γραφές

Κοίταξα και πάλι τριγύρω. Μόνο φώς. Απέραντο φώς. Ένας χώρος άφανος κι εγώ μεσα εκεί ακίνητος, ζωντανός και σίγουρος πλέον ότι υπήρχα. Ευτυχώς που δεν είχα σώμα, διαφορετικά θα είχα πολύ περισσότερους λόγους να φοβάμαι. Η σκέψη, το μεγαλύτερο εμπόδιο απ όλα, αλλά συνάμα κι οδηγός μοναδικός, ήτανε απαραίτητο να με λιανίσει, ώστε ν αντιληφθώ το αβοήθητο της κατάστασής μου. Και όσο η σκέψη μου οργίαζε στους διαρκείς της κβαντικούς υπολογισμούς, τόσο παρέμενα θλιβερά ακίνητος, προσπαθώντας να συσσωρεύσω το νού μου σε κάποιο ζωτικής σημασίας σημείο.

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ (Μέρος ΙΙ)

Καλώς ήλθες, ακούστηκε να λέει η φωνή. Όμως παραδόξως δε μπορούσα να προσδιορίσω ούτε αν αυτή η φωνή ήταν ανδρική ή γυναικεία, ούτε καν αν μίλησε σε γλώσσα που μιλώ. Δε μ’ ένοιαζε όμως καθόλου. Είχα βεβαιωθεί ότι δεν είχα πια κορμί. Το μόνο που μου είχε απομείνει ήταν η ύπαρξη. Έτσι προφανώς εξηγείται κι αυτή η διαρκής έλλειψη φόβου. Δεν είχα τίποτα, μα τίποτα να χάσω. Ένοιωθα βέβαια πολύ έντονα την ανάγκη να μιλήσω, να ρωτήσω ή να φωνάξω, ήξερα όμως ότι δεν είχε νόημα να προσπαθώ. Δεν μου είχε απομείνει φωνή. Ακόμη πιό καλά όμως ήξερα, ότι αισθανόμουν διαρκώς καλοδεχούμενος. Αυτό και μόνο μου αρκούσε για ν’ αφηθώ να δώ με δίχως μάτια.

Προσπάθησα να περπατήσω. Ένοιωσα τιποτένιος. Μα φυσικά, αφού δεν είχα πόδια. Δε χρειάζονταν ν’ αναρωτιέμαι πιά. Ήταν απόλυτα σίγουρο ότι δεν υπήρχα. Όμως υπήρχε ακόμα η μνήμη. Υπήρχε το εγώ. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί εκείνη η αδιάκοπη θέληση μου να βρώ έναν τρόπο να κινούμαι αυτόνομα; Αν αυτή η θέληση δεν υπήρχε, ίσως ακόμη να αιωρούμουν στο σημείο όπου είχα αρχικά  εξαϋλωθεί. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι δε ήταν καθόλου εύκολο να βρώ τον τρόπο να κινούμαι. Ποιός μπορεί να φανταστεί πως είναι να κινείσαι αν δεν έχεις ούτε μάτια, ούτε κορμί;

Μέχρι να προσδιορίσω τι ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα, έμεινα αναγκαστικά ακίνητος. Δεν ξέρω αν αυτό κράτησε δευτερόλεπτα ή αιώνες. Ξέρω μονάχα πως αυτό που μ’ έβαλε σε κίνηση ήταν η ανία. Μέσα μου βαθιά γνώριζα πως δεν υπήρχε ελπίδα συντροφιάς ούτε για δείγμα. Το μόνο που υπήρχε ήταν το φώς κι εγώ, που απελπισμένα προσπαθούσα ν΄αντισταθώ στο γεγονός ότι ήμουν ένα μ’ εκείνο. Αυτή η διαπίστωση με αναστάτωσε. Ομολογουμένως ένοιωσα χαμένος. Πού θα μπορούσα να θέλω να πάω δίχως να βλέπω; Πώς θα μπορούσα να βαδίσω δίχως πόδια; Η ανησυχία που μόλις είχε αρχίσει να γεννιέται μου επέβαλλε να προσέξω κάτι ανήκουστο, που απορώ πώς δεν του είχα δώσει σημασία μέχρι τότε. Είχα ακόμη την ανάσα μου. Μέσα στην ανυπέρβλητή μου ανυπαρξία, όχι μόνο υπήρχα, αλλά ήμουν και ζωντανός!

Τώρα πια άρχιζε να φανερώνεται ο αντικειμενικός λόγος τής εσωτερικής μου αναστάτωσης. Δεν ήμουν τόσο ελεύθερος όσο νόμιζα. Είχα πραγματικά κάτι να χάσω. Τη ζωή. Αν δεν το είχα διαπιστώσει αυτό μπορεί να την έχανα εν αγνοία μου. Τώρα είχα έστω μια δυνατότητα να της δώσω αξία. Να την υποστηρίξω. Να τη ζήσω. Δεν ήταν καθόλου λίγο αυτό. Μέσα μου είχε αρχίσει να κοπάζει μια άγρια χαρά.

Κοίταξα και πάλι τριγύρω. Μόνο φώς. Απέραντο φώς. Ένας χώρος άφανος κι εγώ μεσα εκεί ακίνητος, ζωντανός και σίγουρος πλέον ότι υπήρχα. Ευτυχώς που δεν είχα σώμα, διαφορετικά θα είχα πολύ περισσότερους λόγους να φοβάμαι. Η σκέψη, το μεγαλύτερο εμπόδιο απ’ όλα, αλλά συνάμα κι οδηγός μοναδικός, ήτανε απαραίτητο να με λιανίσει, ώστε ν’ αντιληφθώ το αβοήθητο της κατάστασής μου. Και όσο η σκέψη μου οργίαζε στους διαρκείς της κβαντικούς υπολογισμούς, τόσο παρέμενα θλιβερά ακίνητος, προσπαθώντας να συσσωρεύσω το νού μου σε κάποιο ζωτικής σημασίας σημείο.

Σ’ εκείνο που θα καθόριζε αν είμαι πραγματικά ελεύθερος να ζώ.

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

Πρόσφατα Άρθρα

Book Reviews (26 Μάι 2023)

Έναν διάλογο φωτογραφίας και κειμενικού σχολιασμού συνιστά το νέο συνεργατικό τρόπον τινά βιβλίο του φωτογράφου Βασίλη Κολτούκη και του θεατρικού συγγραφέα, ποιητή και διηγηματογράφου Γιώργου...

Exodus (26 Μάι 2023)

Μία έκθεση φωτογραφίας εγκαινιάζεται στις 9 Ιουνίου από τον Βασίλη Κωνσταντίνου στη γκαλερί Μελάνυθρος με θέμα τον Έρωτα και τον Θάνατο. Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της...

News (25 Μάι 2023)

Ίσως η πιο έντονη ανησυχία των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πώς» θα αναπτύξουν την προσωπική τους φωνή στη φωτογραφία. Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις. Με τη...

Exodus (25 Μάι 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο : "Τα πρόσωπα του πολέμου μέσα από το αρχείο του Lidio Cipriani Κρήτη 1942" με ομιλητή τον ιστορικό -...

Agora (24 Μάι 2023)

Επωφεληθείτε από το “SUMMER CASHBACK” της ΝΙΚΟΝ με άμεση επιστροφή χρημάτων έως €900 ,για αγορά συγκεκριμένων μηχανών Mirrorless & D-SLR, φακών της σειράς Ζ & F-Mount, καθώς και...

Exodus (23 Μάι 2023)

Ο Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας διοργανώνει κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο ένα εισαγωγικό σεμινάριο καλλιτεχνικής Φωτογραφίας που απευθύνεται σε νέους φωτογράφους, με λίγη ή καθόλου...

Exodus (23 Μάι 2023)

 Στην Πετρούπολη, την ετήσια έκθεσή του θα πραγματοποιήσει το Τμήμα Φωτογραφίας του Δήμου, από τις 26 έως τις 31 Μαΐου, παρουσιάζοντας την αξιόλογη δουλειά των μαθητών του. Οι μαθητές του...

Exodus (23 Μάι 2023)

Την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Do you love the color of the sky?» παρουσιάζει από την Παρασκευή 26 Μαΐου η Ζαρέμα Χαλίλοβα στο Κέντρο...

Book Reviews (23 Μάι 2023)

Η μοναδική στην χώρα, καταλογογράφηση που δημοσιεύεται εδώ, ελληνικών αλλά και ξενόγλωσσων εντύπων φωτογραφίας (εγκυκλοπαιδικά, εγχειρίδια, λευκώματα, δοκίμια, λογοτεχνικά κείμενα, κατάλογοι,...

Exodus (23 Μάι 2023)

Η Αγιορειτική Εστία σε συνεργασία με το τμήμα Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, παρουσιάζουν από κοινού και για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση με ιστορικές φωτογραφίες από την...

News (22 Μάι 2023)

Tο νέο workshop θα πραγματοποιηθεί στον Εθνικό δρυμό Οίτης απο 16 έως 18 Ιουνίου 2022 σε συνεργασία με το Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο Ύπατης. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα έχουμε την ευκαιρία...

Exodus (22 Μάι 2023)

Το βιώνουμε έντονα στην εποχή μας: Η τέχνη έχοντας χάσει τη μεταφυσική της άλω γίνεται ή εξυπνακίστικη, ή μελαγχολικά διακοσμητική. Αφού δεν μπορεί να μιλήσει για τον κόσμο, να αναλάβει την ευθύνη...