Ξαναβλέπουμε τις ταινίες του 2016 με φωτογραφική ματιά και επιλέγουμε τις 10 καλύτερες που ξεχωρίζουν για τη φωτογραφία τους.
Οι (Φωτογραφικές) Ταινίες της Χρονιάς - Μέρος Β'
(Το πρώτο μέρος της κινηματογραφικής ανασκόπησης του 2016 το διαβάζετε εδώ)
________________________________________________________________
The Witch (Η Μάγισσα)
Director: Robert Eggers
Director of photography: Jarin Blaschke
Focus in: Το ανεξάρτητο διαμαντάκι του Robert Eggers είναι μια ανατριχιαστική μελέτη πάνω στον φόβο και στον “διάβολο “ που ζει μέσα μας. Με μια αρχαϊκή επιλογή στο φορμάτ κάδρου,μια ψηλή αλλά και στενή 1.66:1 αναλογία, που εγκλωβίζει περίτεχνα μέσα της τις χαμένες ψυχές που υποχωρούν αδυσώπητα μέσα στο «ξένο» δάσος. Όταν αφηνόμαστε μέσα στους φόβους μας, ο σκηνοθέτης Robert Eggers, μας θέτει ερωτήματα για την ίδια την πραγματικότητα που ζούμε.
Café Society
Director: Woody Allen
Director of photography: Vittorio Storaro
Focus in: Ο ακούραστος ηλικιακά αλλά γερασμένος σκηνοθετικά Woody Allen , επιστρέφει με μια ταινία που εμπλουτίζεται μέσα στη φόρμα και την αίσθηση της έντονης νοσταλγίας. Η προσπάθεια του διευθυντή φωτογραφίας Vittorio Storaro να χτιστεί ένα σικάτο πλούσιο σκηνικό είναι εμφανής, τα κάδρα φωτογραφικά δουλεύουν αλλά θα παραμείνει ο θεατής να τα χαζεύει, μιας και το περιεχόμενο αναλώνεται σε επαναλήψεις και φτωχές σε περιεχόμενο σεναριακές προσπάθειες.
The Neon Demon
Director: Nicolas Winding Refn
Director of photography: Natasha Braier
Focus in: Η προκλητική και τολμηρή ταινία του Nicolas Winding Refn, είναι μια νέο-νουαρ αισθητικής προσπάθεια, να χτιστεί ένα σύγχρονο παραμύθι πάνω στην ομορφιά και την ασχήμια, γραμμένο στις σελίδες ενός βιβλίου μόδας. Η ταινία φοράει τα πιο εντυπωσιακά και έντονα χρώματα για φέτος στην πασαρέλα της 7ης τέχνης, ραμμένα προσεχτικά από την κινηματογραφιστή Natasha Braier. Σχόλιο πάνω στην κοινωνία, την κατανάλωση και την ψεύτικη ομορφιά, που όπως ξεμένει γρήγορα μέσα στα όμορφα και εντυπωσιακά κάδρα της
Under the Shadow (Στη Σκιά του Φόβου)
Director: Babak Anvari
Director of photography: Kit Fraser
Focus in: Σε ένα τρομαχτικό αλλά και απόλυτα ρεαλιστικό σκηνικό στημένο στη Τεχεράνη των 80’ς, η Ιρακινή ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Babak Anvari στήνει καλαίσθητα το πορτραίτο μιας γυναίκας και της κόρης της. Μια μητέρα που πιο πολύ ανησυχεί για την απειλή που ζει μέσα στο ίδιο της το σπίτι παρά για την απειλή του πόλεμου που συμβαίνει έξω από αυτό. Είναι απλά μια φαντασιόπληκτη αντίδραση, στην καθημερινότητα του ανθρώπου μέσα σε μια εμπόλεμη κατάσταση ή η ίδια πρωταγωνίστρια προβάλλει τους φόβους και τις απογοητεύσεις της στην ευαίσθητη και τραυματισμένη ψυχολογικά κόρη της.
Ο κινηματογραφίστης Kit Fraser ξεκινάει να τραβάει με ιδιόχειρα ρεαλιστικό τρόπο, αλλά όταν εισερχόμαστε στους φόβους και εφιάλτες της πρωταγωνίστριας, τα κάδρα γίνονται πιο τολμηρά στις γωνίες και με πιο εξπρεσιονιστικά κοψίματα, ενώ η αισθητική βυθίζετε σε ένα πιο εντυπωσιακό ονειρικό φάσμα.
The Hateful Eight (Οι Μισητοί Οκτώ)
Director: Quentin Tarantino
Director of photography: Robert Richardson
Focus in: Το "The Hateful Eight" γυρίστηκε σε 70mm film, (με wide-angle Ultra Panavision 70 lenses) ένα super-wide screen φορμάτ το οποίο έχει το χαρακτηριστικό να μεγαλοποιεί τις αποστάσεις ανάμεσα στα αντικείμενα σε ένα φιλμ. Το βάθος πεδίου χρησιμοποιείται καταπληκτικά εδώ, και παρόλο που μπορεί να υπάρχουν στιγμές που οι ηθοποιοί πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, ταυτόχρονα διατηρείται η απόσταση μεταξύ τους. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας είναι γυρισμένο μέσα σε ένα δωμάτιο, κυριαρχούν τα πυκνά χρώματα και διαφορετικές τεχνικές στην κίνηση της κάμερας. Η περιστροφική κίνηση της γύρω από τους χαρακτήρες, βοηθάει να τονίζεται και να μεταφέρεται μια δυναμική ανάμεσα τους. Η μετατόπιση από ένα δωμάτιο γεμάτο ανθρώπους, σε μακροσκελή πλάνα τοπία είναι αριστοτεχνική.
Honorable Mentions:
Arrival (Η Αφιξη)
Director: Denis Villeneuve
Director of photography: Bradford Young
I, Olga
Director: Petr Kazda, Tomás Weinreb
Director of photography: Adam Sikora
The Handmaiden
Director: Chan-wook Park
Director of photography:Chung-hoon Chung
_________________________________________________________
Κείμενο: Τόλης Χατζηγνατίου
The Soundtrack for writing this: Max Richter "On the Nature of Daylight" | Arrival [2016]