρυμμένο. Όλα είναι εκεί μπροστά μας φανερά σε πρώτο επίπεδο, απλώς εμείς δεν γνωρίζουμε  την «γλώσσα» της . Γιατί στην Τέχνη δεν υπάρχει το «εξηγώ και καταλαβαίνω», αλλά το «μπορώ και χαίρομαι» κάτι όπως είναι. Στην Τέχνη δεν υπάρχουν εξηγήσεις.                                                                          

  Η πρωτοτυπία και τόλμη εδώ του Kertesz, είναι ότι βάζει ευρηματικά δίπλα σε ένα «τραυματισμένο» παγκάκι έναν «τραυματισμένο» άνθρωπο, αφού ηθελημένα αποκόπτει από το κάδρο του το κεφάλι και τα πόδια τονίζοντας το μαύρο παλτό με τα σταυρωμένα πίσω χέρια, κατευθύνοντας έτσι το βλέμμα μας σ’αυτό που και αυτός βλέπει.

  Ύστερα από αυτά, παρατηρώντας πάλι πιο προσεκτικά, η φωτογραφία φαίνεται να αποπνέει μια παράξενη γοητεία και ένα μυστήριο. Όσο για το τι σημαίνει; Τίποτα περισσότερο από αυτό που δείχνει: έναν άνδρα που κάνοντας την βόλτα του σε ένα πάρκο, κοντοστέκεται και παρατηρεί ένα σπασμένο παγκάκι.

Φωτογραφία: Andre Kertesz - Broken Bench, New York, 1962                                                                                                  

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (29 Νοε 2022)

Στον τόπο όπου έφθασε ο μεγαλύτερος αριθμός Μικρασιατών προσφύγων στη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, στον Βόλο, ανοίγει σε λίγες μέρες τις πύλες της η μεγάλη περιοδική έκθεση με τίτλο Από την...

Exodus (28 Νοε 2022)

Η εκθεση «Αντι λήψεις», της Γιώτας Εφραιμίδου  παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Κερατσίνι, , με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, στο Πολιτιστικό Κέντρο...

Exodus (28 Νοε 2022)

Με τον τίτλο ΚΗΠΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της Φωτεινής Στεφανίδη από την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στον πολιτιστικό χώρο MACART. Η ενότητα των έργων αφορά ένα μεγάλο μέρος...

Exodus (23 Νοε 2022)

Η σχέση της Έλλης Παπαδημητρίου με τη φωτογραφία ξεπηδάει από τον έρωτα για την ζωγραφική. Ως στέλεχος της Επιτροπής Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) και συνεργάτης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών,...

Exodus (22 Νοε 2022)

Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, εγκαινιάζεται η έκθεση του Κωνσταντίνου Πίττα “Εικόνες μιας άλλης Ευρώπης” στη γκαλερί Jakubska, στην Πράγα.   Πρόκειται για στιγμιότυπα που...

Book Reviews (22 Νοε 2022)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Αμερικανού συγγραφέα Bayard Taylor:  Ταξίδια 1857-1858, Ελλάδα Ρωσία και...

Exodus (22 Νοε 2022)

Ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων. Η...

Exodus (21 Νοε 2022)

Η φωτογραφική έκθεση, των μελών του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης υπό τον τίτλο "ΡΟΔΟΠΗ" «ταξιδεύει» στην Καβάλα. Το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης, λειτουργώντας ως πυρήνας...

Book Reviews (16 Νοε 2022)

Αθήνα – L'Aquila. Μια συζήτηση για το βίωμα δύο πόλεων, μέσα από την περιπατητική εμπειρία, το βλέμμα στραμμένο στο αίσθημα της οικειότητας και της ξεθωριασμένης παιδικής μας...

Book Reviews (15 Νοε 2022)

Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του φωτογραφικού βιβλίου "Kuebiko" του Ευάγγελου Δασκαλάκη, που αναπτύχθηκε και εκδόθηκε σε συνεργασία με το Zoetrope Athens. Το Kuebiko του...

Exodus (15 Νοε 2022)

O Γιάννης Γιαννάτος παρουσιάζει τη φωτογραφική συλλογή του “Via Artis” στο Upper House Athens στον 6ο όροφο του εμπορικού κέντρου Attica (είσοδος από τη στοά Σπύρου Μήλιου ή από το Attica) από...

Exodus (11 Νοε 2022)

Η Art Core έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας Face to Phase - Me, Myself & Nobody του Marco Castelli.  Το έργο θέτει υπό αμφισβήτηση την ταυτότητα και την...