Ανοιχτά ή κλειστά;   

Το πιο συνηθισμένο ερώτημα τόσο κατά την έναρξη και την διάρκεια του 1ου Lockdown τού Μαρτίου όσο και στις πρώτες μέρες τού Νοεμβρίου που έβγαινε με αγωνία από τις περισσότερες φωτογραφικές επιχειρήσεις.

Και για να είμαστε πιο σαφείς:

Τα φωτογραφικά καταστήματα – δεν εντάχθηκαν στην λίστα των ΚΑΔ που έκλεισαν με κρατική εντολή. Άρα θεωρητικά μπορούσαν να είναι ανοιχτά.

Ανοιχτά – αλλά πως; Και για ποιο πελατολόγιο; 

  • Όταν ο καταναλωτής δεν είχε το δικαίωμα να κάνει τις αγορές του από τα καταστήματα – μιας και η λιανική είχε κλείσει με κρατική εντολή.
  • Όταν τα ταξίδια και οι μετακινήσεις εχουν περιοριστεί – έως εξαφανιστεί
  • Όταν οι Γάμοι και οι βαπτίσεις εχουν ή απαγορευτεί (ουσιαστικά) ή περιοριστεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να αναβάλλονται συνεχώς;

Από την άλλη μεριά οι φωτογραφικές επιχειρήσεις – αντιπροσωπείες – εισαγωγείς – διανομείς είναι ανοιχτά αλλά πως και για ποιο πελατολόγιο;

  • Για τα φωτογραφικά καταστήματα που λειτουργούν εν τέλει μόνο για φωτογραφίες πιστοποιητικών με ραντεβού;
  • Για προμήθεια υλικών στα εργαστήρια εκτύπωσης φωτογραφιών – που και αυτά δεν εχουν αντικείμενο εργασίας λόγω της μείωσης – εξαφάνισης των μυστηρίων;
  • Για την προμήθεια των αλυσίδων λιανικής με προϊόντα για τον καταναλωτή; Μα και αυτή η κατηγορία είναι κλειστή με κρατική εντολή.

Εν τέλει ανοιχτά ή κλειστά;  Μα φυσικά εν τοις πραγμασι κλειστά.

Και τώρα τι;  Τι γίνεται;

Τα περισσότερα φωτογραφεία είναι ατομικές επιχειρήσεις με μικρούς τζίρους και μικρές δυνατότητες συμμετοχής στα χρηματοδοτικά προγράμματα του Κεντρικού κράτους ή των περιφερειών. Με τρέχοντα έξοδα και σημαντικές απώλειες εισοδήματος από την υγειονομική κρίση και τα επακόλουθα της.

Από την άλλη οι φωτογραφικές επιχειρήσεις και αυτές εχουν τα δικά τους προβλήματα βιωσιμότητας – ειδικά αυτές που η πλειοψηφία των προϊόντων τους και του τζίρου τους απευθύνεται στην φωτογραφική αγορά. Εδώ βέβαια λόγω μεγέθους και τύπου επιχειρηματικού σχήματος υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία συμμετοχής σε χρηματοδοτικά εργαλεία και υποστήριξη από την κεντρική διοίκηση (αναστολές εργασίας, πληρωμή εισφορών εργαζομένων κλπ ). 

Φυσικά και εδώ υπάρχουν οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν εχουν αυτές τις προσβάσεις στα παραπάνω εργαλεία.

Τελικά η φωτογραφική αγορά στο σύνολό της πλήττεται κύρια από την υγειονομική κρίση που έρχεται σε συνέχεια της τεχνολογικής αλλαγής που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην συμπεριφορά του καταναλωτή – ειδικά στον τομέα της εκτύπωσης φωτογραφιών.

Η στήριξη του κλάδου από την Κεντρική Κυβέρνηση και τα περιφερειακά προγράμματα είναι περιορισμένη και προβληματική. 

Ο κλάδος πρέπει να ενταχθεί στις δράσεις ενίσχυσης και υποστήριξης του Τουριστικού – Καλλιτεχνικού αλλά και εμπορικού χώρου της Λιανικής με έμφαση στην υποστήριξη των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που η υγειονομική κρίση πλήττει τελικά ουσιαστικά.

'Εμπρακτη ενίσχυση μέσω μείωσης ενοικίων, μείωσης δημοτικών τελών, κάλυψης ασφαλιστικών και λοιπών εισφορών και ενίσχυσης τόσο των εργαζομένων όσο και των ιδιοκτητών των πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου έχουν ζητηθεί ήδη από τα κλαδικά σωματεία. Και αποτελούν άμεσα μετρά υποστήριξης που οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι εχουν ανάγκη λόγω της κατακόρυφης μείωσης του τζίρου.

Η φωτογραφία είναι οι αναμνήσεις μας – είναι τέχνη και πολιτισμός. Πρέπει να στηριχθεί και να βοηθηθεί για να συνεχίσει να προσφέρει στο σύνολο της κοινωνίας.

Κώστας Τάγκαλος

Πρόεδρος ΣΕΚΑΦ

Οικονομολόγος – σύμβουλος επιχειρήσεων

Πρόσφατα Άρθρα

News (19 Οκτ 2021)

Η έκθεση Sunday Women είναι μια απόπειρα να παρουσιαστεί η μεταναστευτική κοινότητα των γεωργιανών γυναικών της Αθήνας μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του ρόλου τους στο πεδίο της οικιακής εργασίας στα...

News (13 Οκτ 2021)

Ομαδικό έργο της ομάδας eterofoto, ανταποκρινόμενο στην θεματική της Sphinx biennale 21 «Αντιγόνη: όρια και σύνορα». Εικοσιτέσσερις εικόνες συμπτυγμένες ως ένα εννιαίο έργο, των 5...

News (13 Οκτ 2021)

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για κατάθλιψη και αγχωτικά γεγονότα στη ζωή τους, θα πρέπει να υπάρχει κάποιος που να τους ακούει. Μερικές φορές το βάρος τέτοιων συναισθημάτων είναι τόσο έντονο και αφόρητο,...

Interviews (12 Οκτ 2021)

Η Έλενα Λόλα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, τα τελευταία 6 χρόνια έχει επιστρέψει και ζει μόνιμα στην Ελλάδα και ασχολείται πλέον επαγγελματικά με τη φωτογραφία. Φοίτησε σε...

News (12 Οκτ 2021)

Η έκθεση «ΨΥΧΡΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ: οι τελευταίες μέρες ενός εργοστασίου» παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας πολυεπίπεδης ερευνητικής διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει ως σκοπό να αποτυπώσει τις...

News (12 Οκτ 2021)

Η 15η έκδοση των Sony World Photography Awards είναι ανοιχτή για συμμετοχές! Ποιόν Διαγωνισμό θα διαλέξεις; Υπάρχουν τέσσερις, διάλεξε τώρα ποιος ταιριάζει στις φωτογραφικές σου ικανότητες...

News (11 Οκτ 2021)

Το «Κέντρο Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Δράσεων – NEW MEDIA ART» στα πλαίσια της δράσης «Ανάδειξη και Προβολή του Έργου Νέων Δημιουργών Φωτογράφων στον Τομέα του Αστικού...

Book Reviews (11 Οκτ 2021)

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και οι εκδόσεις ΤΡΙ.ΕΝΑ πολιτισμούσας καλούν στην παρουσίαση του φωτογραφικού λευκώματος  «whitenoise» τη Δευτέρα 18-10-2020 στις 18.30, στον υπαίθριο...

Cinema (07 Οκτ 2021)

Ένα μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο Ιταλό δημιουργό Φεντερίκο Φελίνι, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του, παρουσιάζουν η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα και το...

Cinema (07 Οκτ 2021)

  Ξεκίνησαν από την Δευτέρα 4 Οκτωβρίου (και κάθε Δευτέρα στις 20:30 έως τον Ιούνιο), οι προβολές ταινιών για την περίοδο 2021-2022, στην Κινηματογραφική Λέσχη του Adagio II στην Ναύπακτο....

News (29 Σεπ 2021)

Ο ΙΑΝΟS πραγματοποίησε για τέταρτη συνεχή χρονιά Διαγωνισμούς Φωτογραφίας και Διηγήματος με θέμα: «Ταξίδια». Οι νικητές του Διαγωνισμού Φωτογραφίας θα ανακοινωθούν στο κανάλι του ΙΑΝΟΥ στο...

News (29 Σεπ 2021)

29 φωτογράφοι συμμετείχαν σε μια πρωτότυπη φωτογραφική σύνδεση του ποιήματος του Κ. Καβάφη "Το Τέλος του Αντωνίου" με την αρχαιότητα, και συγκεκριμένα με τον Αρχαιολογικό χώρο της...