Η εικόνα ενός μεγάλου μπλοκ τοίχων δίπλα από το δρόμο που καθημερινά ακολουθούσα για το γραφείο μαγνήτιζε τη ματιά μου. Ίσως να ήταν οι μεγάλοι όγκοι μπετού και οι κάθετες ευθείες γραμμές το κυρίαρχο στοιχείο που με οδηγούσε να αποτυπώνω αυτή την εικόνα, χωρίς να μπορώ με σαφήνεια να αιτιολογήσω το γιατί. 

Το έκανα αδιάκοπα, δίχως να συγκινείται η ματιά μου. Δεν ήξερα τι περίμενα να δω ούτε καταλάβαινα την πηγή της έλξης που ένιωθα απέναντι σ’ αυτούς τους όγκους. Υπήρχαν φορές που στεκόμουν να κοιτάζω αυτό το αστικό τοπίο, προσπαθώντας να δώσω απαντήσεις. Μάταια όμως. 

Η επιμονή μου γι’ αυτό το τοπίο ήταν οριακά εντός των ορίων της φυσιολογικής συμπεριφοράς, αφού συνέχιζα να το φωτογραφίζω για περισσότερο από ένα χρόνο. Ακόμα και σήμερα που πλέον δεν το φωτογραφίζω πια, εξακολουθώ να το κοιτάζω όταν βρίσκομαι δίπλα του.

Τι άλλαξε όλο αυτό το χρόνο; Τι ήταν αυτό που μ’ έκανε να σταματήσω να φωτογραφίζω αυτό το αστικό τοπίο; Η κόπωση θα μπορούσε να ήταν ένας λόγος, που όμως θα είχε κάνει την εμφάνισή του αρκετά νωρίτερα. Η συνεχής αποτυχία και η απώλεια της αυτοπεποίθησης θα ήταν ένας άλλος λόγος απόλυτα λογικός. Η επιτυχία, επίσης, ακούγεται ως ένας πολύ προφανής λόγος. Δυστυχώς, η επιμονή μου δεν άφησε κανένα από τα παραπάνω συμπτώματα να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Ήταν η «Ωριμότητα της Ματιάς» που εκπλήρωσε την ανάγκη μου.

02 Feloukas iFocus.gr

Η ωριμότητα της ματιάς μου σε σχέση με αυτή την εικόνα. Η ωριμότητα που προκύπτει ως το αποτέλεσμα των γνώσεων και των εμπειριών του κάθε ατόμου.  Γνώσεων που αποκτούνται από τη μελέτη και εμπειριών που αποκτούνται από την φωτογραφική προσπάθεια. Η μίξη αυτών των δύο δημιουργεί μια αίσθηση που είναι μοναδική σε κάθε άτομο και προσδιορίζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και την εκπλήρωση ή την επιτυχία. 

Ετσι, διαπίστωσα ότι όσο δούλευα με αυτό το τοπίο, το αποτέλεσμα βελτιωνόταν συνεχώς μέχρι ένα μη αναμενόμενο σημείο, που θα ονομάσω «το σημείο καμπής». Ολες οι φωτογραφίες πριν και μετά από αυτό το σημείο θα ήταν χειρότερες. Η φωτογραφίες που λήφθηκαν πριν από αυτό φαίνεται να είναι γραμμικά βελτιωμένες ενώ μετά από αυτό υπάρχει μια μη κανονική διακύμανση ως προς το αποτέλεσμα. Αυτό το σημείο καμπής δηλώνει την στιγμή της προσωπικής ωριμότητας της ματιάς του φωτογράφου σε σχέση με το αντικείμενο, όπου σε συνδυασμό με την τυχαιότητα των δεδομένων του περιβάλλοντος χώρου εκείνη τη στιγμή δημιουργούν μια μοναδική εικόνα που καλύπτει τις αισθήσεις μας και μας βεβαιώνει ότι πετύχαμε το στόχο μας. 

Σε αυτό το σημείο ο καρπός της προσπάθειας μας είναι ώριμος, έτοιμος να κοπεί από το δέντρο για να εξυπηρετήσει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τον σκοπό του. 

Πρόσφατα Άρθρα

News (02 Δεκ 2022)

Το Photopolis Agrinio Photo Festival, μπαίνοντας στον 5ο χρόνο συνεχούς λειτουργίας, προκηρύσσει δύο φωτογραφικούς διαγωνισμούς.  1ος διαγωνισμός: "Photopholios:23" Οι ενδιαφερόμενοι...

News (02 Δεκ 2022)

Το εργαστήριο «Χριστουγεννιάτικες ιστορίες μας μπροστά στον φακό», επανέρχεται στη δια ζώσης μορφή του!  Θα γίνει στην Αθήνα την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022 (ώρες 10:30-18:00) Συνδυάζει τον...

Exodus (29 Νοε 2022)

Στον τόπο όπου έφθασε ο μεγαλύτερος αριθμός Μικρασιατών προσφύγων στη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, στον Βόλο, ανοίγει σε λίγες μέρες τις πύλες της η μεγάλη περιοδική έκθεση με τίτλο Από την...

Exodus (28 Νοε 2022)

Η εκθεση «Αντι λήψεις», της Γιώτας Εφραιμίδου  παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Κερατσίνι, , με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, στο Πολιτιστικό Κέντρο...

Exodus (28 Νοε 2022)

Με τον τίτλο ΚΗΠΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της Φωτεινής Στεφανίδη από την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στον πολιτιστικό χώρο MACART. Η ενότητα των έργων αφορά ένα μεγάλο μέρος...

Exodus (23 Νοε 2022)

Η σχέση της Έλλης Παπαδημητρίου με τη φωτογραφία ξεπηδάει από τον έρωτα για την ζωγραφική. Ως στέλεχος της Επιτροπής Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) και συνεργάτης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών,...

Exodus (22 Νοε 2022)

Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, εγκαινιάζεται η έκθεση του Κωνσταντίνου Πίττα “Εικόνες μιας άλλης Ευρώπης” στη γκαλερί Jakubska, στην Πράγα.   Πρόκειται για στιγμιότυπα που...

Book Reviews (22 Νοε 2022)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Αμερικανού συγγραφέα Bayard Taylor:  Ταξίδια 1857-1858, Ελλάδα Ρωσία και...

Exodus (22 Νοε 2022)

Ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων. Η...

Exodus (21 Νοε 2022)

Η φωτογραφική έκθεση, των μελών του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης υπό τον τίτλο "ΡΟΔΟΠΗ" «ταξιδεύει» στην Καβάλα. Το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης, λειτουργώντας ως πυρήνας...

Book Reviews (16 Νοε 2022)

Αθήνα – L'Aquila. Μια συζήτηση για το βίωμα δύο πόλεων, μέσα από την περιπατητική εμπειρία, το βλέμμα στραμμένο στο αίσθημα της οικειότητας και της ξεθωριασμένης παιδικής μας...

Book Reviews (15 Νοε 2022)

Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του φωτογραφικού βιβλίου "Kuebiko" του Ευάγγελου Δασκαλάκη, που αναπτύχθηκε και εκδόθηκε σε συνεργασία με το Zoetrope Athens. Το Kuebiko του...