Like a Bird

Τόσο για τους φωτογράφους όσο και για τους κινηματογραφιστές, η τεχνική Birds-Eye view είναι ένας τρόπος προσθήκης επιπλεόν ενδιαφερόντος στη λήψη ή να τονιστεί μία σημαντική πληροφορία σχετικά με το θέμα.

"Sin City" (2005)

O όρος Birds-Εye view είναι γνωστός στον χώρο της φωτογραφίας και του κινηματογράφου και αναφέρεται σε τοποθέτηση της κάμερας σε αρκετά υψηλότερο σημείο από το αντικείμενο, με φορά φυσικά από πάνω προς τα κάτω. Η τεχνική αυτή είναι αρκετά εντυπωσιακή ως προς το αποτέλεσμα και δημιουργεί την εντύπωση, στον θεατή, της αιώρησης πάνω από το φωτογραφικό θέμα ή και πολλές φορές τής ελεύθερης πτώσης προς αυτό.

Η ευρεία χρήση αυτής της τεχνικής είναι διαδεδομένη επί το πλείστον στη φωτογραφία, μιας και η δυνατότητα της παύσης που προσφέρει, αναδεικνύει τέτοιου είδους τεχνικές. Στον κινηματογράφο είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί, μιας και χάνεται μέσα στη ροή και αρκετές φορές χρησιμοποιείται απλά για τη μετάβαση από μία σκηνή σε μία άλλη.

Κοιτάζοντας από ψήλα ένα αντικείμενο μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους και να υπηρετήσει αντίστοιχα διάφορους σκοπούς. Τόσο για τους φωτογράφους όσο και για τους κινηματογραφιστές, η τεχνική Birds-eye view είναι ένας τρόπος προσθήκης επιπλεόν ενδιαφερόντος στη λήψη ή να τονιστεί μία σημαντική πληροφορία σχετικά με το θέμα.

Όταν αναφέρουμε λήψεις Birds-Eye view, εννοούμε οποιοδήποτε σημείο θέασης πάνω από το αντικείμενο μας, αλλά με τη διαφορά ύψους να είναι αρκετά εμφανή σε σχέση με το αντικείμένο. Λήψεις σε ανθρώπους με αυτή την τεχνική φανερώνουν τη θέση τους στο χώρο με ένα τρόπο που χαμηλότερες λήψεις δεν μπορούν. Το ψυχολογικό αντίκτυπο της λήψης είναι ότι μετατρέπει το αντικείμενο μας πιο μικρό και ταυτόχρνονα πιο αδύναμο και υποταγμένο. Στον κινηματογράφο, συχνά, τα πρόσωπα που ενσωματώνονται σε τέτοιες λήψεις είναι για να κερδίσουν τη συμπάθεια του κοινού, πέρα από τον εντυπωσιασμό του κάδρου.

Παρακάτω, συγκεντρώσαμε σκηνές από ταινίες που χρησιμοποίησαν τη συγκεκριμένη τεχνική, με σκόπο να δώσουν μια εικαστική παρέμβαση στον τρόπο της κινηματογράφισης.

_____________________________________________________________________

High-Rise (2015)

Director of Photography: Laurie Rose

Director: Ben Wheatley

 

________________________________________________________________

Brazil (1985)

Director of Photography: Roger Pratt

Director: Terry Gilliam

 

________________________________________________________________

Upstream Color (2013)

Director of Photography: Shane Carruth

Director: Shane Carruth

 

 

 

 

________________________________________________________________

Rapture (1965)

Director of Photography: Marcel Grignon

Director: John Guillermin

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Antichrist (2009)

Director of Photography: Anthony Dod Mantle

Director: Lars von Trier

 

 

 

 

________________________________________________________________

Dark City (1998)

Director of Photography: Dariusz Wolski

Director: Alex Proyas

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Santa Sangre (1989)

Director of Photography: Daniele Nannuzzi

Director: Alejandro Jodorowsky

 

 

 

 

________________________________________________________________

Only God Forgives (2013)

Director of Photography: Larry Smith

Director: Nicolas Winding Refn

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Room (2015)

Director of Photography: Danny Cohen

Director: Lenny Abrahamson

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Sin City (2005)

Director of Photography: Robert Rodriguez

Directors: Frank Miller, Robert Rodriguez, Quentin Tarantino (special guest director)

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Crimson Peak (2015)

Director of Photography: Dan Laustsen

Director: Guillermo del Toro

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

The Piano (1993)

Director of Photography: Stuart Dryburgh

Director: Jane Campion

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Requiem for a Dream (2000)

Director of Photography: Matthew Libatique

Director: Darren Aronofsky

 

 

 

 

________________________________________________________________

Lady Vengeance (2005)

Director of Photography: Chung-hoon Chung

Director: Chan-wook Park

 

 

 

 

________________________________________________________________

The Haunting (1963)

Director of Photography: Davis Boulton

Director: Robert Wise

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Eyes Without a Face (1960)

Director of Photography: Eugen Schüfftan

Director: Georges Franju

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

8 1/2 (1963)

Director of Photography: Gianni Di Venanzo

Director: Federico Fellini

 

_______________________________________________________________

Woman in Hiding (1950)

Director of Photography: William H. Daniels

Director: Michael Gordon

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

Strangers on a Train (1951)

Director of Photography: Robert Burks

Director: Alfred Hitchcock

 

________________________________________________________________

Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Director of Photography: Bill Pope

Director: Edgar Wright

 

 

 

 

 

________________________________________________________________

 

Wings of Desire (1987)

Director of Photography: Henri Alekan

Director:  Wim Wenders

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________

 

Κείμενο: Τόλης Χατζηγνατίου

The Soundtrack for writing this: Pink Floyd - Learning To Fly (1987) 

Πρόσφατα Άρθρα

Book Reviews (26 Μάι 2023)

Έναν διάλογο φωτογραφίας και κειμενικού σχολιασμού συνιστά το νέο συνεργατικό τρόπον τινά βιβλίο του φωτογράφου Βασίλη Κολτούκη και του θεατρικού συγγραφέα, ποιητή και διηγηματογράφου Γιώργου...

Exodus (26 Μάι 2023)

Μία έκθεση φωτογραφίας εγκαινιάζεται στις 9 Ιουνίου από τον Βασίλη Κωνσταντίνου στη γκαλερί Μελάνυθρος με θέμα τον Έρωτα και τον Θάνατο. Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της...

News (25 Μάι 2023)

Ίσως η πιο έντονη ανησυχία των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πώς» θα αναπτύξουν την προσωπική τους φωνή στη φωτογραφία. Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις. Με τη...

Exodus (25 Μάι 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο : "Τα πρόσωπα του πολέμου μέσα από το αρχείο του Lidio Cipriani Κρήτη 1942" με ομιλητή τον ιστορικό -...

Agora (24 Μάι 2023)

Επωφεληθείτε από το “SUMMER CASHBACK” της ΝΙΚΟΝ με άμεση επιστροφή χρημάτων έως €900 ,για αγορά συγκεκριμένων μηχανών Mirrorless & D-SLR, φακών της σειράς Ζ & F-Mount, καθώς και...

Exodus (23 Μάι 2023)

Ο Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας διοργανώνει κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο ένα εισαγωγικό σεμινάριο καλλιτεχνικής Φωτογραφίας που απευθύνεται σε νέους φωτογράφους, με λίγη ή καθόλου...

Exodus (23 Μάι 2023)

 Στην Πετρούπολη, την ετήσια έκθεσή του θα πραγματοποιήσει το Τμήμα Φωτογραφίας του Δήμου, από τις 26 έως τις 31 Μαΐου, παρουσιάζοντας την αξιόλογη δουλειά των μαθητών του. Οι μαθητές του...

Exodus (23 Μάι 2023)

Την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Do you love the color of the sky?» παρουσιάζει από την Παρασκευή 26 Μαΐου η Ζαρέμα Χαλίλοβα στο Κέντρο...

Book Reviews (23 Μάι 2023)

Η μοναδική στην χώρα, καταλογογράφηση που δημοσιεύεται εδώ, ελληνικών αλλά και ξενόγλωσσων εντύπων φωτογραφίας (εγκυκλοπαιδικά, εγχειρίδια, λευκώματα, δοκίμια, λογοτεχνικά κείμενα, κατάλογοι,...

Exodus (23 Μάι 2023)

Η Αγιορειτική Εστία σε συνεργασία με το τμήμα Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, παρουσιάζουν από κοινού και για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση με ιστορικές φωτογραφίες από την...

News (22 Μάι 2023)

Tο νέο workshop θα πραγματοποιηθεί στον Εθνικό δρυμό Οίτης απο 16 έως 18 Ιουνίου 2022 σε συνεργασία με το Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο Ύπατης. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα έχουμε την ευκαιρία...

Exodus (22 Μάι 2023)

Το βιώνουμε έντονα στην εποχή μας: Η τέχνη έχοντας χάσει τη μεταφυσική της άλω γίνεται ή εξυπνακίστικη, ή μελαγχολικά διακοσμητική. Αφού δεν μπορεί να μιλήσει για τον κόσμο, να αναλάβει την ευθύνη...