Ξαναβλέπουμε τις ταινίες του 2016 με φωτογραφική ματιά και επιλέγουμε τις 10 καλύτερες που ξεχωρίζουν για τη φωτογραφία τους.
Η ανασκόπηση μας για τις ταινίες του 2016, με κριτήριο μια πιο φωτογραφική ματιά, επιλέγοντας τις 10 καλύτερες που ξεχωρίσαν για τη φωτογραφία τους.
Η επιλογή έγινε απο ταινίες που κυκλοφόρησαν στις Ελληνικές αίθουσες μέσα στο 2016 και κατατάσσονται με τυχαία σειρά.
_______________________________________________________________________________________________________________
Room (Το Δωμάτιο)
Director: Lenny Abrahamson
Director of photography: Danny Cohen
Focus in: To καλύτερο μέρος αυτού του μικρού δωματίου είναι ότι τελικά καταφέρνει να γεννήσει μεγάλα ερωτήματα. Τι είναι αυτό που μας καθορίζει σαν ανθρώπους; Τι συμβαίνει όταν τα προβλήματα μας εξαφανίζονται, αλλά η ικανοποίηση μας εξακολουθεί να βρίσκεται σε αυτά; Τι χρειαζόμαστε τελικά για να ζήσουμε; Ο σκηνοθέτης Lenny Abrahamson και ο κινηματογραφιστής Danny Cohen με μια σειρά κοντινά αλλά ταυτόχρονα ευρύς γωνίας πλάνα θέτουν ερωτήματα στο πως βλέπουμε τον κόσμο μέσα σε 4 τοίχους ενός μικρού δωματίου.
High-Rise
Director: Ben Wheatley
Director of photography: Laurie Rose
Focus in: Με φόντο μια δυστοπία αισθητικής των 70’s, ο σκηνοθέτης Ben Wheatley χτίζει μια κοινωνία με κύρια υλικά τη δύναμη της αποτυχίας, τη μανία, το ναρκισσισμό και φυσικά το σεξ. Το αποτέλεσμα είναι τελικά άνισο αφήνοντας το θεατή σε απόσταση και μπερδεμένο (σαν το πρωταγωνιστή του), στο όλο εγχείρημα. Η φωτογραφία του Laurie Rose ξεχωρίζει και δασώνεται χάρη σε μια σειρά αριστοτεχνικά κάδρα, ελαφρώς αποχρωματισμένα, αλλά περίτεχνα στημένα , που μας μεταφέρουν σε μια περασμένη αλλά όχι ξεχασμένη δεκαετία.
Son of Saul (Ο γιος του Σαούλ)
Director: László Nemes
Director of photography: Mátyás Erdély
Focus in: Ίσως η καλύτερη θεματικά ταινία της χρονιάς, ένα συγκλονιστικό δράμα για το ολοκαύτωμα και μια σπουδή πάνω στο κακό και την ανθρώπινη κόλαση. Η κάμερα παραμένει σε σφιχτά κοντινά κάδρα, επικεντρωμένη στο καταβεβλημένο πρόσωπο του Saul, απογυμνωμένο από μια εμφανή ανθρώπινη αντίδραση που κρύβει όμως μέσα του μια κραυγή, όπως και η ίδια η ταινία. Η φριχτή πραγματικότητα του σκηνικού αχνοφαίνεται ανετάριστα κρυμμένη στις γωνίες του κάδρου, υποδηλώνοντας την ανθρώπινη δυσκολία να κοιτάξουμε την αλήθεια με στα μάτια.
Captain Fantastic
Director: Matt Ross
Director of photography: Stéphane Fontaine
Focus in: Ένα οικογενειακό δράμα που θέτει μια σειρά από εύστοχα ερωτήματα πάνω στο θεσμό της σημερινής κοινωνίας αλλά παραμένει άτολμη στο τέλος να πάρει θέση και να τα καυτηριάσει. Αντίθετα το τελικό αποτέλεσμα διχοτομείται , όπως πράττει συνεχώς και σεναριακά η ίδια η ταινία, αφήνοντας τον θεατή ανικανοποίητο και απροβλημάτιστο με τις απαντήσεις που τελικά δίνει η ταινία στα ερωτήματα που η ίδια έθεσε. Η κινηματογράφηση από την άλλη, στέκετε όρθια με μια όμορφη σειρά κάδρων τοπίου και πολλαπλών πορτραίτων από την πολυμελή οικογένεια τού πρωταγωνιστή.
The Revenant (Η Επιστροφή)
Director: Alejandro G Inarritu
Director of photography: Emmanuel Lubezki
Focus in: Η Επιστροφή του Alejandro G Inarritu και του διευθυντή φωτογραφίας Emmanuel Lubezki ήταν απλά εντυπωσιάκη! Χρησιμοποιώντας πάλι λήψεις μακράς διαρκείας στις σκηνές και να τραβώντας (τις νυχτερινές λήψεις) αποκλειστικά σε όλη την ταινία με το φυσικό φως, στήνουν με το πιο ρεαλιστικό τρόπο ένα άγριο χιονισμένο τοπίο. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που συναντάμε είναι τα συνεχόμενα κοντινά πλάνα και η μόνιμη χρήση ευρυγώνιου φακού μέχρι και για τις λήψεις των τοπίων. Αλλά και η υπόλοιπη ταινία αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην ωμή άγρια πραγματικότητα και σε λήψεις πιο ποιητικού και ονειρικού ύφους, υποδηλώνοντας μια συνεχόμενη αναγέννηση.
Αναλυτικά για την « Επιστροφή» τα είχαμε πεί και εδώ
Διαβάστε το Μέρος Β' εδώ
_________________________________________________________
Κείμενο: Τόλης Χατζηγνατίου
The Soundtrack for writing this: Portishead - SOS (Abba cover from High Rise OST)