Η εικόνα ενός μεγάλου μπλοκ τοίχων δίπλα από το δρόμο που καθημερινά ακολουθούσα για το γραφείο μαγνήτιζε τη ματιά μου. Ίσως να ήταν οι μεγάλοι όγκοι μπετού και οι κάθετες ευθείες γραμμές το κυρίαρχο στοιχείο που με οδηγούσε να αποτυπώνω αυτή την εικόνα, χωρίς να μπορώ με σαφήνεια να αιτιολογήσω το γιατί. 

Το έκανα αδιάκοπα, δίχως να συγκινείται η ματιά μου. Δεν ήξερα τι περίμενα να δω ούτε καταλάβαινα την πηγή της έλξης που ένιωθα απέναντι σ’ αυτούς τους όγκους. Υπήρχαν φορές που στεκόμουν να κοιτάζω αυτό το αστικό τοπίο, προσπαθώντας να δώσω απαντήσεις. Μάταια όμως. 

Η επιμονή μου γι’ αυτό το τοπίο ήταν οριακά εντός των ορίων της φυσιολογικής συμπεριφοράς, αφού συνέχιζα να το φωτογραφίζω για περισσότερο από ένα χρόνο. Ακόμα και σήμερα που πλέον δεν το φωτογραφίζω πια, εξακολουθώ να το κοιτάζω όταν βρίσκομαι δίπλα του.

Τι άλλαξε όλο αυτό το χρόνο; Τι ήταν αυτό που μ’ έκανε να σταματήσω να φωτογραφίζω αυτό το αστικό τοπίο; Η κόπωση θα μπορούσε να ήταν ένας λόγος, που όμως θα είχε κάνει την εμφάνισή του αρκετά νωρίτερα. Η συνεχής αποτυχία και η απώλεια της αυτοπεποίθησης θα ήταν ένας άλλος λόγος απόλυτα λογικός. Η επιτυχία, επίσης, ακούγεται ως ένας πολύ προφανής λόγος. Δυστυχώς, η επιμονή μου δεν άφησε κανένα από τα παραπάνω συμπτώματα να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Ήταν η «Ωριμότητα της Ματιάς» που εκπλήρωσε την ανάγκη μου.

02 Feloukas iFocus.gr

Η ωριμότητα της ματιάς μου σε σχέση με αυτή την εικόνα. Η ωριμότητα που προκύπτει ως το αποτέλεσμα των γνώσεων και των εμπειριών του κάθε ατόμου.  Γνώσεων που αποκτούνται από τη μελέτη και εμπειριών που αποκτούνται από την φωτογραφική προσπάθεια. Η μίξη αυτών των δύο δημιουργεί μια αίσθηση που είναι μοναδική σε κάθε άτομο και προσδιορίζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και την εκπλήρωση ή την επιτυχία. 

Ετσι, διαπίστωσα ότι όσο δούλευα με αυτό το τοπίο, το αποτέλεσμα βελτιωνόταν συνεχώς μέχρι ένα μη αναμενόμενο σημείο, που θα ονομάσω «το σημείο καμπής». Ολες οι φωτογραφίες πριν και μετά από αυτό το σημείο θα ήταν χειρότερες. Η φωτογραφίες που λήφθηκαν πριν από αυτό φαίνεται να είναι γραμμικά βελτιωμένες ενώ μετά από αυτό υπάρχει μια μη κανονική διακύμανση ως προς το αποτέλεσμα. Αυτό το σημείο καμπής δηλώνει την στιγμή της προσωπικής ωριμότητας της ματιάς του φωτογράφου σε σχέση με το αντικείμενο, όπου σε συνδυασμό με την τυχαιότητα των δεδομένων του περιβάλλοντος χώρου εκείνη τη στιγμή δημιουργούν μια μοναδική εικόνα που καλύπτει τις αισθήσεις μας και μας βεβαιώνει ότι πετύχαμε το στόχο μας. 

Σε αυτό το σημείο ο καρπός της προσπάθειας μας είναι ώριμος, έτοιμος να κοπεί από το δέντρο για να εξυπηρετήσει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τον σκοπό του. 

Πρόσφατα Άρθρα

Exodus (28 Ιουν 2022)

Στα πλαίσια της επετείου των 100 ετών από την Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπουμπουλίνας παρουσιάζει έκθεση φωτογραφίας από το προσωπικό αρχείο των Νικολάου και Περικλή Μπούμπουλη, δισεγγόνων...

Exodus (27 Ιουν 2022)

Πόσο σημαντικός είναι ο καφές στη ζωή μας; Τι μνήμες και αρώματα αναδύονται από ένα μπρίκι; Πόση παράδοση κρύβεται μέσα σε ένα φλιτζάνι; Μόνο αν είσαι μερακλής μπορείς να ξέρεις τις σωστές...

News (24 Ιουν 2022)

Οι νικητές του διαγωνισμού Photometria Awards 2022 με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr, είναι γεγονός. Οι νικητές που κέρδισαν τα βραβεία που...

Exodus (22 Ιουν 2022)

Η έκθεση φωτογραφίας «Μαρτυρίες – Βλέμματα» 1971 – 2021: Γιατροί Χωρίς Σύνορα και Magnum Photos, 50 χρόνια στο πεδίο ταξιδεύει στην Καλαμάτα υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας Η έκθεση...

Exodus (21 Ιουν 2022)

 «Για μένα, η ομορφιά βρίσκεται στο θάρρος να είσαι αυτός που είσαι». Γίνομαι. Ο Peter Lindbergh αποτίει φόρο τιμής στο επαναστατικό όραμα ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της...

News (21 Ιουν 2022)

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της κυανοτυπίας! Εποχή διακοπών αλλά και δημιουργικότητας. Ελατέ λοιπόν για ένα διαφορετικό «suntan» στην πόλη...  Η κυανοτυπία (cyanotype/blue...

Exodus (20 Ιουν 2022)

Η έκθεση Le Monde de Steve McCurry παρουσιάζει περισσότερες από 150 φωτογραφίες τυπωμένες σε μεγάλο μέγεθος για πρώτη φορά στο Παρίσι. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναδρομική αφιερωμένη στον Αμερικανό...

News (20 Ιουν 2022)

Με 24 συμμετέχοντες ανοίγει την 5η διοργάνωση ανοιχτής έκθεσης φωτογραφίας το φεστιβάλ Photosphere στην Πάτμο & Πάρο. Τα ονόματα ποου ανακοινώθηκαν είναι: Αθανάσιος Μπαξόπουλος / Athanasios...

Exodus (17 Ιουν 2022)

 Το έργο Επί νοός ειρήνη (“Wish peace in mind”) του Θοδωρή Νικολάου αποτελεί μια πολυπρισματική θέαση του κόσμου της ψυχικής υγείας. Μέσα από εννιά ενότητες - αναπαραστάσεις, μέρος των οποίων...

Exodus (16 Ιουν 2022)

Οι πολλές εκθέσεις φωτογραφίας, οι ταινίες μικρού μήκους και οι διαφορετικοί χώροι εκθέσεων χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα του Photopolis Agrinio Photo Festival, το οποίο ανακοινώνει το πρόγραμμα των...

News (16 Ιουν 2022)

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και ο φετινός διαγωνισμός του Photometria Awards με τίτλο “Looking for the Light”, με κριτή τον γνωστό φωτογράφο του Magnum, Martin Parr. Ο διαγωνισμός...

Exodus (15 Ιουν 2022)

"Στην αρχαία ιαπωνική φιλοσοφία wabi-sabi σημαίνει η ομορφιά της ατέλειας. Τα χαρακτηριστικά της αισθητικής και των αρχών της wabi-sabi περιλαμβάνουν την ασυμμετρία, την τραχύτητα,...