Ανασκόπηση 2016: Οι (Φωτογραφικές) Ταινίες της Χρονιάς - Μέρος Β

Ξαναβλέπουμε τις ταινίες του 2016 με φωτογραφική ματιά και επιλέγουμε τις 10 καλύτερες που ξεχωρίζουν για τη φωτογραφία τους.

Οι (Φωτογραφικές) Ταινίες της Χρονιάς - Μέρος Β'
 
(Το πρώτο μέρος της κινηματογραφικής ανασκόπησης του 2016 το διαβάζετε εδώ)

 
________________________________________________________________

The Witch (Η Μάγισσα)

Director:  Robert Eggers

Director of photography: Jarin Blaschke

 Focus in: Το ανεξάρτητο διαμαντάκι του Robert Eggers είναι μια ανατριχιαστική μελέτη πάνω στον φόβο και στον “διάβολο “ που ζει μέσα μας. Με μια αρχαϊκή επιλογή στο φορμάτ κάδρου,μια ψηλή αλλά και στενή 1.66:1 αναλογία, που εγκλωβίζει περίτεχνα μέσα της τις χαμένες ψυχές που υποχωρούν αδυσώπητα μέσα στο «ξένο» δάσος. Όταν αφηνόμαστε μέσα στους φόβους μας, ο σκηνοθέτης Robert Eggers, μας θέτει ερωτήματα για την ίδια την πραγματικότητα που ζούμε.

Café Society

Director: Woody Allen

Director of photography: Vittorio Storaro

Focus in: Ο ακούραστος ηλικιακά αλλά γερασμένος σκηνοθετικά Woody Allen , επιστρέφει με μια ταινία που εμπλουτίζεται μέσα στη φόρμα και την αίσθηση της έντονης νοσταλγίας. Η προσπάθεια του διευθυντή φωτογραφίας Vittorio Storaro να χτιστεί ένα σικάτο πλούσιο σκηνικό είναι εμφανής, τα κάδρα φωτογραφικά δουλεύουν αλλά θα παραμείνει ο θεατής να τα χαζεύει, μιας και το περιεχόμενο αναλώνεται σε επαναλήψεις και φτωχές σε περιεχόμενο σεναριακές προσπάθειες.

The Neon Demon

Director: Nicolas Winding Refn

Director of photography: Natasha Braier

Focus in: Η προκλητική και τολμηρή ταινία του Nicolas Winding Refn, είναι μια νέο-νουαρ αισθητικής προσπάθεια, να χτιστεί ένα σύγχρονο παραμύθι πάνω στην ομορφιά και την ασχήμια, γραμμένο στις σελίδες ενός βιβλίου μόδας. Η ταινία φοράει τα πιο εντυπωσιακά και έντονα χρώματα για φέτος στην πασαρέλα της 7ης τέχνης, ραμμένα προσεχτικά από την κινηματογραφιστή Natasha Braier. Σχόλιο πάνω στην κοινωνία, την κατανάλωση και την ψεύτικη ομορφιά, που όπως ξεμένει γρήγορα μέσα στα όμορφα και εντυπωσιακά κάδρα της

Under the Shadow (Στη Σκιά του Φόβου)

Director: Babak Anvari

 Director of photography: Kit Fraser

Focus in: Σε ένα τρομαχτικό αλλά και απόλυτα ρεαλιστικό σκηνικό στημένο στη Τεχεράνη των 80’ς, η Ιρακινή ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Babak Anvari στήνει καλαίσθητα το πορτραίτο μιας γυναίκας και της κόρης της. Μια μητέρα που πιο πολύ ανησυχεί για την απειλή που ζει μέσα στο ίδιο της το σπίτι παρά για την απειλή του πόλεμου που συμβαίνει έξω από αυτό. Είναι απλά μια φαντασιόπληκτη αντίδραση, στην καθημερινότητα του ανθρώπου μέσα σε μια εμπόλεμη κατάσταση ή η ίδια πρωταγωνίστρια προβάλλει τους φόβους και τις απογοητεύσεις της στην ευαίσθητη και τραυματισμένη ψυχολογικά κόρη της.

Ο κινηματογραφίστης Kit Fraser ξεκινάει να τραβάει με ιδιόχειρα ρεαλιστικό τρόπο, αλλά όταν εισερχόμαστε στους φόβους και εφιάλτες της πρωταγωνίστριας, τα κάδρα γίνονται πιο τολμηρά στις γωνίες και με πιο εξπρεσιονιστικά κοψίματα, ενώ η αισθητική βυθίζετε σε ένα πιο εντυπωσιακό ονειρικό φάσμα.

The Hateful Eight (Οι Μισητοί Οκτώ)

Director: Quentin Tarantino

Director of photography: Robert Richardson

Focus in: Το "The Hateful Eight" γυρίστηκε σε 70mm film, (με wide-angle Ultra Panavision 70 lenses) ένα super-wide screen φορμάτ το οποίο έχει το χαρακτηριστικό να μεγαλοποιεί τις αποστάσεις ανάμεσα στα αντικείμενα σε ένα φιλμ. Το βάθος πεδίου χρησιμοποιείται καταπληκτικά εδώ, και παρόλο που μπορεί να υπάρχουν στιγμές που οι ηθοποιοί πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, ταυτόχρονα διατηρείται η απόσταση μεταξύ τους. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας είναι γυρισμένο μέσα σε ένα δωμάτιο, κυριαρχούν τα πυκνά χρώματα και διαφορετικές τεχνικές στην κίνηση της κάμερας. Η περιστροφική κίνηση της γύρω από τους χαρακτήρες, βοηθάει να τονίζεται και να μεταφέρεται μια δυναμική ανάμεσα τους. Η μετατόπιση από ένα δωμάτιο γεμάτο ανθρώπους, σε μακροσκελή πλάνα τοπία είναι αριστοτεχνική.


Honorable Mentions:


Arrival  (Η Αφιξη)
Director: Denis Villeneuve
Director of photography: Bradford Young

 
I, Olga
Director: Petr Kazda, Tomás Weinreb  
Director of photography: Adam Sikora
 
The Handmaiden
Director: Chan-wook Park  
Director of photography:Chung-hoon Chung

 
 _________________________________________________________
 
Κείμενο: Τόλης Χατζηγνατίου
The Soundtrack for writing this: Max Richter "On the Nature of Daylight" | Arrival [2016]

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (08 Δεκ 2022)

Μια διαφορετική φωτογραφική έκθεση θα λάβει χώρα στον o.art.ath. Ο Alexander Ibrahimi θα παρουσιάσει μέσα από οθόνες , πίξελ και καλώδια το δικό του δυστοπικό δάσος , μια καταγγελία για την...

Exodus (08 Δεκ 2022)

Η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης με ιδιαίτερη χαρά εγκαινιάζει τον εκθεσιακό της χώρο μετά από δύο χρόνια απαγόρευσης λόγω της πανδημίας, με την έκθεση φωτογραφίας του αγαπητού της μέλους Μιχάλη...

News (02 Δεκ 2022)

Το Photopolis Agrinio Photo Festival, μπαίνοντας στον 5ο χρόνο συνεχούς λειτουργίας, προκηρύσσει δύο φωτογραφικούς διαγωνισμούς.  1ος διαγωνισμός: "Photopholios:23" Οι ενδιαφερόμενοι...

News (02 Δεκ 2022)

Το εργαστήριο «Χριστουγεννιάτικες ιστορίες μας μπροστά στον φακό», επανέρχεται στη δια ζώσης μορφή του!  Θα γίνει στην Αθήνα την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022 (ώρες 10:30-18:00) Συνδυάζει τον...

Exodus (29 Νοε 2022)

Στον τόπο όπου έφθασε ο μεγαλύτερος αριθμός Μικρασιατών προσφύγων στη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, στον Βόλο, ανοίγει σε λίγες μέρες τις πύλες της η μεγάλη περιοδική έκθεση με τίτλο Από την...

Exodus (28 Νοε 2022)

Η εκθεση «Αντι λήψεις», της Γιώτας Εφραιμίδου  παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Κερατσίνι, , με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, στο Πολιτιστικό Κέντρο...

Exodus (28 Νοε 2022)

Με τον τίτλο ΚΗΠΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της Φωτεινής Στεφανίδη από την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στον πολιτιστικό χώρο MACART. Η ενότητα των έργων αφορά ένα μεγάλο μέρος...

Exodus (23 Νοε 2022)

Η σχέση της Έλλης Παπαδημητρίου με τη φωτογραφία ξεπηδάει από τον έρωτα για την ζωγραφική. Ως στέλεχος της Επιτροπής Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) και συνεργάτης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών,...

Exodus (22 Νοε 2022)

Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, εγκαινιάζεται η έκθεση του Κωνσταντίνου Πίττα “Εικόνες μιας άλλης Ευρώπης” στη γκαλερί Jakubska, στην Πράγα.   Πρόκειται για στιγμιότυπα που...

Book Reviews (22 Νοε 2022)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Αμερικανού συγγραφέα Bayard Taylor:  Ταξίδια 1857-1858, Ελλάδα Ρωσία και...

Exodus (22 Νοε 2022)

Ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων. Η...

Exodus (21 Νοε 2022)

Η φωτογραφική έκθεση, των μελών του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης υπό τον τίτλο "ΡΟΔΟΠΗ" «ταξιδεύει» στην Καβάλα. Το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης, λειτουργώντας ως πυρήνας...