Η Photographers’ Gallery (TPG) εγκαινιάζει επίσημα το Soho Photography Quarter (SPQ) – έναν μόνιμο νέο υπαίθριο πολιτιστικό χώρο για την παρουσίαση των καλύτερων σύγχρονων φωτογραφιών – στο Λονδίνο στις 9 Ιουνίου 2022.
Λέγεται ότι προσφέρει «δυναμικούς νέους τρόπους για να ανακαλύψετε το φωτογραφικό μέσο», το SPQ πρόκειται να ανοίξει μετά την ανακαίνιση του Ramillies Place.
Αυτή η ανακαίνιση έχει μετατρέψει ένα δρομάκι που αγνοείτο στο παρελθόν σε πεζόδρομο και επεκτείνει το εκθεσιακό πρόγραμμα της TPG πέρα από το κτήριο της και ολοκληρώνει την ανάπτυξη του χώρου της στο Soho ως κέντρο φωτογραφίας.
Ακριβώς έξω από την Oxford Street, το Soho Photography Quarter θα παρουσιάσει ένα περιστρεφόμενο, υπαίθριο πρόγραμμα με συγκεκριμένα έργα τέχνης και διαδραστικά έργα τέχνης, τα οποία θα αλλάζουν δύο φορές το χρόνο.
The Photographers’ Gallery (TPG)
Οι παρουσιάσεις θα περιλαμβάνουν μια σημαντική ζωφόρο τέχνης στην κεντρική πλατεία, μεγάλης κλίμακας πάνω από πανό στους δρόμους, προβολές κινούμενων εικόνων, ηχοτοπία και άλλα διαδραστικά έργα, ανάλογα με την έκθεση.
Παράλληλα με τα μεταβαλλόμενα έργα τέχνης, η Γκαλερί θα παρουσιάσει ένα πλούσιο και συναρπαστικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων και πόρων, συμπεριλαμβανομένων ζωντανών εκδηλώσεων, ομιλιών/παρουσιάσεων καλλιτεχνών, μικρού μήκους ταινιών, ηχητικές εγκαταστάσεις και ειδικά ανατεθειμένα έργα AR, πρόσβαση στις ιδέες και τις εμπνεύσεις πίσω από τα έργα. βασικό μέρος της προσφοράς της SPQ.
Η εναρκτήρια έκθεση για το Soho Photography Quarter είναι το Being Human Human Being, από τον αναγνωρισμένο αυτόχθονα Αυστραλό σύγχρονο καλλιτέχνη, Dr. Christian Thompson AO.
Περιλαμβάνει μια μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση έργων για συγκεκριμένες τοποθεσίες – συμπεριλαμβανομένης μιας ζωφόρου τέχνης μεγάλης κλίμακας, πανό διασταυρώσεων, ηχοτοπίων και προβολών.
Παρουσιάζεται σε συνεργασία με το Photo Australia/PHOTO 2022 International Festival of Photography, Μελβούρνη, και θα διαρκέσει από τις 9 Ιουνίου έως τον Δεκέμβριο του 2022.
Η εγκατάσταση του Being Human Human Being είναι επίσης ένα από τα σημαντικότερα σημεία της σεζόν 2021-2022 για το Ηνωμένο Βασίλειο/Αυστραλία, τη μεγαλύτερη πολιτιστική ανταλλαγή όλων των εποχών μεταξύ των δύο εθνών που παρουσιάστηκε από κοινού από την Αυστραλιανή Κυβέρνηση και το Βρετανικό Συμβούλιο.
Επίσημα εκπαιδευμένος ως γλύπτης, η πολυεπιστημονική πρακτική του Thompson περιλαμβάνει μέσα όπως η φωτογραφία, το βίντεο, η γλυπτική, η παράσταση και ο ήχος.
Τα έργα του Thompson διερευνούν έννοιες της ταυτότητας, της σεξουαλικότητας, του φύλου, της πολιτισμικής υβριδικότητας, της μνήμης και της ιστορίας, συχνά αναφερόμενοι στις σχέσεις μεταξύ αυτών των εννοιών και του περιβάλλοντος.
Μέσα από παραστάσεις και αυτό που αποκαλεί «αντι-πορτρέτα», κατοικεί σε μια σειρά από πρόσωπα που επιτυγχάνονται μέσω της ενσωμάτωσης χειροποίητων κοστουμιών και προσεκτικά ενορχηστρωμένων πόζες και σκηνικών.
Επιλεγμένα έργα
Η υπαίθρια έκθεση θα παρουσιάσει επιλεγμένα έργα από τις σειρές King Billy (2010), Polari (2014), Equinox (2018) και Flower Walls (2018-σε εξέλιξη), τα οποία αντανακλούν την γηγενή και ποικιλόμορφη αναπαράσταση.
Ο Thompson συνδυάζει τόσο συγκεκριμένες αναφορές όσο και καθολικά σύμβολα για να δημιουργήσει μια «ξεχωριστή, συχνά αντισυμβατική οπτική γλώσσα».
To King Billy (2010) βασίζεται στα παραδοσιακά πορτρέτα, τη φωτογραφία μόδας, τη διαφήμιση, τα μουσικά promos και τις φωτογραφίες. Οι εικόνες δείχνουν μια ανώνυμη φιγούρα, που φοράει μια κουκούλα με έντονα χρώματα φτιαγμένη από ύφασμα προσαρμοσμένη με μοτίβα ιθαγενών και επιπλέον στολισμένη με σύμβολα δύναμης και εξουσίας (στεφάνι, μαργαριτάρια, μετάλλια κ.λπ.).
Στο Flower Walls (2018-σε εξέλιξη) ο καλλιτέχνης βυθίζεται σε μια σύνθεση από πυκνές και επικαλυπτόμενες απεικονίσεις της αυστραλιανής χλωρίδας: μια πληθώρα φυτών και λουλουδιών διατεταγμένα σε εκρηκτικά χρώματα. Ανάμεσα στο φύλλωμα, μέρη του προσώπου και των χεριών του Thompson φαίνονται, φαινομενικά εμφανίζονται ή βυθισμένα στη διάταξη.
Η ιθαγενής χλωρίδα και η αλληγορία διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο σε περαιτέρω έργα που παρουσιάζονται ως μέρος του Being Human Human Being και αναπαράγονται στον χώρο σε πανό μεγάλης κλίμακας 4x6 μέτρων.
Το Primeval Sea (από τη σειρά Equinox 2018) δείχνει το πρόσωπο του Thompson που περιβάλλεται από ένα λουλουδένιο στεφάνι που περιλαμβάνει τις μαργαρίτες και τον Proteas, ένα φυτό ιθαγενές στην προϊστορική ήπειρο Gondwana.
Στο Ellipse (από το Polari, 2014) ο Thompson, φορώντας μια πλατινέ λευκή περούκα με μια γιρλάντα λουλουδιών, ποζάρει σαν Έλληνας θεός με φόντο το γαλάζιο του ουρανού.
Το Polari είναι μια μυστική γλώσσα που χρησιμοποιούνταν από αλήτες, ταξιδιώτες καλλιτέχνες, ναυτικούς, εγκληματίες και γλεντζέδες το 1700 και το 1800. Αργότερα υιοθετήθηκε από την κοινότητα LGBTQ+ στο Ηνωμένο Βασίλειο ως προστατευτικός κώδικας, αλλά και ως μια μορφή κοινής ιδιωτικής γλώσσας.
Ο εορτασμός του Thompson για τις εξελισσόμενες, μη δυαδικές ταυτότητες μέσω κοστουμιών και παραστάσεων μπορεί να θεωρηθεί ως απόηχος της χρήσης της γλώσσας Polari ως μορφής μεταμφίεσης για τις πολλές υποκουλτούρες και τις κοινότητες που τη χρησιμοποιούσαν/χρησιμοποιούσαν.
AV work
Η παρουσίαση περιλαμβάνει επίσης οπτικοακουστικό έργο που διερευνά την απώλεια γλωσσών των αυτόχθονων.
Σε ένα απίστευτα όμορφο νέο ηχητικό τοπίο Phantom (2022), ο Thompson τραγουδά στη μητρική γλώσσα του πατέρα του, Bidjara, που πλέον χαρακτηρίζεται ως εξαφανισμένη, σε ένα μελωδικό σκηνικό οργάνων, αναπνοής και ομιλίας.
Η σημασία της δημοτικής γλώσσας διερευνάται επίσης στο έργο βίντεο, Dead tongue (2015), όπου ο Thompson ανακρίνει επίσης τις επιπτώσεις της εμπειρικής αναζήτησης της Αγγλίας στις πρώην αποικίες της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.
Σε μια δεύτερη προβολή βίντεο, το Amsterdam RMX (2020), ο Thompson παρουσιάζει μια πιο άμεση και υποκειμενική εμπειρία του πώς αισθάνεται και ακούγεται η γλώσσα Bidjura. Εδώ ο Thompson στέκεται μπροστά σε ένα μαύρο σκηνικό ντυμένο με ένα παλτό με κουκούλα, τραγουδώντας μας με τις προδιαγραφές του χιονιού να πέφτουν γρήγορα μπροστά του.
Ο Christian Thompson (φωτό πάνω) αποκάλυψε: «Είμαι χαρούμενος που η δουλειά μου θα ξεκινήσει το Soho Photography Quarter. Ο πρώτος αυτόχθονος Αυστραλός καλλιτέχνης που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στα 900 χρόνια ιστορίας του, έχω ζήσει και εργαστεί σε όλη την Αυστραλία και το Λονδίνο για πάνω από μια δεκαετία. Εισάγοντας τη δική μου εικόνα και ήχο (τραγουδώντας στην παραδοσιακή μου γλώσσα Bidjara) σε αυτούς τους χώρους, επιδιώκω να αναδείξω τόσο τις κληρονομιές της αποικιοκρατίας όσο και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων ταυτοτήτων, ενώ ταυτόχρονα υπαινίσσομαι τις πολύπλευρες και πολυεπίπεδες ιστορίες του περιβόλου».
Το όραμα πίσω από το SPQ
Ο Brett Rogers, διευθυντής του TPG, εξήγησε: «Το Soho Photography Quarter αντιπροσωπεύει την υλοποίηση ενός πολυαναμενόμενου οράματος για τη μετατροπή του δημόσιου χώρου έξω από τη The Photographers' Gallery σε έναν φιλόξενο, εξέχοντα πολιτιστικό και κοινωνικό προορισμό για τους ανθρώπους να αντιμετωπίζουν εξαιρετικές εικόνες δωρεάν. Η φωτογραφία είναι μια από τις κορυφαίες και πιο προσιτές πολιτιστικές μορφές μας, επομένως το να μπορούμε να προβάλλουμε ό,τι καλύτερο δημιουργείται σε αυτόν τον τομέα για να απολαμβάνουν όλοι, είναι μια πραγματικά πολύτιμη προσθήκη στην πολιτιστική προσφορά στο West End. Το SPQ θα παρουσιάσει ένα ευρύ φάσμα έργων από φωτογράφους παγκόσμιας κλάσης, επεκτείνοντας το πάθος και τη δέσμευση της Γκαλερί στο μέσο πέρα από τους τοίχους της Γκαλερί και προσελκύοντας νέο κοινό, που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να το ζήσει. Θα προσφέρουμε επίσης δωρεάν εκδηλώσεις, ομιλίες και άλλες δραστηριότητες στον χώρο για να βελτιώσουμε την εμπειρία των επισκεπτών και να ζωντανέψουμε τα έργα».
Ο Michael Napthali, σκηνοθέτης της συνεργασίας Ηνωμένου Βασιλείου/Αυστραλίας, σχολίασε, «The UK/Australia Season 2021-22 theme of Who Are We Now; αναστοχάζεται την ιστορία μας, εξερευνά την τρέχουσα σχέση μας και φαντάζεται το μέλλον μας μαζί. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ο καταξιωμένος αυτόχθονος Αυστραλός σύγχρονος καλλιτέχνης, η εγκατάσταση «Being Human Being» του Dr. Το έργο του Christian είναι μια αληθινή άρθρωση του θέματος της σεζόν μας και σας ενθαρρύνουμε να δείτε αυτήν την εξαιρετική εγκατάσταση και να κάνετε τον δικό σας προβληματισμό σχετικά με το Ποιοι είμαστε τώρα;».
Ο Elias Redstone, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Φωτογραφίας Photo Australia/PHOTO 2022, δήλωσε: «Η Photo Australia είναι ενθουσιασμένη που συνεργάζεται με τη The Photographers' Gallery για να ξεκινήσει το Soho Photography Quarter ως μέρος του διεθνούς προγράμματος PHOTO 2022, παρέχοντας ευκαιρίες σε Αυστραλούς καλλιτέχνες να εκτεθούν στο εξωτερικό. Μέσω αυτής της συνεργασίας συγκεντρώνουμε περήφανα έναν σημαντικό καλλιτέχνη των Πρώτων Εθνών όχι μόνο στη μπιενάλε μας στη Μελβούρνη, αλλά και στην παγκόσμια σκηνή.»
Μάθετε περισσότερα
Ο Christian Thompson: Being Human Being διοργανώνεται από τη The Photographers’ Gallery και το Photo Australia/PHOTO 2022 International Festival of Photography.
Υποστηρίζεται από την Αυστραλιανή Κυβέρνηση ως μέρος της σεζόν ΗΒ/Αυστραλία 2021-22.
Για να μάθετε περισσότερα, μεταβείτε στον ιστότοπο The Photographers’ Gallery.