...γραφές

Δεν ξέρω αν υπάρχει μεγαλύτερη οδύνη από αυτή που νοιώθει κανείς κάθε φορά που διαπιστώνει οτι είναι μόνος. Ξέρω μονάχα πόσο μάταιο είναι να προσπαθεί να αποδείξει στον εαυτό του ότι δεν είναι έτσι. Σίγουρα δεν ακούγεται και πολύ ευχάριστα κάτι τέτοιο, αλλά εμένα αυτό ακριβώς μου συνέβαινε. Αυτή η αποδοχή δε μου έδινε χώρο γι άλλες επιθυμίες εκτός απ την απελευθέρωση.

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ (Μέρος ΙΙΙ)

 

Ο χρόνος είναι έννοια σχετική για κάποιον που μαθαίνει να υπάρχει δίχως σώμα. Δεν έχω ιδέα πόσος μπορεί να χρειάστηκε μέχρι να προσαρμοστώ στη νέα κατάσταση. Δίχως αισθήσεις πως θα μπορούσε κανείς να μετρήσει το χρόνο; Ίσως μόνο με τις αμέτρητες σκέψεις. Όσο υπάρχουν αυτές είμαι σίγουρος ότι υπάρχει και χρόνος. Όταν εκείνες εκλείπουν, είναι σα να μην υπάρχει τίποτα. Αναρωτήθηκα μην είναι αίσθηση κι η σκέψη. Μια κεραία στην άκρη του νού. Δε χρειάστηκε ν’ ασχοληθώ και πολύ. Δε με ενδιέφερε η απάντηση. Δεν είχα και πολλά έτσι κι αλλιώς. Η ανάσα και η σκέψη ήμουν εγώ. Αυτά αποτελούσαν και τις ατράνταχτες αποδείξεις της ύπαρξης μου μέσα στην απέραντη φωτεινότητα του απόλυτα κυρίαρχου κενού. Δεν υπήρχαν λόγοι σφάλματος. Έτσι κι αλλοιώς δεν άφηνα χνάρια. Ήμουν για πρώτη ίσως φορά ελεύθερος ν’ ασχοληθώ με μιαν απόλυτα δικιά μου ευθύνη, τον εαυτό μου, ή έστω ό,τι είχε απομείνει που θα μπορούσα ακόμη να το θεωρώ εαυτό.

Όταν μου περνούσε η σκέψη ότι αυτό θα μπορούσε να μείνει έτσι για πάντα, απελπιζόμουν κι αδρανούσα. Όταν ανάσαινα, θυμόμουνα και πάλι ότι ζώ. Αργότερα ανακάλυψα ότι εγώ ο ίδιος εκπροσωπούσα το χρόνο κάθε φορά που κατάφερνα να παραλληλίσω κίνηση και σκέψη. Τότε όλα αποκτούσαν αξία, η οποία χάνονταν αυτόματα μετά απο κάθε τέτοια διαπίστωση. Το κενό δε γνωρίζει αξίες. Ήμουν αναγκασμένος να ζώ ένα απόλυτα δικό μου δημιούργημα.

 

Μάθαινα να γνωρίζω. Με παρατηρούσα να παρατηρώ τι μου συμβαίνει. Κάθε αντίδραση έδειχνε μάταιη. Μακάρι να μπορούσα να παραδοθώ. Σε ποιόν όμως;

Πώς; Τι θα μπορούσα να περιμένω; Τι θα μπορούσα να θέλω; Υπήρχε κάπου που θα μπορούσα να πάω; Που βρισκόμουν άραγε; Μακάρι να είχα μάτια για να μπορούσα να τα κλείσω και να κοιμηθώ. Σκατά... Μόνο μια πρόθεση χωρίζει την απόγνωση απ’ τη γνώση. Η σκέψη μου υποδείκνυε διαρκώς την απόγνωση. Ήταν σημαντικό λοιπόν να πάψω να σκέφτομαι. Αυτό το είχα καταλάβει πολύ καλά, όμως δεν ήταν καθόλου, μα καθόλου απλό να σταματήσω. Πως ήταν όμως δυνατόν να έχω τόσες σκέψεις δίχως κεφάλι;

Το τελευταίο που θυμάμαι από εκείνες τις σκέψεις είναι η ξαφνική τους απουσία. Ο λόγος που το προκάλεσε αυτό ήταν η ανάσα.

 

Δεν ξέρω αν υπάρχει μεγαλύτερη οδύνη από αυτή που νοιώθει κανείς κάθε φορά που διαπιστώνει οτι είναι μόνος. Ξέρω μονάχα πόσο μάταιο είναι να προσπαθεί να αποδείξει στον εαυτό του ότι δεν είναι έτσι. Σίγουρα δεν ακούγεται και πολύ ευχάριστα κάτι τέτοιο, αλλά εμένα αυτό ακριβώς μου συνέβαινε. Αυτή η αποδοχή δε μου έδινε χώρο γι’ άλλες επιθυμίες εκτός απ’ την απελευθέρωση. Μετά από αυτή τη συνειδητοποίηση, οι σκέψεις κόπασαν κι εγώ ένοιωσα σα να ‘κλεισα τα μάτια και να κοιμήθηκα ύπνο γαλήνιο και βαθύ μέσα σ’ εκείνη την απέραντη ομίχλη της κάθαρσης. Τότε ήταν που ένοιωσα την κίνηση κι αυτό ήτανε σίγουρα αλήθεια κι όχι όνειρο. Ένοιωσα τη δόνηση της αλλαγής με όλο μου το είναι. Ένοιωσα την ανάσα. ʼρχισα να αιωρούμαι και να ταξιδεύω μέσα στην απολυταρχία του άγνωστου. Δεν είχα ιδέα αν υπήρχαν αποστάσεις ή ταχύτητες. Είχα μόνο τη διαρκή αίσθηση οτι κινούμαι. Ήταν πλέον ξεκάθαρο ότι το αόριστο ταξίδι μου μέσα στο χωροχρόνο του κενού είχε αρχίσει.

 

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

 

Πρόσφατα Άρθρα

Book Reviews (26 Μάι 2023)

Έναν διάλογο φωτογραφίας και κειμενικού σχολιασμού συνιστά το νέο συνεργατικό τρόπον τινά βιβλίο του φωτογράφου Βασίλη Κολτούκη και του θεατρικού συγγραφέα, ποιητή και διηγηματογράφου Γιώργου...

Exodus (26 Μάι 2023)

Μία έκθεση φωτογραφίας εγκαινιάζεται στις 9 Ιουνίου από τον Βασίλη Κωνσταντίνου στη γκαλερί Μελάνυθρος με θέμα τον Έρωτα και τον Θάνατο. Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της...

News (25 Μάι 2023)

Ίσως η πιο έντονη ανησυχία των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πώς» θα αναπτύξουν την προσωπική τους φωνή στη φωτογραφία. Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις. Με τη...

Exodus (25 Μάι 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο : "Τα πρόσωπα του πολέμου μέσα από το αρχείο του Lidio Cipriani Κρήτη 1942" με ομιλητή τον ιστορικό -...

Agora (24 Μάι 2023)

Επωφεληθείτε από το “SUMMER CASHBACK” της ΝΙΚΟΝ με άμεση επιστροφή χρημάτων έως €900 ,για αγορά συγκεκριμένων μηχανών Mirrorless & D-SLR, φακών της σειράς Ζ & F-Mount, καθώς και...

Exodus (23 Μάι 2023)

Ο Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας διοργανώνει κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο ένα εισαγωγικό σεμινάριο καλλιτεχνικής Φωτογραφίας που απευθύνεται σε νέους φωτογράφους, με λίγη ή καθόλου...

Exodus (23 Μάι 2023)

 Στην Πετρούπολη, την ετήσια έκθεσή του θα πραγματοποιήσει το Τμήμα Φωτογραφίας του Δήμου, από τις 26 έως τις 31 Μαΐου, παρουσιάζοντας την αξιόλογη δουλειά των μαθητών του. Οι μαθητές του...

Exodus (23 Μάι 2023)

Την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Do you love the color of the sky?» παρουσιάζει από την Παρασκευή 26 Μαΐου η Ζαρέμα Χαλίλοβα στο Κέντρο...

Book Reviews (23 Μάι 2023)

Η μοναδική στην χώρα, καταλογογράφηση που δημοσιεύεται εδώ, ελληνικών αλλά και ξενόγλωσσων εντύπων φωτογραφίας (εγκυκλοπαιδικά, εγχειρίδια, λευκώματα, δοκίμια, λογοτεχνικά κείμενα, κατάλογοι,...

Exodus (23 Μάι 2023)

Η Αγιορειτική Εστία σε συνεργασία με το τμήμα Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, παρουσιάζουν από κοινού και για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση με ιστορικές φωτογραφίες από την...

News (22 Μάι 2023)

Tο νέο workshop θα πραγματοποιηθεί στον Εθνικό δρυμό Οίτης απο 16 έως 18 Ιουνίου 2022 σε συνεργασία με το Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο Ύπατης. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα έχουμε την ευκαιρία...

Exodus (22 Μάι 2023)

Το βιώνουμε έντονα στην εποχή μας: Η τέχνη έχοντας χάσει τη μεταφυσική της άλω γίνεται ή εξυπνακίστικη, ή μελαγχολικά διακοσμητική. Αφού δεν μπορεί να μιλήσει για τον κόσμο, να αναλάβει την ευθύνη...