...γραφές

Η καρδιά μου άρχισε να χτυπά δυνατά καθώς η ένταση του φωτός άρχισε να υποχωρεί. Ήταν πολύ σημαντικό να νοιώσω την καρδιά μου. ʼρχισα να διακρίνω σκιές. ʼρχισα να βλέπω. Τινάχτηκα απότομα καθώς ένοιωσα το παγωμένο πάτωμα στις πατούσες μου. Αυτό το γεγονός με συντάραξε. Είχα και πάλι σώμα. Βρισκόμουν ολόρθος στο κέντρο του λευκού θαλάμου. Εκεί ακριβώς όπου έμελλε να βιώσω την εξαύλωση. Δε θυμόμουν τίποτα πιά. ʼφησα αυθόρμητα τη ματιά μου να πλανηθεί τριγύρω. Πώς να είχα άραγε βρεθεί εδώ; Γιατί ήμουν γυμνός;

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ (Μέρος 7)

Έπρεπε να το καταλάβω ότι το πρόβλημά μου τελικά δεν οφείλονταν τόσο στις λάθος επιλογές, όσο στην εξάρτηση μου απο τη σκέψη. Ίσως βέβαια αυτά τα δύο να ήταν αλληλένδετα. Ξέρω ότι η σκέψη επεδίωκε διαρκώς να καθορίζει εκ των προτέρων τις κινήσεις μου, αλλά παρ’ όλ’ αυτά η σκέψη αυτή ανήκε σε μένα. Πώς ήταν δυνατόν να δέχομαι τόσο καιρό να της αφήνομαι να με κυριαρχεί; Γιατί έπρεπε να ‘μαι διαρκώς υποχρεωμένος να την ακολουθώ όποτε εκείνη έρχεται και να μη με ακολουθεί εκείνη κάθε φορά που την έχω πραγματικά ανάγκη; Πώς έφτασα σε σημείο να της επιτρέψω να με κυριαρχήσει τόσο;

Μόλις είχα υπογράψει συνθήκη με το θυμό. Ένα θυμό απροσπέλαστο, στραμένο στον εαυτό μου, ο οποίος με κατηγορούσε ανελλιπώς ότι εγώ ο ίδιος ήμουν και ο μοναδικός υπαίτιος. Λες κι ήμουν ο θεός κι έπρεπε να λογοδοτήσω για κάτι που ποτέ μου δεν κατάλαβα. Όμως στο τέλος κι αυτός ο ίδιος ο θυμός, γέννημα της σκέψης ήταν.

 

Συμπέρανα τελικά ότι όλα όσα βίωνα σε αυτό το διάστημα προέρχονταν απο την έλλειψη αποδοχής της ανυπαρξίας μου. Δεν ήθελα να πιστέψω ότι ήμουν άυλος. Ότι απλά πέρασα απο μια κατάσταση σε μιάν άλλη, τόσο πρωτόγνωρη που καμία φαντασία δε μπορούσε να διανοηθεί. Παρ’ όλ’ αυτά, δεν είχα πάψει ούτε στιγμή να συλλέγω πληροφορίες. Πληροφορίες μάλιστα τόσο μηδαμινές που κανείς ποτέ δεν θα ενδιαφέρονταν για εκείνες. Είχα μάθει σχεδόν τα παντα για την ακινησία και την κίνηση. Είχα μεταμορφωθεί σε αέναο χρόνο.

Ακόμη και στο κενό υπάρχει αντίσταση εφόσον υπάρχει θέληση και πίστη. Αν αυτά πάψουν, το κενό σε καταπίνει. Λές και σε μεταχειρίζεται για να γεμίσει με νόημα. Δεν είναι τυχαίο που αισθανόμουν υποχρεωμένος ν’ αποδείξω ότι υπήρχε νόημα που βρισκόμουν εκεί και μάλιστα έχοντας ανάσα κι ας μην είχα πνευμόνια.

Αυτό μπορεί βέβαια να φανεί αδιανόητο, αλλά όταν έχασα πια κάθε ελπίδα και κάθε πίστη σε αυτό που ονόμαζα μέχρι τότε θέληση, άρχισα επιτέλους να ισορροπώ. Ανακάλυψα ότι τελικά αυτό που μου συνέβαινε είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον. Μου άρεσε. Είχε έρθει πλέον η ώρα να πειστώ απόλυτα για την ματαιότητα της σκέψης όταν κυριαρχεί η αοριστία. Αυτός ήταν και ο τρόπος να πάψει η σκέψη. Απο τη στιγμή που εκείνη δεν υπήρχε, δεν υπήρχα πια ούτε κι εγώ. Έτσι εναπόθεσα όλη την ευθύνη στην ανάσα, αποφασισμένος ότι δε μ’ ενδιαφέρει πια καθόλου αν εκείνη σβήσει κι εγω επιτέλους εξαφανιστώ.

Δεν ήταν η απόγνωση που μ’ έσπρωξε στην απόφαση αυτή, παρά η γνώση.

Η καρδιά μου άρχισε να χτυπά δυνατά καθώς η ένταση του φωτός άρχισε να υποχωρεί. Ήταν πολύ σημαντικό να νοιώσω την καρδιά μου. ʼρχισα να διακρίνω σκιές. ʼρχισα να βλέπω. Τινάχτηκα απότομα καθώς ένοιωσα το παγωμένο πάτωμα στις πατούσες μου. Αυτό το γεγονός με συντάραξε. Είχα και πάλι σώμα.

Βρισκόμουν ολόρθος στο κέντρο του λευκού θαλάμου. Εκεί ακριβώς όπου έμελλε να βιώσω την εξαύλωση. Δε θυμόμουν τίποτα πιά. ʼφησα αυθόρμητα τη ματιά μου να πλανηθεί τριγύρω. Πώς να είχα άραγε βρεθεί εδώ; Γιατί ήμουν γυμνός;

Δεν είχα λόγους να ντραπώ, αλλά ούτε και χρόνο για ν’ ασχοληθώ με τη γύμνια μου. Κινήθηκα ενστικτωδώς πρός την πόρτα. Βγήκα στον προθάλαμο. Εκεί βρήκα ρούχα και παπούτσια ακριβώς στο νούμερό μου. Θαρρείς πως κάποιος τα είχε αφήσει εκεί ειδικά για μένα.

ʼφησα, καθώς βγήκα, την πόρτα να την κλείσει ο άνεμος.

Ήμουν επιτέλους ένα με τον κόσμο.

 

Πρόσφατα Άρθρα

Book Reviews (26 Μάι 2023)

Έναν διάλογο φωτογραφίας και κειμενικού σχολιασμού συνιστά το νέο συνεργατικό τρόπον τινά βιβλίο του φωτογράφου Βασίλη Κολτούκη και του θεατρικού συγγραφέα, ποιητή και διηγηματογράφου Γιώργου...

Exodus (26 Μάι 2023)

Μία έκθεση φωτογραφίας εγκαινιάζεται στις 9 Ιουνίου από τον Βασίλη Κωνσταντίνου στη γκαλερί Μελάνυθρος με θέμα τον Έρωτα και τον Θάνατο. Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της...

News (25 Μάι 2023)

Ίσως η πιο έντονη ανησυχία των περισσότερων φωτογράφων σήμερα έχει να κάνει με το «πώς» θα αναπτύξουν την προσωπική τους φωνή στη φωτογραφία. Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις. Με τη...

Exodus (25 Μάι 2023)

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο : "Τα πρόσωπα του πολέμου μέσα από το αρχείο του Lidio Cipriani Κρήτη 1942" με ομιλητή τον ιστορικό -...

Agora (24 Μάι 2023)

Επωφεληθείτε από το “SUMMER CASHBACK” της ΝΙΚΟΝ με άμεση επιστροφή χρημάτων έως €900 ,για αγορά συγκεκριμένων μηχανών Mirrorless & D-SLR, φακών της σειράς Ζ & F-Mount, καθώς και...

Exodus (23 Μάι 2023)

Ο Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας διοργανώνει κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο ένα εισαγωγικό σεμινάριο καλλιτεχνικής Φωτογραφίας που απευθύνεται σε νέους φωτογράφους, με λίγη ή καθόλου...

Exodus (23 Μάι 2023)

 Στην Πετρούπολη, την ετήσια έκθεσή του θα πραγματοποιήσει το Τμήμα Φωτογραφίας του Δήμου, από τις 26 έως τις 31 Μαΐου, παρουσιάζοντας την αξιόλογη δουλειά των μαθητών του. Οι μαθητές του...

Exodus (23 Μάι 2023)

Την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Do you love the color of the sky?» παρουσιάζει από την Παρασκευή 26 Μαΐου η Ζαρέμα Χαλίλοβα στο Κέντρο...

Book Reviews (23 Μάι 2023)

Η μοναδική στην χώρα, καταλογογράφηση που δημοσιεύεται εδώ, ελληνικών αλλά και ξενόγλωσσων εντύπων φωτογραφίας (εγκυκλοπαιδικά, εγχειρίδια, λευκώματα, δοκίμια, λογοτεχνικά κείμενα, κατάλογοι,...

Exodus (23 Μάι 2023)

Η Αγιορειτική Εστία σε συνεργασία με το τμήμα Τέχνης και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Princeton, παρουσιάζουν από κοινού και για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έκθεση με ιστορικές φωτογραφίες από την...

News (22 Μάι 2023)

Tο νέο workshop θα πραγματοποιηθεί στον Εθνικό δρυμό Οίτης απο 16 έως 18 Ιουνίου 2022 σε συνεργασία με το Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο Ύπατης. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα έχουμε την ευκαιρία...

Exodus (22 Μάι 2023)

Το βιώνουμε έντονα στην εποχή μας: Η τέχνη έχοντας χάσει τη μεταφυσική της άλω γίνεται ή εξυπνακίστικη, ή μελαγχολικά διακοσμητική. Αφού δεν μπορεί να μιλήσει για τον κόσμο, να αναλάβει την ευθύνη...