Η Ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον φιλοξενεί αυτήν την περίοδο την έκθεση φωτογραφίας της Dody Tsiantar, «Glimpses of Greece: Door Portraits».
Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 15 Ιουνίου, περιλαμβάνει εκπληκτικές φωτογραφίες που τράβηξε η Tsiantar στο iPhone της από τις φωτεινές και όμορφες πόρτες της Ελλάδας και θα μπορεί να την επισκεφθεί κανείς τις καθημερινές από τις 11:00 έως τις 15:00 στην Πρεσβεία της Ελλάδας, στη διεύθυνση 2217 Massachusetts Avenue, NW, Washington, D.C.
Στην έκθεση παρουσιάζονται φωτογραφίες της Dody Tsiantar, συνταξιούχου επίκουρης καθηγήτριας στο J School του Πανεπιστημίου Columbia και δημοσιογράφου, που μοιράζεται την αγάπη της για την Ελλάδα, απαθανατίζοντας την ουσία της χρησιμοποιώντας την κάμερα του iPhone της.
«Η γοητεία της με τις πόρτες ξεκίνησε πριν από χρόνια σε μια επίσκεψή της στο ελληνικό νησί της Σαντορίνης, όπου παρατήρησε μια φωτεινή κόκκινη πόρτα που ξεχώριζε από τη θάλασσα και τα φωτεινά λευκά νησιώτικα σπίτια», αναφέρεται στην περιγραφή της εκδήλωσης. «Εκεί ξεκίνησε το μαγικό ταξίδι της αποτύπωσης αυτού του μοναδικού μέρους της ομορφιάς της Ελλάδας».
Η έκθεση φωτογραφίας υπόσχεται να προσφέρει έναν συνδυασμό αισθητικής έλξης και καλλιτεχνικής ίντριγκας. Η Tsiantar εκφράζει ότι «οι πόρτες αντιπροσωπεύουν μια υπόσχεση ευκαιριών, μυστηρίου και ακόμη και μυστικών».
«Δεν μπορείτε παρά να αναρωτηθείτε τι έχει συμβεί πίσω από αυτές κάποια στιγμή ή τι θα βρούμε μόλις τις ανοίξουμε. Θα μπορούσε να είναι ένα θερμό καλωσόρισμα, κάτι νέο ή ακόμα και πρόκληση. Ή το άνοιγμα μιας πόρτας θα μπορούσε ενδεχομένως να αποκαλύψει κάτι γνωστό αλλά ξεχασμένο από καιρό. Κάθε πόρτα έχει μια μοναδική δυνατότητα και ιστορία», συνεχίζει η περιγραφή της έκθεσης.
Η ελληνική αρχιτεκτονική αισθητική
Η Σαντορίνη, όπου η Tsiantar εμπνεύστηκε για πρώτη φορά το φωτογραφικό της ταξίδι, είναι γνωστή για την εμβληματική αρχιτεκτονική της, κυρίως τα διάσημα γαλανόλευκα σπίτια που είναι επίσης ένα κοινό αξιοθέατο στο νησί της Μυκόνου.
Υπάρχουν πρακτικοί, αισθητικοί και νομικοί λόγοι για την εμβληματική εμφάνιση των ελληνικών σπιτιών σε νησιά όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Πάρος και η Νάξος. Ο πιο προφανής λόγος είναι ότι οι κάτοικοι στα ελληνικά νησιά έβαψαν τα σπίτια τους λευκά για να αντανακλούν το φως του ήλιου και να διατηρούν τα σπίτια τους δροσερά τους ζεστούς μήνες.
Το 1938, ένα εθνικό διάταγμα επέβαλε το βάψιμο των νησιωτικών σπιτιών σε μπλε και άσπρο. Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια μιας επιδημίας χολέρας σε ολόκληρη τη χώρα και βάφοντας τα σπίτια λευκά με ένα μείγμα που περιέχει ασβεστόλιθο -ο οποίος έχει απολυμαντικές ιδιότητες- θεωρήθηκε ότι η εξάπλωση της νόσου μπορούσε να περιοριστεί.
Επιπλέον θεωρούνταν ένδειξη καθαριότητας, αφού πίστευαν ότι ο ασβέστης σκοτώνει τα μικρόβια ενώ έκανε τα σπίτια και πιο δροσερά. Έτσι τα σπίτια αλλά και τα σοκάκια βάφονταν κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα και Δεκαπενταύγουστο, με τη συνήθεια να γίνεται παράδοση και να συνεχίζει μέχρι και σήμερα. Ήταν προφανές ότι οι κάτοικοι το συνήθισαν και τους άρεσε, όπως και στους επισκέπτες.
Φυσικά, ένα ευτυχές ατύχημα αυτών των περιστάσεων είναι ότι πολλά μέρη της Ελλάδας είναι πλέον γνωστά για την ευχάριστη αισθητική τους και έχουν γίνει σήμα κατατεθέν για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Σε πολλά ελληνικά σπίτια, οι πόρτες είναι από μόνες τους ένα άλλο όμορφο χαρακτηριστικό, βαμμένες σε έντονα μπλε, πράσινα, κόκκινα και άλλα χρώματα.
Οι επισκέπτες της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον θα έχουν τώρα την ευκαιρία να δουν μια εντυπωσιακή έκθεση φωτογραφίας που αναδεικνύει τη μοναδική αρχιτεκτονική αισθητική της Ελλάδας.
Πηγή: iefimerida.gr